Pagina 839 van 1091
Geplaatst: 25 mar 2011 21:41
door dieseltje
Amclassic-fan schreef:dieseltje schreef:Kikkie schreef: Ook in wedstrijden zijn super stijve frames niet wenselijk, zo vaak kom je niet louter super strak asfalt tegen. Heel stijve frames worden erg vermoeiend om te rijden na een tijdje. Ieder z'n meug denk ik.
Dit is ook de reden dat comfort in de tourtest word meegenomen. En hoe stijf het frame is zegt niets over het comfort. Hier speelt met name de constructie van de achterpartij en de zadelpen een belangrijke rol. Bij de voorvorken welke ook een bijdrage kunnen leveren aan het comfort scoren alle fietsen slecht omdat een strakke (naar de zijkanten) voorvork waarschijnlijk niet goed te verenigen is met goed dempende eigenschappen.
Maar ja die comfort meting is 1 grote grap, dus die getallen kan je net zo goed overslaan. Canyon heeft alleen door hoe ze frames moeten maken die ver doorzakken op 't moment dat je er een bepaald gewicht op gaat zitten en dan kom je als zeer comfortabel bij Tour uit de test.
Van alles is wel wat te zeggen en net als de fietsen kunnen ook de testen verbetert worden. Toch probeert Tour een objectieve beoordeling te geven van een fiets. Het belang wat je aan de waardes hecht zal iedereen zelf moeten bepalen, feit blijft dat het bepaalde verschillen aangeeft. Hoe zou je dan volgens jou moeten testen?
welke framemaat?
Geplaatst: 31 mar 2011 18:46
door rafflesia
Dag allen,
Sta op het punt om mezelf een Cervélo S2 frame van 2010 aan te schaffen via internet, maar ben bang naar de verkeerde dingen te kijken in het beslissen van mijn framemaat...
Zou iemand op dit forum mij hierbij kunnen helpen a.u.b.?
Via de Fit Calculator heb ik mijn maten gemeten met dit als resultaat:
My Measurements:
Inseam: 76
Trunk: 58
Forearm: 31
Arm: 60
Thigh: 58
Lower Leg: 53
Sternal Notch: 136
Total Body Height: 168
The Competitive Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 49.2 - 49.7
Seat tube range c-t: 50.7 - 51.2
Top tube length: 51.0 - 51.4
Stem Length: 9.9 - 10.5
BB-Saddle Position: 67.7 - 69.7
Saddle-Handlebar: 47.3 - 47.9
Saddle Setback: 2.7 - 3.1
Hieronder de geometrie van de 2010 S2:
en
link want foto lukt me blijkbaar niet :/
Geplaatst: 31 mar 2011 19:24
door scottpch
Maat 51 is de juiste maat voor je.
Geplaatst: 31 mar 2011 20:22
door rafflesia
scottpch schreef:Maat 51 is de juiste maat voor je.
Dank voor je reactie.
Mag ik nog even vragen waaruit je opmaakt dat het 51 moet zijn en niet maat 48?
Mvg,
Geplaatst: 31 mar 2011 20:28
door scottpch
Ik heb ong. dezelfde maten, ben 1.70 lang met eenzelfde bbl van 76 en rijd zelf op een R3SL mt.51.
Met de stuurnok en een zadelpen met of zonder setback kun je de goede maat zelf bepalen, de lengte van de bovenbuis en balhoofd zijn gelijk aan de R3SL.
Ook de hoeveelheid spacers bepaald hoe diep je wilt zitten.
Succes.
Geplaatst: 01 apr 2011 02:11
door gekke_henkie
Scottpch heeft zeker op delen gelijk. qua maat zit ik totaal anders, (heb bewust een 54 genomen terwijl ik een 56 ook goed kan hebben) wegens de zitpositie tijdens tijdrijden.
je kunt veel bepalen met de stuurnok. bij de S2 kun je met de setback wel iets spelen, maar alleen of je een Tijdrithouding wilt hebben (2cm naar voren) of een normale houding (2cm setback). de tussenvariant van de R3SL (geen setback) is niet mogelijk op een S2 wegens de aero zadelpen.
Geplaatst: 01 apr 2011 15:50
door scottpch
Ik had bij m'n Scott een zadelpen met setback en een stuurnok van 90mm, zat perfect. Nu met de Cervelo een zadelpen zonder setback, een bovenbuis die een halve cm korter is en een stuurnok van 100. Zit ook perfect, heb nu weer een stuurnok van 90mm gemonteerd, 1cm aan spacers onder de nok vandaan gehaald en ook dit zit goed.
Maw, de verschillen zijn enkele cm's, misschien hooguit 2cm.
Door met je stuurnok, je setback en je spacers onder de stuurnok te spelen kom je wel tot de juiste zit. Wanneer je een 48 zou nemen kom je, denk ik, te diep te zitten.
Ook het verschuiven van je zadel naar voren wanneer je een setback hebt van 2 cm helpt dan mee, zorg wel dat je binnen de marges van de zadelbrug blijft.
Geplaatst: 02 apr 2011 16:44
door rafflesia
Niet dat ik je niet geloof hoor scottpch,
maar zijn er nog mensen die maat 51 kunnen bevestigen voor mij.
Heb zeer lang gespaard om zoveel geld te verdoen, zou niet graag verkeerd kopen...
Mvg,
Geplaatst: 02 apr 2011 19:07
door scottpch
Een goede Cervelo dealer heeft testfietsen staan, kijk of je daar voor een paar ritjes zo'n fiets kan uitproberen, dan weet je zeker welke maat je moet hebben.
Succes.
Geplaatst: 03 apr 2011 14:53
door demonsternaar
[IMG=http://img34.imageshack.us/img34/6666/dsc05785l.jpg][/IMG]
Uploaded with
ImageShack.us
[IMG=http://img27.imageshack.us/img27/8651/dsc05786b.jpg][/IMG]
Uploaded with
ImageShack.us
[IMG=http://img141.imageshack.us/img141/5298/dsc05787r.jpg][/IMG]
Uploaded with
ImageShack.us
mijn R3sl heeft een kleine facelift ondergaan.
ik heb er de 10 speed van vrwijderd en overgestapt op Campa 11 speed
zadelpen is en 3T LTD en stuur en stuurpen zijn ook 3T LTD,
het grijs kwam wat mooier uit bij de frame.
de wielen zijn de campa shamal ultra´s geworden
witte Camap rem en derailleur kabels,
ik moet zeggen dat de 11 speed boven verwachting schakelt,
hendels erg goed in de hand liggen.
Geplaatst: 04 apr 2011 17:28
door ace1978
Mijn wielen zijn inmiddels binnen, dus nu is ie helemaal af:
Geplaatst: 04 apr 2011 17:36
door Mr_T
Ace1978 schreef:Mijn wielen zijn inmiddels binnen, dus nu is ie helemaal af:
netjes
welke wielen zijn het?