Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 apr 2009 23:15

timper schreef:....Ik hoop dat het enkelingen zijn en geen georganiseerd systeem.

Tuurlijk, we blijven hopen dat het slechts een enkeling is die de boel belazerd. Maar eigenlijk weten we toch wel dat niet zo is. Voor mij is iedereen de een koers wint, gewoon verdacht. Zo vraag ik me ook af wat Ivanov vandaag geslikt heeft.
Live fast; die young. mijn blog

timper
Forum-lid

timper 19 apr 2009 23:25

rob74 schreef:
timper schreef:....Ik hoop dat het enkelingen zijn en geen georganiseerd systeem.

Tuurlijk, we blijven hopen dat het slechts een enkeling is die de boel belazerd. Maar eigenlijk weten we toch wel dat niet zo is. Voor mij is iedereen de een koers wint, gewoon verdacht. Zo vraag ik me ook af wat Ivanov vandaag geslikt heeft.

(zucht) pfff, ik weet het, ik weet. Tegen beter weten in blijven we hopen dat slechts enkelen pakken...het zijn er ondertussen al veel te veel geweest om dat te blijven doen.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC

casran 19 apr 2009 23:29

rob74 schreef:... Voor mij is iedereen de een koers wint, gewoon verdacht. ...

Beetje eigenaardige redenering. Er zijn renners in het peloton voor wie een koers als de Amstel (of neem nu maar de Tour) uitrijden een groter uitdaging is dan voor het toptalent om hem te winnen of mee te doen voor de overwinning.

Als we super-sceptis zijn (begrijpelijke redenering), dan maar niet uitsluitend voor de winnaar of de heel in het oog springende prestaties.

On the case. Ik ben nooit enthousiast geweest over het binnenhalen van Thomas Dekker bij Silence... ze zouden dit nu wel eens kunnen voelen zoals met Kohl, en zoals QuickStep met Schumacher voelde. Van die renners gaat er niets uitkomen waar ze nog niet van op de hoogte waren of konden zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

edwin01
Forum-lid

edwin01 20 apr 2009 11:49

rob74 schreef:Voor mij is iedereen de een koers wint, gewoon verdacht.

Ik heb wel eens een clubwedstrijdje gewonnen. Ben ik nu ook verdacht? :D

pantani
Forum-lid

pantani 20 apr 2009 16:05

En weer had ik het voorspelt.RABO,maar vooral Thomas Dekker.
En deze gaat dikwijls met zen porsche zen "stuff" halen hier in Belgie!!
Zal er verder maar weer over zwijgen wss?

Ff nog dit...snap niet dat een paar "vrienden" van onzen Tom nooit gepakt worden,want deze zitten er ook zwaar aan ze!
il magnifico

corniel
Forum-lid HC

corniel 20 apr 2009 16:09

@pantani: Zeg Don Qudinges, ik heb hier ooit de vraag gesteld waarom je zo vel van leer trekt tegen dopinggebruik en tegelijkertijd zo'n grote fan van Pantani lijkt te zijn. Een renner waarvan in iedergeval overduidelijk was die heel veel gebruikt heeft in zijn leven. Tot op heden heb je die vraag niet beantwoord, voor zover ik weet.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 apr 2009 16:18

Edwin01 schreef:
rob74 schreef:Voor mij is iedereen de een koers wint, gewoon verdacht.

Ik heb wel eens een clubwedstrijdje gewonnen. Ben ik nu ook verdacht? :D

Nee, natuurlijk ben je niet verdacht maar ik zal even mijn redenering uitleggen.

In het wielrennen is doping gewoon een wondermiddel. Je gebruikt dope, je gaat harder rijden. Dat is een 1 op 1 relatie. Bijna alle overwinningen in de jaren 90 zijn op EPO behaald. Toen wisten we niet beter en dachten we dat ze schoon reden. Nu weten we wel beter. Misschien is nu wel eenzelfde liedje aan de hand. Het peleton rijdt met een goedje dat wij nog niet kennen. Als je een wedstrijd wint op prof niveau betekent dat je harder rijdt dan de overige profs. Al die profs zijn goede renners en ze trainen allemaal heel veel. Als je met overmacht een ander eraf rijdt, dan is er iets aan de hand.

