Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 23 aug 2023 14:30

Hebben ze bij Sporza-atletiek de bezem erdoor gehaald? Waarom zijn Marc Willems en Kris Meertens vervangen door David Naert en Eline Berings? Elke emotie, ieder moment van intense beleving wordt door dit laatste duo volledig de vernieling in geholpen door een zielloos monotoon gemompel van weetjes en feitjes dat niet te onderscheiden is van het stemgeluid van chatGPT.

PS. Ik heb het maar even opgezocht. Ze zijn met pensioen. Jammer !

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 23 aug 2023 14:42

Eline Berings vind ik wel de moeite. Ik vind het zelfs mooi hoe ze over veel van die disciplines toch wat weet.
David Naert vind ik weinig meerwaarde hebben en ik stoor me aan hoe hij over de niet-podiumkandidaten spreekt. Zijn er daar die echt nog wel goed tijden hebben als PB, worden die aangekondigd als "traag", "gaan we niet veel van zien deze reeks",... Mag van mij toch respectvoller verwoord worden.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9096
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 aug 2023 15:07

daniel1975 schreef: 23 aug 2023 12:29 Eens!!! Sedoc is hele kundige analist. Ze proberen het nu ook met Daphne Schippers, maar die is nog langs niet op dat niveau.
En Leon als commentator doet het goed. Moet soms wel lachen hoe hij een in de basis suffe sport als discuswerpen of kogelstoten nog spannend en boeiend kan maken. De interviews van Stekelenburg na de wedstrijden zijn soms wel wat stekelig, zoeken naar emotie. "we moeten het er toch even over hebben"
Sedoc doet het ook erg goed met de technische analyses als hij gewoon in de studio zit, altijd leuk om naar te kijken.
Sowiso leuk, zo'n WK atletiek. Staat 's avonds eigenlijk altijd wel aan, zie je ook sporten die je zelden kijkt.

Koster & Wild ook super bij het baanwielrennen.
Met twee fanatiek atletiekende kinderen in huis staat het WK bijna constant aan deze dagen. Bijna altijd op Eurosport, en ik kan de commentatoren daar wel waarderen (Ivo van Haarden en Michel Boeting). Ze zien in ieder geval meer dan de NOS commentatoren (zo hadden ze bijvoorbeeld het beentje naast de horde van Warholm direct door) en lijken er oprecht lol in te hebben.
Sedoc is natuurlijk een zeer kundige commentator, maar die doet volgens mij alleen analyses achteraf.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

hayes

hayes 23 aug 2023 15:24

Geen idee of het in NL kan, maar ik schakel op Eurosport altijd over op UK commentaar.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 aug 2023 19:31

Sedoc idd de analyses achteraf.
Maar commentaat bij atletiek bij NOS sowiso ruim voldoende hoor.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 aug 2023 19:44

havana schreef: 23 aug 2023 12:45 Alles is beter dan die proleet van 'n Coronel...
Haha, ja dat klopt wel.
Ja echt een Fan en soort light versie van Madiot

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3522
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 23 aug 2023 21:51

Klein_Verzet schreef: 23 aug 2023 14:30 Hebben ze bij Sporza-atletiek de bezem erdoor gehaald? Waarom zijn Marc Willems en Kris Meertens vervangen door David Naert en Eline Berings?

PS. Ik heb het maar even opgezocht. Ze zijn met pensioen. Jammer !
LOL. Kris Meertens, dat ging nog wel, maar Marc Willems zat er met zijn commentaar regelmatig helemaal naast, en miste ook veel van wat er aan het gebeuren was.

Eline Berings is een hele verbetering qua kennis van de atletiek tov die 2.
Afbeelding

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 24 aug 2023 00:56

Met Berings als 'co)commentator is het commentaar met twee trappen gestegen wegens alle zien en weten rnlrrrijkr dingen weet te vertellen. Haar mede-commentator zit daar maar war tabelletjes af te lezen en verder geleuter en onzin te vertellen o.a.vergist zich constant en lapsust er op los. Zelfs al bij de voorstelling van de atleten, over de behaalde plaatsen en/of resultaten en over de reglementeringen weet hij ook het fijne niet. Wat zitten die daar eigenlijk te doen. Blijkbaar niet goed voorbereid OF het gaat te snel. Iig totaal ongeschikt, Eline moet hem constant verbeteren, die is een echte openbaring. Graag meer van dat. En dan Chris Meertens de man van het basketbal, wat een ramp vb. gescoord = goed gedaan, taktiek, ,,verdediging, hetgespeelde patroon is voor hem hetzelfde als naar een maansverduisternig staren, ergerlijk.

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 29 aug 2023 14:56

Mooi dat Jeroen en Karsten ons weer voorzien van kundig commentaar.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 sep 2023 18:58

Even hier verder:
Enzzo schreef: 06 sep 2023 18:29
pino schreef: 06 sep 2023 18:19 Dat er nog iemand naar Sporza kijkt!
Ikke zij de gek! Echt elke koers
Ik vanmiddag nog een tijdje via de telefoon: weet ineens weer dat Eurosport en zelfs de NOS bij koers de betere optie is.
Ongelofelijk, wat een gewauwel weer.
Less is bore

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1773
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 06 sep 2023 21:40

nou ik moet eerlijk zeggen dat ik het commentaar duo op Eurosport (weet niet of daar vandaag dezelfde zaten als eerder deze week) wel erg onaangenaam vind om naar te luisteren. Beetje discussie is op zich prima, maar om het nou iedere opmerking met elkaar oneens te zijn..
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 06 sep 2023 23:53

Jeroen de babbelbelg wordt met de dag irritanter op Eurosport.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie