Dit hoort helaas (nog) wel bij Canyon Nederland. Zonde want de fietsen zelf zijn bijzonder goed. Dit soort zaken doen grote afbreuk aan het merk en de klantervaring.
Zover mij intussen bekend werken ze aan een oplossing voor deze problematiek. Er is ook een vacature (geweest?
http://racefietsblog.nl/canyon-zoekt-cu ... ofessional ) om dit soort ongemakken structureel aan te pakken.
Wat ik zwak vind, is dat Canyon Nederland zich met de kolder argumenten te makkelijk van de zwakke dienstverlening af wil maken. Dat is inderdaad amateuristisch en een topmerk onwaardig.
Zelf heb ik ook voor de 2e keer zoiets bij de hand gehad, na lang gesoebat met een crank in 2014 ter compensatie een beurt gehad van Canyon voor het ongemak. Doorlooptijd voor deze beurt zou 2-3 dagen zijn, ik heb toestemming meegegeven voor 50 euro aan eventuele onvoorziene extra kosten. Zodat het allemaal vlot kon doorlopen en ik weer dat weekend op mijn fiets kon, zoals door Canyon aangegeven.
Helaas komt er weer vertraging waardoor ik ruim een week zonder fiets zit, omdat er een bladboutje mist Deze plaatst Canyon voor 47 euro. Dit wringt voor mij dan aan meerdere kanten.
1. Het valt binnen het meegeven mandaat, de vertraging ivm toestemming vragen aan mij is geen argument meer.
2. 47 euro voor een setje bladbouten vind ik een erg forse prijs. Maar goed het zal zo zijn.
3. Ik heb nu enkele reserve bladboutjes thuis gekregen, die deel uitmaakte van de set van 47 euro.
Na de beurt ontvang ik mijn fiets, met wederom een tik in de crank bij het pedaal. De lokale fietsenmaker vermoede dat de crankarm onvoldoende was aangedraaid. Beter aandraaien deed inderdaad de tik verdwijnen.
Dit is dus ondeugdelijk vastgezet bij Canyon, dat mag ook gewoon niet gebeuren.
Wanneer een klant dit mankement weer via Canyon laat doen, kost dit weer 5 dagen tot een week zonder fiets met al het gedoe eromheen.
Nog steeds geef ik mensen in mijn omgeving Canyon mee in de overweging voor een nieuwe fiets, maar wel met de grote kanttekening dat het ondanks de matige service is en niet dankzij de service.