Die sprint van Valverde vorig jaar in LBL, dat is toch niet normaal? En waarom zou die spint van Ivanov in AGR wel nromaal zijn. Elke renner die wint (en dus harder rijdt dan de rest) is hiermee verdacht. Zeker als het klasse verschil met de rest groot is. Dat weet je gewoon zeker die renner aan de dope zit. Alleen overwinningen met minieme veschillen lijken nog aannemelijk. De rest is vals!
Live fast; die young. mijn blog

corniel
Forum-lid HC

corniel 20 apr 2009 16:40

@rob74: dat zijn een hoop boute en niet te staven uitspraken bij elkaar. En eental zijn openlijk te bewisten op hun juistheid:
- In het wielrennen is doping gewoon een wondermiddel
- Bijna alle overwinningen in de jaren 90 zijn op EPO behaald
- Zeker als het klasse verschil met de rest groot is. Dat weet je gewoon zeker die renner aan de dope zit

Om met de laatste te beginnen: Er is voldoende reden om aan te nemen dat de mate van wielertalent 'normaal'-verdeeld is. Aangezien de profs aan het einde van de verdeling zitten is het te verwachten dat het verschil tussen de toprenners ondering groter is dan tussen de sup-toprenners onderling. Zeker als je daar fluctuatie in vorm bij meeneemt zie ik niet in waarom dat ansich onlogisch zou zijn.

Hoewel het er de schijn van heeft dat stelling twee een grote kern van waarheid bevat, staat daar tegenover dat waarschijnlijk ook vele nummers 2, 3, 4, ..., laatst EPO-producten gebruikten. Gezien de kosten van deze producten wellicht minder door een aantal 'mindere'-broeders, maar zolang daar geen betrouwbare cijfers over zijn, moet je oppassen voor Telegraaf-journalistiek.

Er is niet veel publiekelijk beschikbaar onderzoek naar prestatiebevorderende medicatie. Maar het onderzoek dat er is, is zeer kritisch naar de werkzaamheid. Dat in ogenschouw nemend vind ik de term 'wondermiddel' niet zomaar vast te houden.

pantani
Forum-lid

pantani 21 apr 2009 15:42

Corniel schreef:@pantani: Zeg Don Qudinges, ik heb hier ooit de vraag gesteld waarom je zo vel van leer trekt tegen dopinggebruik en tegelijkertijd zo'n grote fan van Pantani lijkt te zijn. Een renner waarvan in iedergeval overduidelijk was die heel veel gebruikt heeft in zijn leven. Tot op heden heb je die vraag niet beantwoord, voor zover ik weet.

