Trek
-
- Forum-lid
hallo allemaal,
heb een mooi ssl 6.9 frame op de kop kunnen tikken. nu rijd ik met Campa. Wanneer men Campa UT wil installeren op BB90 moet men een conversiesetje installeren. dit zou geplakt moeten worden met speciale Loctite 638.
mijn vraag is: krijgt men dit later losgemaakt? is Campa en Trek BB90 een goed idee? Alvast bedankt !
Jo
heb een mooi ssl 6.9 frame op de kop kunnen tikken. nu rijd ik met Campa. Wanneer men Campa UT wil installeren op BB90 moet men een conversiesetje installeren. dit zou geplakt moeten worden met speciale Loctite 638.
mijn vraag is: krijgt men dit later losgemaakt? is Campa en Trek BB90 een goed idee? Alvast bedankt !
Jo
Dit is een maat 60, de Roubaix was een maat 58.jts1970 schreef:@bikerke . En hoe bevalt de domane?Ik zag dat je ook een Roubaix hebt gehad. Kan je ze eens vergelijken?
Welke maat domane is dit?
De Domane is iets korter dan de Roubaix en nog 1cm hoger van balhoofd.
Maar kwa rijden vergelijkbaar, al ik heb wel een kleine voorkeur voor de Domane.
Maar dit kan best komen door de voor mij betere geometrie, de 11 speed en de schijfremmen...
En zeker de schijfremmen, die wil ik niet meer missen.
-
- Forum-lid
Ventieldopjes heb je niet nodig, spaart weer gewicht!
Is trouwens zo te zien gewoon een Ultegra SL triple crank met de bijbehorende bladen.
Mooie fiets!
Is trouwens zo te zien gewoon een Ultegra SL triple crank met de bijbehorende bladen.
Mooie fiets!
-
- Forum-lid
Hallo Sob & marcFaFo dank je voor jullie reactie.sob schreef:Campa en Trek bb90 is zeker een goede combi,ik heb er probleemloos mee rondgereden.
Ja de adapter kan makkelijk weer worden losgemaakt.
heb ondertussen volgende gekocht : http://www.mantel.com/trek-bb90-campagnolo-ultratorque
enkel nog de loctite en ik kan beginnen opbouwen,
groeten, Jo
Forummers, ik ga een nieuwe fiets kopen. Heb een beetje rondgekeken en kan met mijn FM een goede deal sluiten voor een Trek (FM heeft wat showmodellen ingekocht). De keus is echter of de Emonda S5 (wit, carbon, 105 11 speed) of de Madone 2.5 (zwart, alu, Ultegra, remmen en cranks worden omgewisseld voor ultegra). De Madone gaat me iets minder kosten (zo'n 100 euro). De H2 geometrie staat me wel aan. Ik heb relatief lange benen waardoor ik vaak of te diep of te 'lang' zit. Een iets langere balhoofd is dan wel lekker.
Om nog even door te gaan:
Gewicht scheelt elkaar niet zoveel, alu heeft derailleurkabels binnendoor, carbon niet, Ultegra heeft wel wat de voorkeur maar de 11-speed 105 is ook mooi om te zien. De Emonda heeft wielen met mooie platte spaken, die wil de FM zonder meerprijs ook wel in de Madone zetten.
Beide fietsen passen in mijn budget en beide fietsen passen bij mijn manier van rijden. Snelle groepsritten, trainingswedstrijdjes, duurritjes, Ronde van Vlaanderen, vakanties in de Alpen.
Mijn vraag: wat zouden jullie doen? Iemand rij-ervaringen met de Emonda S-serie? In ruil daarvoor post ik binnenkort een plaatje van wat het uiteindelijk geworden is.
Om nog even door te gaan:
Gewicht scheelt elkaar niet zoveel, alu heeft derailleurkabels binnendoor, carbon niet, Ultegra heeft wel wat de voorkeur maar de 11-speed 105 is ook mooi om te zien. De Emonda heeft wielen met mooie platte spaken, die wil de FM zonder meerprijs ook wel in de Madone zetten.
Beide fietsen passen in mijn budget en beide fietsen passen bij mijn manier van rijden. Snelle groepsritten, trainingswedstrijdjes, duurritjes, Ronde van Vlaanderen, vakanties in de Alpen.
Mijn vraag: wat zouden jullie doen? Iemand rij-ervaringen met de Emonda S-serie? In ruil daarvoor post ik binnenkort een plaatje van wat het uiteindelijk geworden is.
Even proefrijden zou ik zeggen!
En dan kom je ws uit op de Emonda S5. Ik denk dat de overall specs je daar meer op zullen aanspreken omdat ik denk dat de emonda meer een racer is en zo meer aan je verwachtingen zal voldoen.
En dan kom je ws uit op de Emonda S5. Ik denk dat de overall specs je daar meer op zullen aanspreken omdat ik denk dat de emonda meer een racer is en zo meer aan je verwachtingen zal voldoen.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X