Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Na een hybride nu een race fiets maar welke

rrobin692
Forum-lid

rrobin692 13 jun 2010 16:08

Na een tijd op een hybride te hebben gefietst wil ik nu toch wat serieuzer langere afstanden gaan fietsen. Ik wil/ga twee a drie dagen per weer serieus fietsen. Nu ben ik een beetje aan het zoeken op internet (ben nog niet bij een dealer geweest) om te zien wat er in mijn budget past. Ik wil ongeveer 800 a 900 uitgeven. Ik zie op de site van CUBE ook wat mooie fietsen staan maar weet ook dat je niet op uiterlijk moet af gaan dus wil ik jullie vragen:

Welke modellen/merken in deze prijsklasse kunnen jullie mij adviseren om eens naar te gaan kijken?

PS een mooie tweedehands uit de winkel zou ik ook open voor staan.

Ik woon in Den Haag.

bvd,

Robin

gijs01
Forum-lid

gijs01 13 jun 2010 17:03

Tip 1. Lees de stickey: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35916

Tip 2. Op www.salden.nl kun je een heel goede beeld krijgen van de markt.

Goede occasionboeren zijn www.pliegersport.nl of www.rijwielpaleis.nl
Camerig is prachtig!

dario
Forum-lid

dario 14 jun 2010 12:00

Voor dat geld vind je zeker al een mooie tweedehands.
Qua nieuw zou ik binnen die prijs voor Duits gaan (Cube, Bulls,...) - of uitkijken naar een modelletje van vorig jaar.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

galileo
Forum-lid

galileo 15 jun 2010 00:09

Op deze site: http://www.fietsenschenk.be/aanbiedingen.php
vind je enkele Bulls fietsen tussen 799 en 999 EUR

rrobin692
Forum-lid

rrobin692 17 jun 2010 11:21

Heren,

bedankt voor jullie reacties. Ik ben inmiddels al wat verder en ga aankomend weekend wat winkels bezoeken.

Misschien dat jullie mij nog jullie bevindingen kunnen geven over:

-Trek fietsen
-VOS fieten
-12gotrading

bvd,

Robin

ciclista
Forum-lid

ciclista 17 jun 2010 11:24

Als je in Den Haag woont ga je toch bij Mammoet en van Herwerden kiijken, of bij van Rossem in Wateringen.

bongo
Forum-lid

Gebruikersavatar bongo 17 jun 2010 11:36

Je kunt ook nog bij Bike2Build gaan kijken. Ook een prijsvechter. zit in vlaardingen, maar zorg wel eerst dat je precies weet wat je wilt en dat past bij jou doelen
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

rrobin692
Forum-lid

rrobin692 17 jun 2010 12:01

Genoeg om af te rijden dus ;-)

Heb er zin in en zal vast tegen iets goeds aanlopen.

bedankt!

Als ik mijn keuze heb gemaakt zal ik het jullie mededelen.

flowolf
Forum-lid

flowolf 17 jun 2010 12:35

rrobin692 schreef:Heren,

bedankt voor jullie reacties. Ik ben inmiddels al wat verder en ga aankomend weekend wat winkels bezoeken.

Misschien dat jullie mij nog jullie bevindingen kunnen geven over:

-Trek fietsen
-VOS fieten
-12gotrading

bvd,

Robin

Ik heb mijn fiets 2 weken geleden bij 12GOTrading gekocht. (Is in jouw prijsklasse, de Bulls Desert Falcon 1)
Soort voormalige boerderij aan de rand van de snelweg. Grote schuur met opslag, winkel en werkplaats. Zoals eerder gezegd een zaak waar je bepaalde fietsen een stuk goedkoper kunt krijgen dan elders, maar je moet wel weten wat je wilt. De lage prijzen moeten ergens vandaan komen en dat zit 'm oa in (vakkundig) personeel.
Ik had bv een fiets besteld en daar was een leveringsdatum voor genoemd die later niet bleek te kloppen. Toen er naartoe gegaan en een andere fiets uitgezocht. Verkoper zat 3 klanten tegelijk te bedienen, was daardoor niet echt ontspannen en had dus niet echt de tijd voor me. Er was telefonisch korting beloofd op een bepaald model en dat werd in eerste instantie niet gehonoreerd. "Wie zei dat dan?" Later kreeg ik dan 50,- euro eraf (in accessoires) maar dat scheelt dus niks met de FM.
De fiets werd buiten mijn zicht afgemonteerd/afgesteld maar ik had het fijn gevonden als ze mij erop hadden laten zitten om de boel op mijn lichaam af te stellen. Verder: misschien klein detail maar er zat nog allemaal fijn stof op mijn frame van de opslag. Toch fijn als de monteur even met een doek over m'n fiets was gegaan, dat geeft toch aan dat hij met veel zorg je fiets klaarmaakt. Bovendien wil je, als je 1000 euro hebt uitgegeven niet met een stoffig frame naar buiten lopen.
Verder weet ik niet of het gebruikelijk is, maar ik had graag een boekje/handleiding meegekregen over bv onderhoud, gebruik van shifters etc.

