Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

zoek nieuwe fiets met juiste geometrie: Merckx, cube, ...of?

Tokke
Forum-lid

Tokke 25 feb 2015 21:59

Hallo allemaal,

ik ben toe aan een nieuwe fiets en heb me hiervoor laten opmeten, volgende cijfertjes kwamen uit de meting:

Zadelhoogte: 84,8 cm (ben 194 cm groot)
Zadel set-back: -9,4 cm
Handlebar reach: 58,5 cm
Bar Reach: 5,6 cm
Handlebar drop: -11,5 cm
Als indicatie voor een ideale framemaat wordt Reach van 400 mm en Stack van 630 mm opgegeven.

Ik zoek een nieuwe racefiets in de prijsklasse 2500 EUR a 3000 EUR, die toch nog voldoende 'racy' is (ondanks de iets rechtere zitpositie) en die er niet uitziet als een dranghek :-) Ik doe vooral tochtjes in Limburg, af en toe Ardennen en minstens 1x per jaar een paar cols. Vallen dus bijvoorbeeld af: Specialized Roubaix omdat ik dit persoonlijk niet het mooiste frame vind in een heel grote maat.

Voor de meting dacht ik aan een Kuota Kharma (of nu Kryon), maar blijkbaar heb ik hiervoor nu 5 cm aan spacers nodig wat misschien ook niet echt ideaal is.

Er werd mij bijvoorbeeld wel een Merckx Mourenx (XL), Cube Litening Super hoc pro (maat 64) aangeraden op basis van de meting.

Iemand ervaring met deze frames of nog andere suggesties in deze prijsklasse (met Ultegra asmontage en misschien een lichte upgrade tov standaard wielen)?

Plaats reactie