Het lijkt een simpele vraag en toch moet ik ff denken.
Te beginnen bij Pantani...Hoe hij reed,op handen werd gedragen,ook de overwinningen,...Weet niet ben evengoed fan van een Vino,VDB,...
Ze blijven "speciaal"
Wat me wel zwaar stoort is dat mensen zoals een Lance,Boonen,...zo zwaar tegen doping zijn en het ook gewoon nemen!Als je deze mensen hoort zijn ze heilig,maar ze nemen gewoon allemaal.
Raar en erg en betwistbaar voor te zeggen,maar het is de waarheid en dus de realiteit!
Wie bij de jeugd goed is moet pakken en word de topper.Zonder bestaat echt niet.Je mag nog zo goed zijn,nog zoveel talent hebben,...
Allez een Lance bv word niet gepakt terwijl hij 7keer de TDF wint.Sommige wel die 2de,3de,of zelfs 10de worden en dit met bloeddoping!
Dat kan gewoon niet!-Denk gewoon ff logisch...
We spreken hier dan niet meer over kleine spulletjes he!We hebben het over bloeddoping,Epo of Cera,...mss DNA...en een zuiver iemand zou nog maar gewoon moetten kunnen volgen???
Eigenlijk wil ik best ooit de test zelf wel eens doen.niet om te stoeffen of om mee uit te pakken,maar gewoon om het verschil te zien.En om te zien wat "zuivere"renners dan nog zijn?(Desnoods bij de betere toeristen)
Weet gewoon dat er veel maffia praktijken gebruikt worden.
Geld he...
Zoals een Thomas Dekker nu.Dat wist ik al jaren.
Boonen,de coke-maar ook de rest(en nog maar te zwijgen van sommige andere "schandaaltjes")
Boogerd nu ook...VDB zei het al eens ooit en niet zolang geleden ook:Boogerd en Vino reed ik vroeger zo naar huis en nu...
En van VDB wisten we dat hij talent had/heeft.(En uit frustratie zegt hij dit dat,goed wetent dat het de waarheid is!)
En nog zoveel verhalen,...
Dus ja weet echt veel "geheimen"
En waarom fan?Tja moeilijk.-Mss is hij toch wel de mooiste klimmer aller tijden?
il magnifico

moustache
Forum-lid

moustache 21 apr 2009 16:00

pantani schreef:Wat me wel zwaar stoort is dat mensen zoals een Lance,Boonen,...zo zwaar tegen doping zijn en het ook gewoon nemen!Als je deze mensen hoort zijn ze heilig,maar ze nemen gewoon allemaal.
Raar en erg en betwistbaar voor te zeggen,maar het is de waarheid en dus de realiteit!

Hoe weet je dit? Is het al bewezen?

corniel
Forum-lid HC

corniel 21 apr 2009 16:06

Ah: hier was ik al bang voor: het grote complot-denken.

Laat ik voorop stellen dat ik ook mijn twijfels heb bij 'zuivere' sport. Maar je claimt dingen te 'weten'. Volgens mij is dat kul. Het feit dat jij het vermoedt, betekent niet dat als het dan waar blijkt te zijn, dat je het wist.

En over VDB: hij is zeker geen betrouwbare bron, als het gaat over dopinggebruik van anderen. Als ik een prof was en ik zou gebruiken, zou VDB niet de eerste zijn aan wie ik dat ging vertellen. Daarnaast heeft hij er belang bij dat andere renners ook 'beschimt' worden. Ik zeg niet dat wat hij zegt niet waar is, maar als bron is hij niet betrouwbaar.

Dat stoort me ook aan jouw 'betogen' hier: je roept maar wat. Er zit geen logische opbouw in. Je kan geen enkele bron noemen die jouw aantijgingen bevestigd.

En dan nog dit: Gen-doping staat nog in de kinderschoenen. Er zijn resultaten behaald met tests op muizen. Maar dit is niet schaalbaar (in iedergeval niet op dit moment van muizenspieren naar mensenspieren).

Als je niet weet hoe dingen werken, moet je niet zulke grote dingen roepen.

niklas2
Forum-lid

niklas2 21 apr 2009 16:22

de 'betogen' van pantani (het forumlid dus, niet de renner) komen er doorgaans op neer dat
- hij stelt te weten dat iedereen gebruikt,
- vervolgens wordt er later iemand op doping betrapt danwel van het gebruik er van verdacht,
- waarmee zijn gelijk dus bewezen is.

Char kan er een puntje aan zuigen.

Ik voorspel dat bij de aankomende Luik-Bastenaken-Luik één van de deelnemende renners de overwinning zal behalen. Tevens voorspel ik dat één van de deelnemers (niet noodzakelijkerwijs de winnaar) in de toekomst onder verdenking van dopinggebruik komt te staan. Wedden dat deze voorspellingen uitkomen?
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Plaats reactie