Een aantal jaar geleden heb ik de perfecte hobby gevonden: fietsen! Eerst had ik een retro koersfiets, maar heb dan 2 jaar geleden een tweedehands koersfiets gekocht van het merk Gianni Motta. Goede fiets met 10speed Shimano 105, alles in redelijk goede staat. Al veel plezier beleefd aan deze fiets, maar wil wel altijd beter en sneller materiaal natuurlijk
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Nu viel mijn oog op de Canyon Ultimate AL SLX, lijkt me ideaal aangezien ik geen carbon wil (zou niet willen dat ik er mee val en dan het frame kan weggooien). De AL SLX is echter nog zeer licht (6.95 kg) en afgemonteerd met Sram Force 22 en Ksyrium SLS wielen.
Tijdens wat opzoekwerk viel het me op dat er nogal wat slechte dingen worden gezegd over Mavic-wielen en aluminium spaken. Nu wil het toeval dat de Ksyrium SLS wielen een combinatie zijn van beide (Mavic + alu spaken)... moet ik me daar zorgen over maken? Kan me niet voorstellen dat die wielen na een paar duizend kilometer de vuilnisbak in moeten, toch? Ik ben maar 1m70 en 60 kilo, dus dat mag normaal geen probleem zijn.
Alvast bedankt voor de reacties!