Canyon
Ben zelf 1.91 met een bbl van 92 cm.
Heb een CF in XL.
Stuurpen van 12 cm.
Ben in Koblenz geweet en daar meten ze je goed op.
Bij mij kan/kon de stuurpen zelfs naar 14 cm als ik dieper wilde zitten. Maar heb enkele spacers verwijderd.
Heb ook aan de Aeroad gedacht, echter omdat leuke ritten van 150 km maar enkele weken in de bergen mij plezier moeten brengen ben ik voor de Ultimate CF gegaan ipv de Aeroad.
Comfort wil dan ook iets.
Heb een CF in XL.
Stuurpen van 12 cm.
Ben in Koblenz geweet en daar meten ze je goed op.
Bij mij kan/kon de stuurpen zelfs naar 14 cm als ik dieper wilde zitten. Maar heb enkele spacers verwijderd.
Heb ook aan de Aeroad gedacht, echter omdat leuke ritten van 150 km maar enkele weken in de bergen mij plezier moeten brengen ben ik voor de Ultimate CF gegaan ipv de Aeroad.
Comfort wil dan ook iets.
Hallo,
Ik ben aan het twijfelen tussen de 2 onderstaande modellen, graag jullie advies
Gr.
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3581
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3580
Ik ben aan het twijfelen tussen de 2 onderstaande modellen, graag jullie advies
Gr.
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3581
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3580
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Beide zijn goedrodelro schreef:Hallo,
Ik ben aan het twijfelen tussen de 2 onderstaande modellen, graag jullie advies
Gr.
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3581
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3580
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is de keuze tussen Sram schakelen of Shimano. Wat heeft je voorkeur?
En dat is heel persoonlijk.
Ik vind ultegra wat te licht schakelen en sram prettiger. Beide zijn goed en kwalitatief verschilt het niet.
Sram is wat duurder daardoor ook mede het prijsverschil en wat kleine dingen.
En dat is heel persoonlijk.
Ik vind ultegra wat te licht schakelen en sram prettiger. Beide zijn goed en kwalitatief verschilt het niet.
Sram is wat duurder daardoor ook mede het prijsverschil en wat kleine dingen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
Heb op mijn specialized sram force gereden en heb nu de canyon met ultegra zoals getoond. Vind het dan weer net fijn om weer Shimano te rijden omdat het iets minder mechanisch is, soepeler en rustiger zeg maar. Sram is gewoon wat stroever schakelen qua gevoel. Je hebt dan ook nog een paar 100 euri over om andere leuke fiets dingen mee te doen....
De velgen op de sram force versie zijn ook iets lichter maar weet niet of ze beter zijnLivio Livius schreef:Beide zijn goedrodelro schreef:Hallo,
Ik ben aan het twijfelen tussen de 2 onderstaande modellen, graag jullie advies
Gr.
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3581
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3580
Heb ook getwijfeld tussen deze twee. Zelf vind ik de groene en witte versie niet zo mooi dus op basis daarvan al een voorkeur gehad voor de ultegra versie in het zwart. Sram of Shimano is zoals iedereen zegt idd persoonlijk denk ik.
De wielen zijn iets lichter, ligt voor zo ver ik kon vinden mn aan gebruik van aluminium spaken (maar lees: http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... t=12847616 over de verschillen, lijkt erg minimaal en de velg is iig hetzelfde, naven hebben carbon kapje geloof ik).
Ik heb de SL net binnen. Mocht het nog uitmaken: kijk ook even naar levertijden, die kan voor bepaalde maten erg lang zijn.
De wielen zijn iets lichter, ligt voor zo ver ik kon vinden mn aan gebruik van aluminium spaken (maar lees: http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... t=12847616 over de verschillen, lijkt erg minimaal en de velg is iig hetzelfde, naven hebben carbon kapje geloof ik).
