Cube
Het kan nog wel goedkoper hoor: ik heb de P6 HiFlex voor iets minder dan €170 opgepikt bij een Duitse webshop. Naast het genoemde comfort is het ook een zeer fraai afgewerkte zadelpen (nog mooier dan de oude P6 carbon) met prima stelmogelijkheden dankzij de twee bouten.
Dat gezegd hebbende zou ik het geld in andere dingen stoppen als de HiFlex eigenschap je niet interesseert (bijvoorbeeld als je alleen maar korte ritjes maakt).
Dat gezegd hebbende zou ik het geld in andere dingen stoppen als de HiFlex eigenschap je niet interesseert (bijvoorbeeld als je alleen maar korte ritjes maakt).
t.a.f.k.a.e.h.
En heb je een keuze kunnen maken? Ik rijd sinds januari 2014 op de Agree GTC SL '14. De fiets bevalt heel erg goed. Het frame is lekker stijf en stuurt lekker direct. Niks op aan te merken dusCube2000 schreef:Las dat er "veel flex" in het frame zou zitten en dat het frame niet zo stijf was.Anderen zeggen weer dat het een erg goed frame is.
Ga waarschijnlijk volgend weekend een GTC SL 2014 kopen als 'ie nog te koop is in mijn maat bij 12gobiking. Anders waarschijnlijk een 2015 GTC Race.
Dat de interne kabels klapperen op de klinkers klopt inderdaad. Dit heeft de LBS verholpen met een 'netje'. Daarna niks meer van vernomen. Vooral de Ultegra 6800 groep schakelt als een tierelier, heel erg fijn! Wel ben ik op zoek naar een andere wielset die wat lichter is, lekker aanzet en meer 'smoelt'. Eerder terug in het forum is een foto van de fiets wel terug te vinden.
Gezien de prijsverlaging in de modellen van 2015 (nogal goedkoper dan 2014) kan je hier geen miskoop aan hebben. En zal je er een hoop plezier aan beleven.
Vorige week de nieuwe mtb voor de vrouw gekocht, een Cube LTD SL 29 inch model '15(redwood´n´flashred). Hier en daar een beetje aangepast aan de wens van de vrouw. Maar een mooi karretje is het zeker!
Cube Agree GTC SL - 2014
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018
Ik ben voornemens om een nieuwe Cube aan te schaffen en zit momenteel te twijfelen tussen:
- Cube Litening Super HPC Pro 2015 (€2299,-)
- Cube Agree GTC SL 2015 (€1999,-)
Nu heb ik zelf altijd gereden op Ultegra, dit zit ook op de Agree.
Ervaring met Sram Force22 (Litening) heb ik dus niet, maar is de fiets en afmontage €300,- meer waard?
- Cube Litening Super HPC Pro 2015 (€2299,-)
- Cube Agree GTC SL 2015 (€1999,-)
Nu heb ik zelf altijd gereden op Ultegra, dit zit ook op de Agree.
Ervaring met Sram Force22 (Litening) heb ik dus niet, maar is de fiets en afmontage €300,- meer waard?
Dit kan je zelf bepalen,
HPC weeg iets minder, is anders gelamineerd. Sram is heerlijk( persoonlijke mening)
Vraag aan je Dealer of je eens mag schakelen met een Sram22 groep.
HPC weeg iets minder, is anders gelamineerd. Sram is heerlijk( persoonlijke mening)
Vraag aan je Dealer of je eens mag schakelen met een Sram22 groep.
CUBE GTC SLT Force 22
Sensa pista
Gazelle tour l singelspeed
Sensa pista
Gazelle tour l singelspeed
-
- Forum-lid HC
De litening is iets lichter, goed dat had je zelf ook wel gezien. De afmontage is nagenoeg gelijk in kwaliteit. Op de lietening zit een eigen carbon cube stuur en op de agree een alu syntace, wat overigens een erg fijn stuur is.
Persoonlijk vind ik sram prettiger schakelen je hebt minder hendeluitslag voor het schakelen en dat vind ik prettig.
Ultegra schakeld lichter en net zo goed, naar mijn gevoel te licht. Het is een persoonlijke keuze.
