Zou ik ook zeggen!bosna schreef:vandaag eerste rit op mijn tarmac Sworks. Top fiets
Specialized
-
- Forum-lid HC
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Ben sinds een paar maanden trotse bezitter van een Roubaix met nieuwe 105 groep. Inmiddels een paar rondjes gemaakt en is echt een super fiets. Dus tijd voor een foto!
Specialized Roubaix SL4 2015
Kort vraagje waar jullie als Specialized-experts vast wel het antwoord weten: Hoe kan het dat de Tarmac sport 2015 als complete fiets goedkoper is dan alleen het frame (Tarmac pro Frameset). Is het frame van de Tarmac sport 2015 misschien verouderd en anders ten opzichte van de andere fietsen?
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
De Tarmac Sport is van carbon Fact 9 , terwijl Tarmac Pro frameset Fact 10 is. Met deze getallen geeft specialized de stijfheid van het carbon aan. De S-works versie is zelfs Fact 11.
Daarnaast krijg je bij het frameset een S-works zadelpen, terwijl je bij de sport een goedkopere zadelpen hebt. Door deze verschillen zal de prijs van het losse frameset dus hoger liggen dan bij de complete Sport.
Daarnaast krijg je bij het frameset een S-works zadelpen, terwijl je bij de sport een goedkopere zadelpen hebt. Door deze verschillen zal de prijs van het losse frameset dus hoger liggen dan bij de complete Sport.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als ik me niet vergis hadden de S-Works frames enige jaren geleden Fact 10 carbon.IkBenSpecialized schreef:De Tarmac Sport is van carbon Fact 9 , terwijl Tarmac Pro frameset Fact 10 is. Met deze getallen geeft specialized de stijfheid van het carbon aan. De S-works versie is zelfs Fact 11.
Als dit juist is zou je kunnen stellen dat, als je nu een Sport koopt je in feite een overjarig "bijna" S-Works frame aanschaft.
Of zie ik iets over het hoofd?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
Als je teruggaat naar 2007 dan kom je idd de S-works Tarmac SL tegen met FACT 10. Vanaf de SL2 zitten ze al op FACT 11.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die banden kunnen idd echt niet op welke moderne fiets dan ook.
Less is bore
De bandjes vind ik zelf juist heel mooi staan.Smaken verschillen zie je maar weer.
Wat is het moeilijk om de kleur goed op de foto te krijgen zeg.op de eerst foto komt het toch wel in de buurt van de werkelijke kleur.nu eerst een rondje fietsen.
Wat is het moeilijk om de kleur goed op de foto te krijgen zeg.op de eerst foto komt het toch wel in de buurt van de werkelijke kleur.nu eerst een rondje fietsen.
S-works epic,s-works venge