Compressor tips?
Geen idee of die oliegesmeerd is. De mijne is iets ouder model (niet dat betreffende model) en is niet oliegesmeerd, althans zit er sticker op waarop staat olie vrij....
Nadeel van die van mij vind ik wel dat ie veel herrie maakt wanneer het drukvat volgepompt wordt. Misschien dat een moderne olie gesmeerde compressor een stuk stiller zal zijn.
Maargoed ik gebruik hem zelden... En voor die tubeless montage bij mijn mtb banden voldoet ie prima. Voor tubeless banden op de racefiets heb je in ieder geval geen compressor nodig. Dat lukt ook met een goede vloerpomp....
Nadeel van die van mij vind ik wel dat ie veel herrie maakt wanneer het drukvat volgepompt wordt. Misschien dat een moderne olie gesmeerde compressor een stuk stiller zal zijn.
Maargoed ik gebruik hem zelden... En voor die tubeless montage bij mijn mtb banden voldoet ie prima. Voor tubeless banden op de racefiets heb je in ieder geval geen compressor nodig. Dat lukt ook met een goede vloerpomp....
Nou dat laatste betwijfel ik, ook met een 'goede' - wat is goed? - vloerpomp willen sommige tubeless banden gewoon niet in de velg "ploppen" bijvoorbeeld deze bij mij niet in ieder geval (meerdere keren niet.!)Suntoro schreef:Geen idee of die oliegesmeerd is. De mijne is iets ouder model (niet dat betreffende model) en is niet oliegesmeerd, althans zit er sticker op waarop staat olie vrij....
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Kleine tip die wat meer te maken heeft met het compressorgebruik: Droogmaken en vuil wegspuiten met een compressor werkt prima, maar soms ook te goed: let op dat je geen vet wegspuit uit plekken waar het hoort te zitten (trapas, balhoofd etc). Wat dat betreft is een stofzuiger omgedraaid laten werken nog niet eens zo'n slecht idee. Al zal banden op 8 bar krijgen wat moeilijker worden met de Miele van moeders
Ok, ik weet ook niet of het lukt... In ieder geval kreeg ik mijn normale racefietsbanden wel hard opgepompt met tubeless ventiel en zonder binnenband met de vloerpomp. (SKS Rennradkompressor)Orlok schreef:Nou dat laatste betwijfel ik, ook met een 'goede' - wat is goed? - vloerpomp willen sommige tubeless banden gewoon niet in de velg "ploppen" bijvoorbeeld deze bij mij niet in ieder geval (meerdere keren niet.!)Suntoro schreef:Geen idee of die oliegesmeerd is. De mijne is iets ouder model (niet dat betreffende model) en is niet oliegesmeerd, althans zit er sticker op waarop staat olie vrij....
Heb zojuist Schwalbe Ones tubeless besteld, waarvan ik denk dat het met een vloerpomp wel moet lukken om ze tubeless te monteren. Ik weet niet hoe stug ze zijn. Overigens heb ik op mijn mountainbike vaak genoeg banden met mijn vloerpomp. Met de meeste banden is het te doen, maar soms kostte het me wat moeite... Met een handigheidje gingen de meeste banden wel snel tubeless (en bij mountainbikebanden heb je toch meer volume nodig in 1x).
Ik zie wel hoe ik ze die Schwalbe Ones tubeless monteer... Gelukkig heb ik de keuze... . Maar zie in dat andere topic dat de One ook de makkelijkste band is om tubeless te monteren.
-
- Forum-lid
Mijn vader was vrij handig en hij had een motor van oude stofzuiger gebruikt, tas/zak er omheen en blazen dat ding was ideaal voor de fiets droog te blazen.
Helaas is de motor een tijdje geleden overleden toen er iets tussen is gekomen.
Ik mis hem toch wel, vooral nu we weer de winter ingaan. Ik twijfel een beetje om een goede compressor te kopen of een stofzuiger welke kan blazen.
Zoiets:
https://www.bol.com/nl/nl/p/powerplus-p ... gKOs_D_BwE
Zou dat een beetje werken?
Bij een compressor ben ik een beetje bang dat de druk net wat te groot is. Heb liever een wat bredere slang.
Helaas is de motor een tijdje geleden overleden toen er iets tussen is gekomen.
Ik mis hem toch wel, vooral nu we weer de winter ingaan. Ik twijfel een beetje om een goede compressor te kopen of een stofzuiger welke kan blazen.
Zoiets:
https://www.bol.com/nl/nl/p/powerplus-p ... gKOs_D_BwE
Zou dat een beetje werken?
Bij een compressor ben ik een beetje bang dat de druk net wat te groot is. Heb liever een wat bredere slang.
Dat hangt ervan af wat je ermee wilt gaan doen. Als het alleen maar is om de fiets droog te blazen kan je m.i. net zo makkelijk een föhn nemen. Maar wil je daarentegen ook de barbecue mee leegzuigen dan is dat misschien wel een goede keus.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Heb vorig jaar de fohn ingewisseld voor een compressor. Vind dat echt veel fijner werken na t poetsen
Iemand ervaring met zoiets?
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-p ... gKDQvD_BwE
-
- Forum-lid
Die kwam ik idd ook tegen. Lijkt je ideaal bij het droog blazen.1094 schreef: ↑16 okt 2022 15:03 Heb vorig jaar de fohn ingewisseld voor een compressor. Vind dat echt veel fijner werken na t poetsen
Alleen dan moet ik eerst nog een compressor aanschaffen.
Heb verder niet echt een compressor nodig. Alle bandjes krijg ik altijd wel tuneless met mijn sks handpomp
Een föhn werkt idd niet fijn om je fiets droog te blazen.
Die aszuiger blaast niet harder dan een beetje föhn. Bovendien zit er maar een korte slang aan. Dat werkt ook niet echt op een fiets in de montagestandaard.
(Ik heb dezelfde om de kachel en kamado uit te zuigen)
(Ik heb dezelfde om de kachel en kamado uit te zuigen)
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Voor zo'n spuitmond heb je overigens wel een flinke compressor nodig.1094 schreef: ↑16 okt 2022 15:03 Heb vorig jaar de fohn ingewisseld voor een compressor. Vind dat echt veel fijner werken na t poetsen