Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

ppolla
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 nov 2005 17:22

ppolla 19 mar 2011 18:02

en nu de P2 fotos.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

forcevelo
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 aug 2010 17:33

forcevelo 21 mar 2011 13:25

Zo, ziet er strak uit!
Wat is dat plastic dat over het zipp logo zit bij je stuur?

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 21 mar 2011 15:06

Dat is gewoon het carbon wat in de zon leuk weerkaatst. Leuk fietsje, lelijk tie-wrapje.

ppolla
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 nov 2005 17:22

ppolla 21 mar 2011 19:49

inderdaad....dat is de carbon...

triatleethans
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:41

triatleethans 21 mar 2011 20:30

Prachtige fiets en dito wielen maar waarom een ultegra groep dat staat niet in verhouding
met de kwaliteit van de andere componenten
Een Dura-Ace groep zou beter op zijn plaats zijn

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 21 mar 2011 21:32

triatleethans schreef:Prachtige fiets en dito wielen maar waarom een ultegra groep dat staat niet in verhouding
met de kwaliteit van de andere componenten
Een Dura-Ace groep zou beter op zijn plaats zijn


zou niet weten waarom, je gaat er geen meter sneller mee rijden en 't is op een P2 gemonteerd, da's ook niet het topmodel in zijn klasse, ik vind dus dat ultegra hier perfect kan.
Het geld dat hij uitspaarde heeft hij misschien bijgelegd in de wielen waar hij veel meer voordeel zal uithalen !

ppolla
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 nov 2005 17:22

ppolla 21 mar 2011 21:44

TS-Biker schreef:
triatleethans schreef:Prachtige fiets en dito wielen maar waarom een ultegra groep dat staat niet in verhouding
met de kwaliteit van de andere componenten
Een Dura-Ace groep zou beter op zijn plaats zijn


zou niet weten waarom, je gaat er geen meter sneller mee rijden en 't is op een P2 gemonteerd, da's ook niet het topmodel in zijn klasse, ik vind dus dat ultegra hier perfect kan.
Het geld dat hij uitspaarde heeft hij misschien bijgelegd in de wielen waar hij veel meer voordeel zal uithalen !


Klopt...hij komt met Ultegra....en fsa crank en brakes...dus die zijn geupgraded..
P

a.b.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 aug 2009 04:28

a.b. 21 mar 2011 22:16

dan had ik toch voor een sram force geopteerd, zou veel mooier geweest zijn

ppolla
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 nov 2005 17:22

ppolla 21 mar 2011 22:26

A.B. schreef:dan had ik toch voor een sram force geopteerd, zou veel mooier geweest zijn


Op een dag komt sram red op....voor nu is Ultegra meer dan prima

a.b.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 aug 2009 04:28

a.b. 22 mar 2011 02:48

ppolla schreef:
A.B. schreef:dan had ik toch voor een sram force geopteerd, zou veel mooier geweest zijn


Op een dag komt sram red op....voor nu is Ultegra meer dan prima


Nog beter :-)

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 23 mar 2011 17:52

In Roadbike zijn een aantal aeroframes getest.


En dan bij de balhoofdstijfheid krijg je de volgende waardes: klik


Oeps.. ! Normaliter wordt zulk falen ook in de praktijk opgemerkt en inderdaad:

"die Nachteile des extremen Aero-Tunings sind hier deutlich spürbar: Der Lenkkopf bietet eine nicht mehr zeitgemäße Steifigkeit von weniger als 60 Newtonmeter pro Grad. Schon auf der Ebene muss der Fahrer bei schnellen Richtungswechseln häufig nachkorrigieren, bergab wird das S2 zwar nie gefährlich, fühlt sich aber einfach schwammig an."

vrije vertaling:
"de nadelen van de extreme aerodynamische optimalisaties zijn duidelijk te merken: De balhoofdbuis heeft een stijfheid van minder dan 60 nm/graad, wat niet meer van deze tijd is. Al op het vlakke moet de rijder bij snelle manouvres hevig na-corrigeren, bergaf is het niet gevaarlijk, maar hij voelt gewoon sponzig aan."



Dat de S2 minder stijf is dan bijv. een R3, is me wel bekend, maar dit heb ik nog nooit eerder gelezen.. Herkenbaar, of?


edit: ow, ik zie dat het al een keer kort aangehaald is. Afgezien van de waardes is het ook de (neem ik aan: ervaren) testers ook opgemerkt.

jeroennl
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 16 mei 2009 19:02

jeroennl 23 mar 2011 18:21

Foosho schreef:In Roadbike zijn een aantal aeroframes getest.


En dan bij de balhoofdstijfheid krijg je de volgende waardes: klik


Oeps.. ! Normaliter wordt zulk falen ook in de praktijk opgemerkt en inderdaad:

"die Nachteile des extremen Aero-Tunings sind hier deutlich spürbar: Der Lenkkopf bietet eine nicht mehr zeitgemäße Steifigkeit von weniger als 60 Newtonmeter pro Grad. Schon auf der Ebene muss der Fahrer bei schnellen Richtungswechseln häufig nachkorrigieren, bergab wird das S2 zwar nie gefährlich, fühlt sich aber einfach schwammig an."

vrije vertaling:
"de nadelen van de extreme aerodynamische optimalisaties zijn duidelijk te merken: De balhoofdbuis heeft een stijfheid van minder dan 60 nm/graad, wat niet meer van deze tijd is. Al op het vlakke moet de rijder bij snelle manouvres hevig na-corrigeren, bergaf is het niet gevaarlijk, maar hij voelt gewoon sponzig aan."



Dat de S2 minder stijf is dan bijv. een R3, is me wel bekend, maar dit heb ik nog nooit eerder gelezen.. Herkenbaar, of?


edit: ow, ik zie dat het al een keer kort aangehaald is. Afgezien van de waardes is het ook de (neem ik aan: ervaren) testers ook opgemerkt.


häufig = meermaals en niet hevig

Ik heb een s3 en ben niet de lichtste, kan dit gedrag niet bevestigen bergaf.

Plaats reactie