Al met al geen slechte ervaring maar ook geen goede. Misschien is het geheim van een goede verkoper dat ie de koper laat voelen alsof ie uniek is en dat hij iets heel bijzonders gaat kopen. Dat is hier -in woord en daad- niet gebeurd.

Mijn oordeel: koop hier alleen als je de fiets veel goedkoper kan krijgen dan bij de (vakkundige) FM in de buurt. Als die jouw fiets niet heeft, kun je net zo goed hier kopen natuurlijk. Reken ook mee de reistijd en benzinekosten. In mijn geval was het nl bijna een uur rijden en als je dat een paar keer moet doen, is dat ook alweer snel minimaal 50 euro en de verloren reistijd (die je ook fietsend had kunnen doorbrengen!).

rrobin692
Forum-lid

rrobin692 17 jun 2010 14:52

Ik vind dit wel een belangrijke tip. Service vind ik namelijk heel belangrijk net als iedereen hier denk ik. Ik wil mijn fiets goed af laten stellen en als ze dat al niet doen heb ik ook geen zin in een rit naar 12gotrading.
bedankt voor je ervaring..

flowolf
Forum-lid

flowolf 17 jun 2010 15:12

Ik zie nu pas dat je ook VOS noemt- ik heb een aantal jaren geleden een fietsje daar gekocht voor mijn zoontje. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat 12GO superprofs lijken vergeleken met VOS.
Dat fietsje was totaal niet (goed) afgesteld- kwam ik pas achter toen we thuis kwamen. Stom, natuurlijk, maar ik was goed van vertrouwen.
Er kwam daar een keurige mevrouw binnen die een probleempje had met haar (pas nieuwe) fiets en die werd me toch onbeschoft afgeserveerd... Die mensen zijn totaal niet geïnteresseerd in fietsen, alleen in geld verdienen. Ze zijn totaal niet vakkundig en doen niet eens moeite om zich zo voor te doen. Ik heb me voorgenomen nooit meer mijn geld bij die jongens uit te geven.

bibske
Forum-lid

bibske 17 jun 2010 18:44

Bij Bike2build heb ik mijn racefiets gekocht, prima geholpen en erg vriendelijk personeel.
In Den Haag heb je Hans Struijk (achter HS), ga er vroeg op zaterdagochtend of tijdens je lunchpauze heen anders is het te druk en krijg je niemand te pakken. Ze hebben oa. Trek en Bulls. Ietsje duurder misschien met onderdelen maar op de totaalprijs van je fiets zal er niet veel verschil zitten.
12go zie je mij niet meer terug, ik was op zoek naar een MTB en hij kon mij een goede prijs geven als ik die dag kocht maar hij wilde me die pijs pas vertellen als ik ook echt van plan was te kopen die dag.
Verder van Herwerden, ook daar ben ik erg goed geholpen en opgemeten. Ik heb fietsen gepast maar ze hadden niet wat ik wilde. Met jou budget is het in mijn ogen niet de meest geschikte winkel aangezien zij zich focussen op de wat duurdere fietsen. Desondanks zeker de moeite waard om even te gaan kijken en dromen!
Tenslotte Bike-Zone. Ze hebben een beetje een rommelige winkel maar het was de enige waar ik echt een rondje buiten met de fiets mocht rijden, B2B en Struijk kan je enkel binnen rijden.

Tot zover de keuze van de FM, bij allemal gewoon op zo veel mogelijk fietsen een rondje rijden en dan bekijken welke de grootste glimlach op je gezicht tovert!

Plaats reactie