Cyclocross fietsen
-
- Forum-lid
Ziet er idd goed uit Vincent!
Tijdens het crossen kom ik wel eens (toch wel met enige regelmaat) met mijn schoen tegen het voorwiel aan. Is dat normaal, heeft het te maken met een slechte techniek of moet het eigenlijk niet kunnen?
Tijdens het crossen kom ik wel eens (toch wel met enige regelmaat) met mijn schoen tegen het voorwiel aan. Is dat normaal, heeft het te maken met een slechte techniek of moet het eigenlijk niet kunnen?
-
- Forum-lid
Ik heb maatje 60 en schoenmaat 45. Die combinatie lijkt me vrij normaal .
Thanks mannen! Zondag eerst nog de MTR rijden en dan volgende week dinsdag op de club testen. Zin in! Hoop dat het qua aftelling allemaal ok is.zorba schreef:Dat is potdorie een mooi crossertje!
Racefiets: Felt FC en Red Bull X-lite / TT fiets: Cervelo P2 / Cyclocross: Stevens carbon team
OP de valreep dan maar.
Ik ga morgen bij een FM kijken die een mooie Cdale Superx heeft staan.
Bedoeling is dat deze fiets mijn racefiets vervangt in herfst winter en vroege voorjaar.
Gaat mij er vooral om dat ik wat dikkere banden heb en ik wat meer vertrouwen heb in het wegcontact.
Mijn racefiets is een Caad nog iets, ook wel bekent als OPtimo.
Iemand nog tips of argumenten om dit vooral niet te doen.
Ik ga morgen bij een FM kijken die een mooie Cdale Superx heeft staan.
Bedoeling is dat deze fiets mijn racefiets vervangt in herfst winter en vroege voorjaar.
Gaat mij er vooral om dat ik wat dikkere banden heb en ik wat meer vertrouwen heb in het wegcontact.
Mijn racefiets is een Caad nog iets, ook wel bekent als OPtimo.
Iemand nog tips of argumenten om dit vooral niet te doen.
Nee, geen enkel argument om geen crosser voor winter/slecht weer te kopen. Ik zou wel kijken naar de banden, als je de fiets voornamelijk op de weg gebruikt, zijn de meesttijds standaard gemonteerde tractorbanden geen ideale keus. Maar niets houd je tegen die eerst "op" te rijden en dan er iets anders op te leggen. En doe er bij weggebruik maar direct twee bidonhouders op. En minstens een achterspatbord. Have a nice rider...
Zo is het maar net. Het is vaak de kunst het thuisfront hier van te overtuigenfranklin schreef:Er zijn altijd alleen maar redenen om een fiets wel te kopen
Racefiets: Felt FC en Red Bull X-lite / TT fiets: Cervelo P2 / Cyclocross: Stevens carbon team
En N+1 is het geworden.nr071 schreef:Rule nr 12... n+1...
Een Cdale SuperX model 2012 met SRAM Rival.
Net vanaf de Fm richting huis mee gereden, de eerste 40 km's zitten erop.
Ik had al opmerkingen gelezen over de remkracht of beter het ontbreken van remkracht van de cantilevers , die moeten dus zsm vervangen worden door V-brakes (kunnen dat gewoon deore's worden?).
Hetzelfde geld voor de banden, leuk maar doe mij maar wat minder brede semi slicks.
Binnekort Bikemotion, ben ik ook al jaren niet meer geweest, kan ik iig even banden kijken.
heb op mijn crosser voor deore v-brakes en achter avid ultimate shorty ivm het ophopen van modder.Bij v-brakes heb je minder speling tussen wiel en remblokje omdat je ander teveel kabel hebt en je shifter volledig dicht knijpt en je nog niet remt.
En net omdat je minder speling hebt gaat onder natte en modderige omstandigheden je remblokken schuren tegen je velg.
En net omdat je minder speling hebt gaat onder natte en modderige omstandigheden je remblokken schuren tegen je velg.