Ik heb de SL net binnen. Mocht het nog uitmaken: kijk ook even naar levertijden, die kan voor bepaalde maten erg lang zijn.
mij keuze gaat momenteel tussen carbon of allu:
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3589
of
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3581
puur op looks de carbon.
gewicht speelt niet echt een rol bij mij
105 vs ultegra is de wereld niet meer op de laatste versie
11-32 op de carbon en 11-28 op de allu maakt mss het grootste verschil ui, 1 stap kleiner nog om bergop te geraken
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3589
of
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3581
puur op looks de carbon.
gewicht speelt niet echt een rol bij mij
105 vs ultegra is de wereld niet meer op de laatste versie
11-32 op de carbon en 11-28 op de allu maakt mss het grootste verschil ui, 1 stap kleiner nog om bergop te geraken
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
In de zoektocht naar een extra racer kan natuurlijk Canyon niet ontbreken. Specifiek gaat het over de Aerroad CF SLX.
Ik zie dat ze twee frames aanbieden als los frame. Het verschil tussen beiden is de voorbereiding voor een mechanische of elektronische groep.
Het verschil op de foto's is te zien. De mechanische heeft naast het balhoofd nog een ingang voor kabels voor derailleurs. Maar zijn er nog meer verschillen? Kan ik de interne Shimano-accu gewoon kwijt in de mechanische versie bijvoorbeeld?
Ik zit namelijk met het volgende;
De 7.0 di2 is veel te duur in vergelijking met de mechanische 7.0. Dus 7.0 kopen en zelf een di2 groep monteren.
De 8.0di2 is dan wel weer interessant maar daarvan is de stuurpen/stuur-combo 10mm te lang en de levertijd is niet grappig meer. Soit, levertijd is een gegeven, daar moet door mij een ei over gelegd worden. De aero-cockpit is een ander verhaal. Is deze om te ruilen voor een kortere variant? De juiste variant bestaat wel qua lengte/breedte want die zit op een maatje kleiner gemonteerd.
Uiteraard wordt de vraag ook aan Canyon gesteld maar als ik mezelf zaken afvraag ben ik ongeduldig
Ik zie dat ze twee frames aanbieden als los frame. Het verschil tussen beiden is de voorbereiding voor een mechanische of elektronische groep.
Het verschil op de foto's is te zien. De mechanische heeft naast het balhoofd nog een ingang voor kabels voor derailleurs. Maar zijn er nog meer verschillen? Kan ik de interne Shimano-accu gewoon kwijt in de mechanische versie bijvoorbeeld?
Ik zit namelijk met het volgende;
De 7.0 di2 is veel te duur in vergelijking met de mechanische 7.0. Dus 7.0 kopen en zelf een di2 groep monteren.
De 8.0di2 is dan wel weer interessant maar daarvan is de stuurpen/stuur-combo 10mm te lang en de levertijd is niet grappig meer. Soit, levertijd is een gegeven, daar moet door mij een ei over gelegd worden. De aero-cockpit is een ander verhaal. Is deze om te ruilen voor een kortere variant? De juiste variant bestaat wel qua lengte/breedte want die zit op een maatje kleiner gemonteerd.
Uiteraard wordt de vraag ook aan Canyon gesteld maar als ik mezelf zaken afvraag ben ik ongeduldig
Wat maak je het jezelf toch moeilijk om een paar 100€
Koop dan toch die 7.0 di2 als je die wil
Of het moest gaan over die gele mechanische, die is nu - in jou maat ?? - op voorraad. Dan is de keuze snel gemaakt
Koop dan toch die 7.0 di2 als je die wil
Of het moest gaan over die gele mechanische, die is nu - in jou maat ?? - op voorraad. Dan is de keuze snel gemaakt
Sworks Venge
De 7.0 heeft nog een voordeel. Hij mag meteen helemaal uit elkaar en weer in elkaar. Dat vind ik nogal leuk. De 7.0di2 heeft dus geen voordeel boven de 7.0.brekson schreef:Wat maak je het jezelf toch moeilijk om een paar 100€
Koop dan toch die 7.0 di2 als je die wil
Of het moest gaan over die gele mechanische, die is nu - in jou maat ?? - op voorraad. Dan is de keuze snel gemaakt