Oké, ik zie dat er twee verschillende benaderingen zijn ontstaan, vandaar dat ik dacht dat je niet aan de Parktool trekker zou hebben.
Ik dacht dat het lager vast zat in het balhoofd, net zoals Daniel maar nu begrijp ik dat het lager vast zit om de vorkbuis.
Volgens mij kun je daar wel die trekker voor gebruiken.
Die zal zeker beter zijn dan dat ding wat je hierboven laat zien.
Voor het plaatsen van het nieuwe lager deze goed verwarmen met een fohn/verfstripper, dan heb je een goede kans dat hij goed over de vorkbuis gaat.
duurzame lagers Pinarello
@ Pina aqua: Precies mijn idee!
Deze heeft al 2 gaten voor de draadeinden en is nog wat goedkoper ook:
http://www.autogereedschap.com/search/? ... r+splijter
De buis om de splijter mee aan te spannen vierkant ijzer nemen van 45x45x2mm, 30-35 cm lang, dan past ie na het afnemen van het lager precies over de vorkbuis om het nieuwe lager erop te tikken
Deze heeft al 2 gaten voor de draadeinden en is nog wat goedkoper ook:
http://www.autogereedschap.com/search/? ... r+splijter
De buis om de splijter mee aan te spannen vierkant ijzer nemen van 45x45x2mm, 30-35 cm lang, dan past ie na het afnemen van het lager precies over de vorkbuis om het nieuwe lager erop te tikken
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40083
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik denk het niet, ik weet het in mijn geval zeker.Theo V schreef:.
Ik dacht dat het lager vast zat in het balhoofd, net zoals Daniel maar nu begrijp ik dat het lager vast zit om de vorkbuis.
.
En zie ook hier:
http://youtu.be/l448CuZLv14
Less is bore
Check....deze lijkt er nog meer op! Dank!Corrosie schreef:@ Pina aqua: Precies mijn idee!
Deze heeft al 2 gaten voor de draadeinden en is nog wat goedkoper ook:
http://www.autogereedschap.com/search/? ... r+splijter
De buis om de splijter mee aan te spannen vierkant ijzer nemen van 45x45x2mm, 30-35 cm lang, dan past ie na het afnemen van het lager precies over de vorkbuis om het nieuwe lager erop te tikken
Een ander idee is om deze splijter onder aan een buis te monteren en op de bovenkant van de buis een plaat met moer te lassen. Op die manier kun je dan gecentreerd de lager lossen, het zelfde idee als de parktool maar dan wel een stuk goedkoper... Een van de dingen die de parktool duur maakt is de speciale grijpers aan de onderkant die zeer dun zijn. Maar dat is voor Pinarello niet nodig omdat het lager vrij ligt aan de onderkant...
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike
Ik ben nog niet zo'n lasser...
Denk dat ik dat ding maar bestel en met een stuk ijzeren buis, paar draadeinden en een paar moeren een trekker maak. Door de ijzeren buis op de vorkbuis af te steunen trek je ook gecentreerd aan het lager.
Foto volgt!
Denk dat ik dat ding maar bestel en met een stuk ijzeren buis, paar draadeinden en een paar moeren een trekker maak. Door de ijzeren buis op de vorkbuis af te steunen trek je ook gecentreerd aan het lager.
Foto volgt!
Misschien zou je bij Probikeshop kunnen informeren voor je balhoofdlagers..
(zie bijgaande link )http://www.probikeshop.nl/Webshop/0/pro ... ers&id=998
Succes !
Groeten,
Cooper11
(zie bijgaande link )http://www.probikeshop.nl/Webshop/0/pro ... ers&id=998
Succes !
Groeten,
Cooper11