Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

waar handgespaakt setje kopen?

grimpeur2004
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 aug 2010 01:28

grimpeur2004 11 feb 2015 00:07

Goede ervaring met Wheel-tec in Noord-Scharwoude.
Op verzoek wordt de nodige info toegezonden en kun je zelf verschillende sets samenstellen.
Een telefoontje naar Marc werkt vaak sneller, krijgt een duidelijk verhaal te horen en een goed advies!!
Lekker op de fiets doe ik liever dan niets!!!
Isaac Boson wit
Trek 5200 blauw

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 11 feb 2015 10:51

Wat kost het spalen eigelijk bij handgespaakt.nl 60 euro per wiel bij zoran meen ik 35.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1042
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 11 feb 2015 17:16

Misschien is er een goede reden voor, maar ik mis tussen alle namen Ernie Frieke van Bikeboosting
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 feb 2015 18:01

Ernie is ook prima!

Zelf via wheeltec nu drie sets mtb en race. Helemaal top! zeer goede service na 2,5 jaar scheurtje in een achternaaf en kosteloos zonder 1 ongetogenwoord vervangen. Prijzen realistisch. Hij krijgt een 9 van mij.

Enig puntje kan de levertijd zijn, maar zeg zelf als je vier vijf jaar met een set doet wat maakt twee weken uit. Ik weet het vakantie geld en wil je ze nog meenemen op vakantie :-)
andere kant is ook dat ik een reparatie wiel binnen 10 dagen na versturen weer terug had, dus dat is gewoon zeer vlot!

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3202
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 feb 2015 20:45

Is zelf doen geen optie? Nu zijn het ook weer geen wereldbedragen die worden gevraagd, als ik het zo lees.
Zelf ben ik wel aan het inlezen wat er voor nodig is om zelf te gaan spaken. Heb het (digitale) boek van Wheelpro al aangeschaft en de mallen uitgeprint. Als je je gereedschap en onderdelen dan mee neemt op vakantie, dan kun je jezelf dan ook redden.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 11 feb 2015 21:01

Simon doet het in een spreekwoordelijk half uur voor rond de 40-50 euro (met de spaken inbegrepen, ik bracht naaf-velg aan) en ze hebben intussen al een kleine 10.000km gelopen...

Dus aan mijn uurtarief kan ik het economisch niet meer verantwoorden om zelf nog uren te prutsen :D
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 feb 2015 09:30

Slowracer schreef:Misschien is er een goede reden voor, maar ik mis tussen alle namen Ernie Frieke van Bikeboosting
Denk dat het vooral komt door gebrek aan enige vorm van flexibiliteit van Ernie Frieke in combinatie met een soms niet al te vriendelijke manier van communiceren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 12 feb 2015 19:12

amclassic-fan schreef:
Denk dat het vooral komt door gebrek aan enige vorm van flexibiliteit van Ernie Frieke....
In welk opzicht? In het te bouwen wiel? Want met de garantie die hij afgeeft op wielsets kan ik me voorstellen dat hij niet zomaar alles opbouwt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 feb 2015 19:16

Hij bouwt enkel met onderdelen die hij zelf aanlevert en voor die onderdelen betaal je de hoofdprijs.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 12 feb 2015 19:32

amclassic-fan schreef:Hij bouwt enkel met onderdelen die hij zelf aanlevert en voor die onderdelen betaal je de hoofdprijs.
Maar dan heb je wel een wielset met een prima garantie?

Ik heb afgelopen weekend een spaakclinic bij Ernie gevolgd, de hele dag onder begeleiding zitten prutsen en aan het eind hou je er ook een (nog door hem nagelopen) wielset aan over. Ik vond het een leuke manier om kennis te maken met wielspaken, en ik hoop er uiteindelijk ook iets van geleerd te hebben :)
Morgen eerste rit met de nieuwe wielen, dus ervaring met "zijn" produkt heb ik nog niet.

Overigens werkt hij veel met spullen van DT Swiss, en die zijn nu aardig in prijs gestegen sinds die Zwitserse franc losgekoppelt is van de Euro...

JDW
Forum-lid
Berichten: 249
Lid geworden op: 18 aug 2014 14:11

JDW 12 feb 2015 19:48

Weet iemand wat er aan de hand is met de site van Simon Spriet van spinz.be? Ik wilde uit interesse eens een kijkje nemen maar kom telkens op één of andere marketing site uit...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 feb 2015 20:55

JDW schreef:Weet iemand wat er aan de hand is met de site van Simon Spriet van spinz.be? Ik wilde uit interesse eens een kijkje nemen maar kom telkens op één of andere marketing site uit...
Het zou kunnen dat er nu een meer uitgebreide site komt.
De website waar je nu op terechtkomt is een grafisch bedrijf waarvan de zaakvoerder dezelfde familienaam heeft als Simon Spriet, namelijk Jeroen Spriet.

Nog even geduld dus.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie