Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

kristofvs
Forum-lid

kristofvs 13 jul 2015 23:05

stevendbr schreef:
IWC schreef:altijd omruilen, krijg je meer als je weer wilt verkopen :)

maar niet eerder teruggeven dan dat de nieuwe er is
Ook dat inderdaad, zo had ik het nog niet eens bekeken.

Kreeg net dit door: "Nogmaals, omdat het om optische schade gaat kun je het e.e.a. ook gemakkelijk laten 'bijwerken' met bijv. modelbouw verf o.i.d. en de aangeboden 100 euro gebruiken om mooie accessoires te kopen voor je racebike."

Ik neem aan dat dat een grap is.

Heb nu aangegeven dat ruilen prima is, maar dat ik niet zonder fiets wil zitten... Lijkt me niet zo heel ingewikkeld.
Dit is de reden waarom ik men dure fiets niet via internet bestel maar bij de plaatselijke fietsenwinkel. Daar betaal je meer maar je hebt tenminste service.

apollo
Forum-lid

apollo 14 jul 2015 08:48

Daarom alleen al zou ik die van mij dus zelf gaan afhalen in Koblenz.
Heb ik trouwens met die van mijn vader ook gedaan.
Is voor mij wel maar een 220-tal km enkel.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jul 2015 08:51

kristofvs schreef:
Dit is de reden waarom ik men dure fiets niet via internet bestel maar bij de plaatselijke fietsenwinkel. Daar betaal je meer maar je hebt tenminste service.
Dat is natuurlijk ook lang niet altijd het geval...
En het is ook lang niet altijd zo dat Canyon geen/slechte service levert. Al drukken ze zich hier wat onhandig uit, ze geven wel de optie om de fiets te vervangen. Die dan begin augustus gereed moet zijn. Via een plaatselijke fietsenmaker, die een fiets moet opsturen naar een fabrikant en moet afwachten en terugkrijgen en dan jou weer moet contacten ben je nooit heel veel sneller.

Maar, ben het wel eens dat een reactie in de trant van "je kunt het zelf bijwerken" niet professioneel is :roll: . Slechte communicatie van deze medewerker.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 14 jul 2015 09:05

brekson schreef:Wtf. Niet OK van canyon
Hoezo? Ze lossen het op zoals ze horen te doen. Fiets mag terug en klant krijgt een nieuwe. Er is niet eens gesteggel over wie voor de schade op moet draaien, ze nemen direct verantwoordelijkheid en gaan niet eerst een onderzoek bij de transporteur afwachten.

Ruilt de transporteur de fietsen trouwens om of wat is daarover afgesproken?

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 14 jul 2015 09:08

Schade zit op de bovenzijde van de bovenbuis, dus in het zicht.
Heb ooit een soortgelijke schade gehad. Bleek achteraf te komen door de drukpunten van een montagestandaard. Als je de fiets klemt aan de bovenbuis én gaat werken met krachten (bijvoorbeeld montage BB en crank) dan komt er kracht/wrijving tussen klemming en frame. Aangezien lak nauwelijks tegen drukpunten kan (en dan vooral een piekbelasting) knapt de lak.
Laatst gewijzigd door jansen2.0 op 14 jul 2015 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Previous name Jansen01

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 14 jul 2015 09:09

kristofvs schreef:
stevendbr schreef:
IWC schreef:altijd omruilen, krijg je meer als je weer wilt verkopen :)

maar niet eerder teruggeven dan dat de nieuwe er is
Ook dat inderdaad, zo had ik het nog niet eens bekeken.

Kreeg net dit door: "Nogmaals, omdat het om optische schade gaat kun je het e.e.a. ook gemakkelijk laten 'bijwerken' met bijv. modelbouw verf o.i.d. en de aangeboden 100 euro gebruiken om mooie accessoires te kopen voor je racebike."

Ik neem aan dat dat een grap is.

Heb nu aangegeven dat ruilen prima is, maar dat ik niet zonder fiets wil zitten... Lijkt me niet zo heel ingewikkeld.
Wat een uitspraak toch weer. Hier eenzelfde soort uitspraak; lokale fietsenboeren die zich gaan verschuilen achter leveranciers en fabrikanten om maar geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen. Laat me niet lachen ;)

Ik zou overigens nooit meer contact opnemen met de Nederlandse serviceafdeling maar altijd direct met de Duitse... Die lijken veel directer te kunnen handelen en schakelen.

stevendbr
Forum-lid

Gebruikersavatar stevendbr 14 jul 2015 09:54

RuudRuud schreef:
Hoezo? Ze lossen het op zoals ze horen te doen. Fiets mag terug en klant krijgt een nieuwe. Er is niet eens gesteggel over wie voor de schade op moet draaien, ze nemen direct verantwoordelijkheid en gaan niet eerst een onderzoek bij de transporteur afwachten.

