KOUDE HANDEN
Handen hou ik inmiddels wel goed warm, maar voeten wil nog steeds niet lukken. Ze worden toch weer nat, en daarna meteen ijskoud. Met drie lagen kleding en iets warms op je hoofd blijft de rest, inclusief vingers, wel warm.
Veni. Vidi. Fietsie.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht dat het onzin was om je romp extra warm te houden om zo koude handen tegen te gaan. Sinds ik een extra windstopper(shirt) aan heb, heb ik totaal geen last meer van koude handen.guerciotti schreef:Haha, koude handen en dan een extra shirt aan trekken.Gerboon schreef:Gebruik de zoekfunctie aub de volgende keer eerst.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... handschoen
Conclusie: De handschoenen die je hebt zijn prima. Probleem zit hem waarschijnlijk is het onvoldoende warmhouden van de romp, dus trek een shirt extra aan, of je knijpt teveel in het stuur waardoor je de bloedsomloop doet afnemen.
Handschoenen zijn heel persoonlijk.
De een heeft koude handen met dezelfde handschoenen, en de ander niet.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014
Maak je al gebruik van 1 of 2 laagjes aluminiumfolie om het inlegzooltje? Las volgens mij hier ergens op het forum dat dat als tip werd aangedragen.TumTumTum schreef:Handen hou ik inmiddels wel goed warm, maar voeten wil nog steeds niet lukken. Ze worden toch weer nat, en daarna meteen ijskoud. Met drie lagen kleding en iets warms op je hoofd blijft de rest, inclusief vingers, wel warm.
Jawel. Het is gewoon de combinatie kou en erg nat waar niks tegen bestand is. Ik heb ook al de boterhamzakjes om tenen geprobeerd, dan wordt het alleen maar drijfnat van het zweet en dan alsnog steenkoud.Gerboon schreef:Maak je al gebruik van 1 of 2 laagjes aluminiumfolie om het inlegzooltje? Las volgens mij hier ergens op het forum dat dat als tip werd aangedragen.TumTumTum schreef:Handen hou ik inmiddels wel goed warm, maar voeten wil nog steeds niet lukken. Ze worden toch weer nat, en daarna meteen ijskoud. Met drie lagen kleding en iets warms op je hoofd blijft de rest, inclusief vingers, wel warm.
Veni. Vidi. Fietsie.
Hmmm. Dat is dan idd wel erg lastig en vooral vervelend.TumTumTum schreef:Jawel. Het is gewoon de combinatie kou en erg nat waar niks tegen bestand is. Ik heb ook al de boterhamzakjes om tenen geprobeerd, dan wordt het alleen maar drijfnat van het zweet en dan alsnog steenkoud.Gerboon schreef:Maak je al gebruik van 1 of 2 laagjes aluminiumfolie om het inlegzooltje? Las volgens mij hier ergens op het forum dat dat als tip werd aangedragen.TumTumTum schreef:Handen hou ik inmiddels wel goed warm, maar voeten wil nog steeds niet lukken. Ze worden toch weer nat, en daarna meteen ijskoud. Met drie lagen kleding en iets warms op je hoofd blijft de rest, inclusief vingers, wel warm.
Zelf heb ik dikke neopreen overschoenen, maar die worden ook nog wel eens nat aan de binnenkant. Dat los ik op door de buitenkant in te spuiten met een waterafstotende spray van valma die eigenlijk bedoeld is om de verdeelkap in de auto vrij van vocht te houden. Dat spul werkt prima, is trouwens op siliconenbasis, en zorgt er voor dat water en vuil geen grip krijgen op de overschoen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Op reis in Peru heb ik van die goedkope, onnozele gebreide handschoenen gekocht met een motiefje.
Toen ik onlangs mijn vertrouwde Roeckl even kwijt was, heb ik deze even aangedaan voor woon-werk. Deze week -5 graden en WARM dat die handschoenen waren! Wellicht zit het hem in de Alpaca wol. Het ziet er zeer low-tec uit, maar het werkt dus echt wel goed: geen zweet, geen wind erdoor, en lekker warm.
Toen ik onlangs mijn vertrouwde Roeckl even kwijt was, heb ik deze even aangedaan voor woon-werk. Deze week -5 graden en WARM dat die handschoenen waren! Wellicht zit het hem in de Alpaca wol. Het ziet er zeer low-tec uit, maar het werkt dus echt wel goed: geen zweet, geen wind erdoor, en lekker warm.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- de zwarten
- Forum-lid HC
Plan is deze zomer naar Peru te gaan, en gezien ze daar niets kosten, ga ik mijn best doen om er nog meer mee te brengen
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®