Wat weeg je? Als je boven de 85 bent zou ik als frame de agree aanraden, kwam deze maand als beste uit de middenklasse. Met beide koop je een topfiets voor middenklasse geld. Bij de wat grotere zaken is de litening voor net onnder de 2000 euro in je schuur te zetten verwacht ik...... Succes we horen het graag!
Let goed op de geo, deze beide zijn nog volgende de oude ( neem 1 maat groter) geo. de c68 is dat niet!!
Persoonlijk vind ik sram prettiger schakelen je hebt minder hendeluitslag voor het schakelen en dat vind ik prettig.
Ultegra schakeld lichter en net zo goed, naar mijn gevoel te licht. Het is een persoonlijke keuze.
Wat weeg je? Als je boven de 85 bent zou ik als frame de agree aanraden, kwam deze maand als beste uit de middenklasse. Met beide koop je een topfiets voor middenklasse geld. Bij de wat grotere zaken is de litening voor net onnder de 2000 euro in je schuur te zetten verwacht ik...... Succes we horen het graag!
Let goed op de geo, deze beide zijn nog volgende de oude ( neem 1 maat groter) geo. de c68 is dat niet!!
Wat mijn voorgangers al zeggen, proefritje maken. Heb op al mijn fietsen met Shimano Ultegra gereden en toen ik een crosser kocht zat daar Sram Force op. Vond het helemaal niets. Heb sinds aantal weken ook op mijn crosser Shimano Ultegra en zou niet anders willen. De overstap is overigens gemaakt omdat mijn rechter Sram shifter naar de haaien was. Best slim bedacht dat doubletap maar ,of het pure pech was weet ik niet, lang heeft de rechter shifter niet gewerkt. Tandjes (geen idee hoe het heet) in de shifter waren verschrikkelijk snel weggesleten. Ik geloof dat Sram en ik gewoon geen goede combinatie zijn.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Gisteren op pad geweest om een goede keus te kunnen maken, waarbij de adviezen van hier ter harte heb genomen.
Na wat proefritjes is de Agree mijn keus geworden.
(Overigens proefritje gemaakt op de Agree GTC Race ipv de SL.)
Persoonlijk vond ik de Sram helemaal niets.
Qua ergonomie had ik niet zo veel verschil tussen de Litening en de Agree.
Frame van de Agree is net iets zwaarder en stijver dan dat van de Litening.
Wat ik wel vreemd vond is dat uit het opmeten naar voren kwam dat ik maat 63 nodig heb en de verkoper mij een maat 62 adviseert, terwijl de fiets enige slooping heeft in het frame. Kan iemand bevestigen of maat 62 in mijn geval de juiste is? Proefritje heb ik wel gemaakt op 62ers, maar dat waren maar korte ritjes.
Na wat proefritjes is de Agree mijn keus geworden.
(Overigens proefritje gemaakt op de Agree GTC Race ipv de SL.)
Persoonlijk vond ik de Sram helemaal niets.
Qua ergonomie had ik niet zo veel verschil tussen de Litening en de Agree.
Frame van de Agree is net iets zwaarder en stijver dan dat van de Litening.
Wat ik wel vreemd vond is dat uit het opmeten naar voren kwam dat ik maat 63 nodig heb en de verkoper mij een maat 62 adviseert, terwijl de fiets enige slooping heeft in het frame. Kan iemand bevestigen of maat 62 in mijn geval de juiste is? Proefritje heb ik wel gemaakt op 62ers, maar dat waren maar korte ritjes.
-
- Forum-lid HC
62cm dan ben je waarschijnlijk tussen de 190 en 195.
Een frame kan je beter iets kleiner dan iets groter hebben en dit oplossen met een stuurpen.
enige probleem kan je beenlengte zijn is die lang dan zit je met 1 maat kleiner meestal 15mm tot 20mm dieper.
Een frame kan je beter iets kleiner dan iets groter hebben en dit oplossen met een stuurpen.
enige probleem kan je beenlengte zijn is die lang dan zit je met 1 maat kleiner meestal 15mm tot 20mm dieper.