* Kwaliteitscontrole op productieJoostG schreef:Interesting.... Pina Aqua. Maar wat weet jij dan wel van:
Heeft ieder zichzelf respecterend bedrijf met een naam die marktwaarde vertegenwoordigd geregeld. Stickerframes kunnen prima zijn van kwaliteit en worden vaak door fabrikanten ingekocht. De productie er van moet dan wel aan eisen voldoen. Zelfs een sticker vertegenwoordigd dus een kwaliteit want een merk verbind zijn naam er aan.
* Gebruikte halffabricaten en matrijskosten
Zijn onderdeel van de kwaliteitscontroles die binnen certificering van de bedrijfsprocessen plaatsvinden. Zo ben je als leverancier alleen al vanuit CE/ISO vaak verplicht om aan te tonen dat de geleverde halffabricaten consistent zijn van kwaliteit. Matrijzen worden vaak ontwikkeld aan de hand van eigen CAD tekeningen waardoor maatvoering consistent is met bijvoorbeeld eindige elementen berekeningen die zijn uitgevoerd.
* Keurmerken en certificeringen (en dan heb ik het niet alleen over CE maar ook over bijvoorbeeld procesmatige certificering)
Nogmaals; randvoorwaardelijk voor elk productiebedrijf van naam. Zo heeft mijn fiets ook een UCI keurmerk, dat krijg je niet omdat ze het daar mooi vinden maar omdat een frame steekproefsgewijs aan bepaalde kenmerken voldoet.
* R&D en testen
Google is your friend. Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft een R&D afdeling en er zijn tal te vinden op het indernet. Daarnaast ken ik een aantal mensen in de industrie en heb een redelijk beeld van hoe dat gaat. Voorbeeldje: zoek eens op "whitepaper dogma F8"
* After-market service en garantie
Is vanuit de wet geregeld. Bovendien hebben de meeste merken een naam hoog te houden zoals aangegeven.
* Juridische kosten en verzekeringen
Zie antwoord boven. En ja, ik vind het prettig als mijn frame een dikke Amerikaan doorstaat