Verder ook niets op aan te merken inderdaad, dit is de juiste oplossing. Mitssss er inderdaad een omwisselactie kan plaatsvinden. Het eerste voorstel betrof het simpelweg direct terugsturen van de fiets (UPS haalt 'm op) en dan maar wachten tot een nieuw exemplaar klaar is voor verzending. Verwachting is 2e week augustus, maar daar durf ik m'n handjes niet voor in het vuur te steken. Vandaar dat ik alleen akkoord ga met een "swap"...
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

brekson
Forum-lid

brekson 14 jul 2015 10:30

RuudRuud schreef:

Ik reageer op volgende uitspraak van de getroffene : Kreeg net dit door: "Nogmaals, omdat het om optische schade gaat kun je het e.e.a. ook gemakkelijk laten 'bijwerken' met bijv. modelbouw verf o.i.d. en de aangeboden 100 euro gebruiken om mooie accessoires te kopen voor je racebike."

Dit vind ik niet kunnen
Sworks Venge

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 14 jul 2015 11:46

brekson schreef: Ik reageer op volgende uitspraak van de getroffene : Kreeg net dit door: "Nogmaals, omdat het om optische schade gaat kun je het e.e.a. ook gemakkelijk laten 'bijwerken' met bijv. modelbouw verf o.i.d. en de aangeboden 100 euro gebruiken om mooie accessoires te kopen voor je racebike."

Dit vind ik niet kunnen
Eens, dat is een redelijk amateuristische oplossing ja. Overigens hebben ze hiervoor de quote-functie uitgevonden. Dan is direct duidelijk waar je een reactie op plaatst. ;)

Frank
Forum-lid

Frank 14 jul 2015 15:16

Dit hoort helaas (nog) wel bij Canyon Nederland. Zonde want de fietsen zelf zijn bijzonder goed. Dit soort zaken doen grote afbreuk aan het merk en de klantervaring.

Zover mij intussen bekend werken ze aan een oplossing voor deze problematiek. Er is ook een vacature (geweest? http://racefietsblog.nl/canyon-zoekt-cu ... ofessional ) om dit soort ongemakken structureel aan te pakken.

Wat ik zwak vind, is dat Canyon Nederland zich met de kolder argumenten te makkelijk van de zwakke dienstverlening af wil maken. Dat is inderdaad amateuristisch en een topmerk onwaardig.

Zelf heb ik ook voor de 2e keer zoiets bij de hand gehad, na lang gesoebat met een crank in 2014 ter compensatie een beurt gehad van Canyon voor het ongemak. Doorlooptijd voor deze beurt zou 2-3 dagen zijn, ik heb toestemming meegegeven voor 50 euro aan eventuele onvoorziene extra kosten. Zodat het allemaal vlot kon doorlopen en ik weer dat weekend op mijn fiets kon, zoals door Canyon aangegeven.

Helaas komt er weer vertraging waardoor ik ruim een week zonder fiets zit, omdat er een bladboutje mist Deze plaatst Canyon voor 47 euro. Dit wringt voor mij dan aan meerdere kanten.
1. Het valt binnen het meegeven mandaat, de vertraging ivm toestemming vragen aan mij is geen argument meer.
2. 47 euro voor een setje bladbouten vind ik een erg forse prijs. Maar goed het zal zo zijn.
3. Ik heb nu enkele reserve bladboutjes thuis gekregen, die deel uitmaakte van de set van 47 euro.

Na de beurt ontvang ik mijn fiets, met wederom een tik in de crank bij het pedaal. De lokale fietsenmaker vermoede dat de crankarm onvoldoende was aangedraaid. Beter aandraaien deed inderdaad de tik verdwijnen.
Dit is dus ondeugdelijk vastgezet bij Canyon, dat mag ook gewoon niet gebeuren.
Wanneer een klant dit mankement weer via Canyon laat doen, kost dit weer 5 dagen tot een week zonder fiets met al het gedoe eromheen.

Nog steeds geef ik mensen in mijn omgeving Canyon mee in de overweging voor een nieuwe fiets, maar wel met de grote kanttekening dat het ondanks de matige service is en niet dankzij de service.

apollo
Forum-lid

apollo 14 jul 2015 20:00

Ik dacht dat Quintana op de nieuwe Ultimate cf slx zou rijden.
Vandaag in de Tour gezien dat dit niet het geval is.

stevendbr
Forum-lid

Gebruikersavatar stevendbr 14 jul 2015 20:36

Inmiddels tot een oplossing gekomen met Canyon. Dat wilde ik toch ook even hier melden.

Nieuw exemplaar is besteld in Duitsland en zal worden verzonden naar het servicecentrum in Utrecht. Ondertussen kan ik mijn huidige blijven gebruiken. Ik krijg een seintje als de nieuwe binnen is in Utrecht. Dan kan ik 'm omwisselen met mijn huidige, kunnen ze de schade inspecteren en er op toezien dat de nieuwe puntgaaf is.

Jammer van de tijd en moeite, maar eind goed al goed.
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

Plaats reactie