Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

Berrie50
Forum-lid

Berrie50 28 feb 2015 14:35

Mooie foto's hoor.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 28 feb 2015 15:24

@fred404, goed om weer eens foto's van d' oale groond te zien. Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 28 feb 2015 15:44

Zuid-Veluwe tocht gefietst,vanuit Arnhem op de fiets naar Dodewaard 23km beetje warm gereden en daar de rest van de groep ontmoet.
Allereerst met Jac en Hanz bé handen geschud in Dodewaard en later ook nog in Otterlo.
Route was weer prima uitgepijld.
Wij zijn met 10 man gestart en de eerst 2 uur wind in de rug na een bakkie koffie in Otterlo richting wind tegen ons groepje viel uit elkaar langzamerhand nadat we de Veenendaalsestraatweg omhoog gingen viel het laatste clubje uit elkaar zelf maar lekker doorgebikkeld tot de N233 toen was het weer vlak.
Rest van de groep weer in Dodewaard ontmoet en lekker met de auto naar huis gegaan.
https://app.strava.com/activities/260950406
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 28 feb 2015 17:36

Vanmorgen na 9 uur vertrokken in de kou, maar met blauwe luchten in de verte. Later op de dag een stuk beter weer, maar wel een frisse wind.

Afbeelding

IJs in de sloot bij Zeegse

Afbeelding

Roeiers op het Noord-Willemskanaal bij Assen

Afbeelding

Take your litter home

Afbeelding

Nog twee weken

Afbeelding

De meeste flinten liggen er goed bij

Todger
Forum-lid

Gebruikersavatar Todger 28 feb 2015 17:47

Gisteren een rondje gefietst vanuit Utrecht naar Hollandsche Rading, kwam neer op ~30 km. Alleen jammer van de lekke achterband.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 28 feb 2015 18:58

Gisteren 5 uur op de MTB en idee was om vandaag ook zo'n 5 uur op de EVO te pakken. Die had net zijn ' Canarische eilanden beurt' gehad en dan toch even testrit(je) maken.
Geen zin in klim werk, dus beetje richting de plassen gegaan, maar dat een eind vandaag. Niet normaal en niet lekker. Fiets liever een berg op dan tegen de wind in te moeten beuken. Soms met moeite 22km/u en je benen kunnen niet meer.
Alleen stuk tussen Breukelen en Weesp was wel leuker met de wind in de rug, 40 gem is een makkie.
Ja kleine 2 uur besloten om het iets in te korten tot 4 uur, want absoluut niet hersteld na die 5 uur van gisteren.
Was het aardig zat toen ik na iets meer dan 4 uur en 115km op de teller thuis kwam. Maar de EVO ging super en weet ook weer dat 60mm hoge velgen mooi zijn, maar ook een hoop wind pakken. Ach, zal op Gran Canaria niet veel anders zijn, alleen dan bij 20 graden in korte broek. Overigens wel een 'bikkel' compleet in het kort zien rijden......
Ritjes van vandaag http://www.strava.com/activities/261009719
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 feb 2015 19:10

Er stond inderdaad een beste bak wind dus ik heb het precies andersom gedaan dan jij: gisteren richting de plassen en vandaag op de Heuvelrug. En dat was, denk ik, geen verkeerde keuze. Vandaag eerst even mijn derailleurpatje laten richten en daarna op pad. Vanuit Zeist eerst eventjes de Piramide op, daarna Treekerweg, nogmaals de Piramide en dan richting Maarn. Daar wat geklooid op de lokale heuvel en terug via het vlakke land met de wind in de rug. Geen lang ritje (60 km) maar wel geweldig genoten!!
Laatst gewijzigd door havana op 01 mar 2015 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 28 feb 2015 19:16

Rondje richting Brielle omdat er een harde ZW wind staat. Een ding begrijp ik niet; ik rijd over een dijk van west naar oost en de wind (Bf 5) komt volgens de buienradar uit ZW en die heb ik dan keihard tegen op diezelfde dijk. Ik heb vast niet goed opgelet vroeger tijdens natuurkunde maar leg mij het maar uit... En ik had nog wel expres 40 minuten tegen de wind in beuken tactisch weten te omzeilen. Niet zo'n heel lang ritje (50 km), maar heb gisteren nogal intensief gefietst en vandaag die wind, was best gesloopt eigenlijk.
Ik zag niemand in het kort maar wel iemand in een poolexpeditie uitrusting op een racefiets. Lange dikke gewatteerde jas, sjaal om het gezicht en onder helm door geknoopt. Ik kan me niet voorstellen dat dat lekker fietsen was.

We willen zo graag...bij mijn achterwiel zijn narcissen, het geel piept er al door heen.

Afbeelding
Veni. Vidi. Fietsie.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 28 feb 2015 19:28

Ik kwam er vandaag ook zo een tegen, hij kon zo doorfietsen naar de Noordpool.

De wind zat meer in de zuidoosthoek dan zuidwest.

Mooie foto!

Jac
Forum-lid

Jac 28 feb 2015 19:44

nijkie schreef:Zuid-Veluwe tocht gefietst,vanuit Arnhem op de fiets naar Dodewaard 23km beetje warm gereden en daar de rest van de groep ontmoet.
Allereerst met Jac en Hanz bé handen geschud in Dodewaard en later ook nog in Otterlo.
Route was weer prima uitgepijld.
Wij zijn met 10 man gestart en de eerst 2 uur wind in de rug na een bakkie koffie in Otterlo richting wind tegen ons groepje viel uit elkaar langzamerhand nadat we de Veenendaalsestraatweg omhoog gingen viel het laatste clubje uit elkaar zelf maar lekker doorgebikkeld tot de N233 toen was het weer vlak.
Rest van de groep weer in Dodewaard ontmoet en lekker met de auto naar huis gegaan.
Was weer een lekker tochtje René.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 28 feb 2015 20:13

havana schreef:Er stond inderdaad een beste bak wind dus ik heb het precies andersom gedaan dan jij: gisteren richting de plassen en vandaag op de Heuvelrug. En dat was, denk ik, geen verkeerde keuze. Vandaag eerst even mijn derailleurpatje laten richten en daarna op pad. Vanuit Zeist eerst eventjes de Piramide op, daarna Treekerweg, nogmaals de Piramide en dan richting Maarn. Daar was geklooid op de lokale heuvel en terug via het vlakke land met de wind in de rug. Geen lang ritje (60 km) maar wel geweldig genoten!!
Inderdaad, precies andere indeling van de dagen. Maar vrijdag stond mijn EVO in de werkplaats, dus dan "moet" je wel. Wilde perse kijken of alles lekker draaide, want nogal eea vervangen en kom ik er liever hier achter dan in GC als iets mis mocht zijn.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 28 feb 2015 21:53

Vandaag eindelijk weer eens met daglicht gefietst, wilde voor de 150km Strava challenge gaan, maar solo was dat ondoenbaar met de wind. Uiteindelijk 117km geworden, maar dan wel met meer dan 2000hm. Gestart in Brochterbeck en via Tecklenburg naar Bad Iburg (75% vd route Teutoburgerwaldtour). En overdag kun je tenminste foto's maken.
Dorreberg
Afbeelding
De omgeving
Afbeelding
Nog 1 met de Hydra foto-app
Afbeelding
En nog 1 in breedbeeld
Afbeelding
En later nog een extra'tje, eenmaal boven nog ff links/rechts en dan naar 25% (blijven zitten op droge weg, anders komt je voorwiel los !!!)
Afbeelding
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

Plaats reactie