Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 feb 2015 18:52

ooglenz schreef:..........................

Basecamp is verouderde software en niet meer nodig. Je kunt de gpx rechtstreeks op het toestel zetten in de new files folder. De garmin regelt zelf de omzetting. Iets wat voorheen basecamp deed
ooglenz schreef:
Lcsmet schreef:
daniel1975 schreef:Is het bij de 1000 dan anders dan de 800? Daar kun je ook gewoon de gpx naar New Files kopieren en klaar.
Tot in den treure,
Als je een lijntje wil volgen wel.
Als je een gpx op het toestel zet krijg je er ook gewoon routebegeleiding bij.
Even off-topic:
Het voordeel van een forum is dat je er veel nuttige informatie op kan vinden.
Het grootste nadeel van een forum is dat je er veel verkeerde informatie op kan vinden.


Mapsource wordt niet meer verder ondersteund door Garmin, Basecamp daarentegen wel.
Omdat ik al zovele jaren Mapsource tot volle tevredenheid gebruik en het wel gewoon blijft werken ben ik nog steeds niet overgestapt. :)

Er is een verschil tussen een route en een track, beide kunnen in een "gpx" formaat.
Afslagbegeleiding kun je in de instelling vanaf de laatste update "uit" zetten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:53
Contact

Gebruikersavatar Hans Vaessen 19 feb 2015 11:02

ooglenz schreef: Basecamp is verouderde software en niet meer nodig.
Dat er tegenwoordig vele online alternatieven zijn maakt basecamp nog niet verouderd. Naast andere aspecten is één van de grote voordelen juist dat basecamp offline werkt.

Zelf geef ik er de voorkeur aan een gpx die ik download altijd eerst in basecamp in te lezen en pas dan naar het toestel over te zetten. Dat geeft me extra zekerheid dat de gpx inderdaad in orde is. Gpx is een xml format en niet elke website gaat daar Koninklijk mee om.
Video over gebruik Garmin-toestellen? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 19 feb 2015 13:23

Jammer dar Basecamp niet echt afgestemd is op de Edge. Een outdoortoestel bv Dakota werkt er optimaal mee.
Kun je trouwens vauit BC een route of track opslaan naar je pc? (Om dan vervolgens te kopiëren naar "new files" op sd van de Edge?)

Dijkhuis
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2014 14:08

Dijkhuis 19 feb 2015 18:14

Zit te twijfelen om er ook een te bestellen.

Een fietsmaat van me heeft hem bij coolblue besteld. Hij had problemen met het laden punten in de route. Dat liep het toestel vast, moest toen terug naar Garmin. Maar is nu weer goed, had een nieuw toestel gekregen.
Laatst gewijzigd door Dijkhuis op 06 aug 2016 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 21 feb 2015 19:44

Vraagje over hartslagsensor.

Ik heb mijn 1000 nog niet zo lang. Wanneer ik deze aanzet dan wordt mijn hartslagsensor niet gevonden. Ik ga dan naar Activiteitenprofielen om hartslag te "verbinden" . Hartslagsensor is geselecteerd en "Schakel in" staat ook aan. Vakje "verbind" is blauw geslecteerd en tik dit aan om de hartslagsensor te vinden.
Dit moet toch automatisch gaan of duurt dit enige minuten?

Kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4928
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 feb 2015 20:02

Als je eenmaal verbonden bent, moet hij je hartslagmeter volgende keer gewoon herkennen.

grimpeur2004
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 aug 2010 01:28

grimpeur2004 21 feb 2015 20:07

Ik herken dit probleem ook wel.
Heb het zelf ook bij mijn Garmin 1000.
Daarnaast worden ook de sensoren van Di2 bij het opstarten niet gevonden en moet ikze telkens opnieuw zoeken en inschakelen. Iemand een tip/oplossing??
Lekker op de fiets doe ik liever dan niets!!!
Isaac Boson wit
Trek 5200 blauw

janthemaster
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
Locatie: Almere

janthemaster 21 feb 2015 21:06

Batterij van de hartslagmeter misschien leeg

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 22 feb 2015 10:28

Heb dit ook een periode gehad. Eerst geen probleem en werd de sensor meteen gevonden, na een tijdje moest ik deze ook iedere keer weer verbinden. Heb toen de 1000 gereset en nu weer zonder problemen meteen contact.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 22 feb 2015 14:11

redalert schreef:Heb dit ook een periode gehad. Eerst geen probleem en werd de sensor meteen gevonden, na een tijdje moest ik deze ook iedere keer weer verbinden. Heb toen de 1000 gereset en nu weer zonder problemen meteen contact.
Na de reset ben je dan alles kwijt wat is opgeslagen en hoe kan je dit doen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 22 feb 2015 15:34

bij een master reset gaat alles terug naar fabrieksinstellingen. Eerst een back up maken, want je bent alles kwijt qua persoonlijke instellingen.

1. Zet de edge uit
2. druk op "Lap" toets en "Start"
3. Hou beide toetsen vast en zet de edge aan via de "Power" toets.
4. Blijf de beide toetsen vasthouden als het Garmin startscherm verschijnt en laat pas los tot deze weer verdwijnt.
5. Als de edge opgestart is en start met het oorspronkelijke instellingen scherm is de reset geslaagd.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 22 feb 2015 15:51

daniel1975 schreef:En dat wil ik :) ;)
Ik ben eigenlijk aan het wachten dat jij er een koopt, om te testen of het lijntje zo gevolgd kan worden als wij ons dat voorstellen.....
Maar op een gegeven moment duurt het me te lang en dan koop ik hem gewoon ergens waar ik hem binnen 2 weken kan terug sturen als hij niet bevalt.
Afbeelding

Plaats reactie