Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets
-
Melda
- Forum-lid
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
- Locatie: Maldegem
Melda
23 feb 2015 13:36
MarkVeenstra schreef:je wilt bereiken dat je minder vaak van binnen naar buitenblad wilt schakelen of omgekeerd. Dan kan je toch een groter binnenblad monteren, 38 of 39, zodat je minder snel naar buitenblad hoeft.
of wil je juist graag meer op buitenblad rijden, en dus grotere gaten achter zodat je toch nog buitenblad kan rijden met een niet te slechte kettinglijn?
dat strookt in mijn ogen niet met je opmerking over matige conditie en vlaamse ardennen.
Ik wil beide
Vlakkere toertjes : meer op buitenblad rijden, zonder dat ik volledig gekruist dien te rijden of telkens terug dien te schakelen naar binnenblad bij licht oplopende stukken en bijvoorbeeld redelijke tegenwind.
Dit zou inderdaad het makkelijkst gaan met 39 binnenblad te steken, maar dan kom ik in de Vlaamse Ardennen wel in de problemen met een 39-25 als kleinste verzet. Zie ik me niet meteen de kasseihellingen mee opgaan zonder mezelf op te blazen (als ik er al op geraak met dat verzet).
Wil dus eigenlijk een combinatie die voor alle parcours goed is, zonder dat ik telkens cassette/binnenblad dien te wisselen. Gezien geringe actuele conditie zie ik dit momenteel enkel mogelijk met samenstelling 12-32 cassette. In de toekomst waarschijnlijk wel omzetbaar naar samenstelling 12-28 cassette in combinatie met 50/34 als ik nog wat boterhammetjes gegeten heb
Laatst gewijzigd door
Melda op 23 feb 2015 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
-
Melda
- Forum-lid
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
- Locatie: Maldegem
Melda
23 feb 2015 13:49
geertjeb schreef:Ik denk dat voor jou een triple ideaal zou zijn. Vlak rij je dan 39 (je hoeft niet te switchen) en voor de heuvels heb je de 30 en dan kun je met 12-25 prima uit de voeten verwacht ik. Als je wind mee hebt of dalen dan heb je je 53.
Heb je gelijk in, dit zou momenteel het ideale zijn.
Kosten hiervoor zijn echter wel heel hoog.
Uiteindelijke bedoeling is toch dat ik uiteindelijk van die 12-32 naar een 12-28 en eventueel 12-25 terugga. Dan lijkt het volledig ombouwen me een ietwat zotte kost.
Zelf samenstellen cassette kost me momenteel heel pak minder en is heel snel uit te voeren.
Daarnaast is dit ook nadien heel makkelijk bij te schaven naarmate de conditie een 12-28 (of zelfs 12-25) wel terug toelaat
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
-
geertjeb
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35
geertjeb
23 feb 2015 14:49
Ok ik begrijp je en zal je topic verder niet vervuilen. Ik zou alleen wel een nieuwe casette kopen (63 E bij Futurum). Als die krans ook maar een beetje versleten is dan gaat je ketting al overslaan. Dan kan de verkoper misschien wel denken dat die in goede staat verkeerd, maar dat hoeft daadwerkelijk niet zo te zijn.
-
Zorro
- Forum-lid HC
- Berichten: 6746
- Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
- Locatie: Almere
Zorro
23 feb 2015 15:07
Rose verkoopt ook
losse kransjes.
Elke FM kan die natuurlijk ook bestellen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
JDW
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 18 aug 2014 14:11
JDW
23 feb 2015 18:00
11-speed shimano bestaat naar mijn weten niet in tripel.
En om nu daarvoor een nieuwe groep aan te kopen is er wat over.
Ik zou de hierboven gestelde suggestie bekijken en de voorbladen aanpassen.
Via onderstaande link kun je zelf spelen met bepaalde verhoudingen. Belangrijk is dat je niet teveel overlap creeert tussen binnen en buitenblad en dat de overgang tussen binnen en buitenblad niet in het snelheidsbereik zit dat je het vaakst rijdt.
Mij lijkt een combinatie 46-34 met een 12-25 cassette een goede oplossing.
http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
MarkVeenstra
23 feb 2015 19:04
JDW schreef:11-speed shimano bestaat naar mijn weten niet in tripel.
En om nu daarvoor een nieuwe groep aan te kopen is er wat over.
Dat t niet in tripple verkocht wordt is toch geen probleem? Pak je een tripple crankset en een shifter van de 6703 serie (shimano), en je hebt je 11 speed tripple. gaat qua bladen en ketting ook prima.
Maar volgens mij was er al een conclusie dat TS voor hem de grotere gaten geen probleem vindt. En dat hij voor het vlakke graag op buitenblad voor en enigszins midden van t pion achter wil rijden (wat beter gaat met de ruimere cassette), en voor de bulten een 34-32 optie wilt hebben.
Dus prima toch, om dan de cassette aan te passen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
jvdh
- Forum-lid
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 21 apr 2010 20:20
jvdh
27 feb 2015 09:25
Voor een cassette met een 32 heb je een achterderailleur nodig met een lange kast. Aangezien je nu een 12-25 rijdt vermoed ik dat je die niet hebt. Ik zou het ook zoeken in de voorbladen.