Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Handschoenen altijd noodzakelijk?

emil
Forum-lid

emil 03 feb 2015 11:33

> Hopelijk ben je apart van dat aparte gevoel goed hersteld.
Ja, ik heb er nooit last van. We zullen zien hoe het mentale herstel is gegaan. Ik hoop niet dat ik in het vervolg als een natte krant af daal :)

rickkert
Forum-lid

rickkert 08 feb 2015 17:56

ik rijdt altijd met handschoenen wel altijd zomerhandschoentjes puur voor het kleine beetje bescherming en om af toe je banden schoon te vegen

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 feb 2015 14:41

Donorhanden moet voor iedere wielrenner toch genoeg reden zijn om zonder handschoenen te trainen. Anders loop je als ijdeltuit de hele zomer met spier witte handen rond. :D
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 09 feb 2015 21:17

Doe altijd handschoenen aan als ik fiets (racefiets) en heb geen last van witte handen. Ik heb ook nog een grote tuin die er voor zorgt dat mijn handen bruin zien.Maar ik heb zowiezo een getaande huid.Ik denk zelfs dat ik een verre afstammeling (bastaard) ben van de hertog van Alva (rond 1500
de heerser over Antwerpen en omstreken. :lol:

BrettV
Forum-lid

BrettV 11 feb 2015 11:35

In de winter altijd handschoenen aan.
In de zomer op de mtb nooit handschoenen aan, dat vind ik echt niet fijn rijden. Liefst in de winter ook niet, maar t is vaak te koud zonder
Op de racefiets in de zomer heb ik t bij t begin altijd aan. Alleen gaat t na 80km vaak uit. Dan zijn die dingen vies en bezweet en doe ik ze liever uit. Is ook altijd een zoektocht om fijne kleine handschoentjes te vinden.
Bij veel zijn die dingen van de handpalmen ze dik.

Voor de veiligheid.... Achja je kunt er een schrammetje mee voorkomen. Als je echt goed valt heb je er ook niks aan.

jff
Forum-lid

jff 12 feb 2015 10:15

in de zomer draag ik enkel handschoenen tijdens wegwedstrijden. Puur om schrammen en schaafwonden te voorkomen. Al ligt je hele zij open, je handen zijn tenminste nog in ongeschonden. :lol:

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 12 feb 2015 12:00

Begint hier een beetje op de helmendiscussie te gelijken.
Ik doe ze alleen aan in koers.
Ooit eens gevallen, en had ik geen handschoenen aan, dan had ik een hand vol littekens. Handschoenen maken wel degelijk het verschil.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie