Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Ultimate Al SLX 9.0 SL

alexhofk
Forum-lid

alexhofk 03 feb 2015 17:32

Hoi iedereen!

Een aantal jaar geleden heb ik de perfecte hobby gevonden: fietsen! Eerst had ik een retro koersfiets, maar heb dan 2 jaar geleden een tweedehands koersfiets gekocht van het merk Gianni Motta. Goede fiets met 10speed Shimano 105, alles in redelijk goede staat. Al veel plezier beleefd aan deze fiets, maar wil wel altijd beter en sneller materiaal natuurlijk :)

Nu viel mijn oog op de Canyon Ultimate AL SLX, lijkt me ideaal aangezien ik geen carbon wil (zou niet willen dat ik er mee val en dan het frame kan weggooien). De AL SLX is echter nog zeer licht (6.95 kg) en afgemonteerd met Sram Force 22 en Ksyrium SLS wielen.

Tijdens wat opzoekwerk viel het me op dat er nogal wat slechte dingen worden gezegd over Mavic-wielen en aluminium spaken. Nu wil het toeval dat de Ksyrium SLS wielen een combinatie zijn van beide (Mavic + alu spaken)... moet ik me daar zorgen over maken? Kan me niet voorstellen dat die wielen na een paar duizend kilometer de vuilnisbak in moeten, toch? Ik ben maar 1m70 en 60 kilo, dus dat mag normaal geen probleem zijn.

Alvast bedankt voor de reacties!

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 03 feb 2015 19:28

Je moet je daar geen zorgen over maken. Deze Mavic's zijn gewoon goed en betrouwbaar. Zie ze als de VW Golf onder de wielen; érg goed, blinkt nergens in uit, veel mensen rijden er graag in en in het verleden zijn ze ook wel eens uitgerust met slechte motoren. Kenmerk van deze Golf en Wielen? Worden beide al lang geproduceerd en in hele grote aantallen...

mnslingerland
Forum-lid

mnslingerland 04 feb 2015 15:55

Als ik in jouw situatie was: ruil die Mavics voor iets anders. Uitleg: zie diverse threads/commentaar op dit forum, alhoewel mijn slechte ervaringen gebaseerd zijn op enige jaren terug...succes en veel plezier met je nieuwe aankoop.

alexhofk
Forum-lid

alexhofk 04 feb 2015 19:59

De Mavic's ruilen voor iets anders zeg je? Zoveel euro's heb ik nu ook weer niet op reserve, dus om zomaar een wielset van 800 euro aan de kant te zetten en een nieuwe te kopen is wat moeilijk :) dan kan ik misschien beter ineens naar een andere fiets kijken.
Maar goed, ik vind de Canyon wel heel mooi dus denk dat ik het risico wel wil nemen. Ik lees ook niet alléén maar slechte dingen!

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 04 feb 2015 21:32

Je hoeft de mavic wielen niet te ruilen zijn gewoon goed je denkt toch niet dat een gerenomeerd merk als canyon slechte wielen in zijn fietsen zet.
Rij jaren mavic en nooit problemen er is op dit forum nou eenmaal een anti mavic stemming

koos1978
Forum-lid

koos1978 05 feb 2015 08:42

Een maat van mij rijdt 2 jaar al probleemloos rond op Cosmic Elite, hij weegt rond de 90 kg. Als ik jou was zou ik er lekker op gaan fietsen!

mnslingerland
Forum-lid

mnslingerland 06 feb 2015 03:47

ridley orion schreef:Je hoeft de mavic wielen niet te ruilen zijn gewoon goed je denkt toch niet dat een gerenomeerd merk als canyon slechte wielen in zijn fietsen zet.
Rij jaren mavic en nooit problemen er is op dit forum nou eenmaal een anti mavic stemming
Absoluut, mijn persoonlijke negatieve ervaringen met mavic wielen icm hun garantie/after sales service icm soortgelijke problemen bij grote aantallen medefietsers geven mij nog steeds voldoende energie om af en toe mijn gal te delen op dit forum. (ik moet toegeven dat mijn aandrang om me negatief uit te laten over Mavic wel slijt over de jaren. Echter, hun wielen waren reeds veel sneller versleten :) )

Uiteraard wens ik iedere Mavic koper veel succes en hoop dat bovenstaande ervaringen hen niet zullen overkomen. Ik ben er van overtuigd dat de positieve ervaringen het dan zullen winnen van de negatieve.

mnslingerland
Forum-lid

mnslingerland 06 feb 2015 03:51

koos1978 schreef:Een maat van mij rijdt 2 jaar al probleemloos rond op Cosmic Elite, hij weegt rond de 90 kg. Als ik jou was zou ik er lekker op gaan fietsen!

Vraag je maat nog eens na 2-3 jaar en inspecteer aub alle spaakgaten nauwkeurig en deel het resultaat op dit forum.

koos1978
Forum-lid

koos1978 06 feb 2015 07:59

We blijven het in de gaten houden!

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 06 feb 2015 08:25

Heb ongeveer 3 seizoenen met mavic cosmic elite gereden, vlaanderen, roubaix, trois ballons mee gefietst en niet onbelangrijk een gewicht dat tussen de 88 en 92 schommelde afhankelijk tijdstip in het seizoen. Kan niet anders concluderen dat ze hun werk zonder problemen hebben gedaan. Heb hiervoor een setje 'bombproof' neutrons gehad en daar lag in 2 maanden tijd 2x een spaak eruit, waar ik dan persoonlijk weer een negatieve indruk van heb overgehouden.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 06 feb 2015 08:30

Heb trouwens de AL SLX gekocht met ultegra afmontage en mavic ksyrium elite s en kan wederom niet anders dan concludeeren dat het een super wielset is die buiten het feit dat hij mooi uitziet (persoonlijk) ook erg mooi loopt. Heb alleen de banden vervangen door er gp 4000 s op te leggen. Denk dat je absoluut geen 'miskoop' doet met de door jou beoogde canyon. veel suc6 met je keuze.

Plaats reactie