Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
siebe
- Forum-lid
siebe
08 mei 2010 22:42
Viktoooorr schreef:Heeft nog iemand een Cube agre gtc race (wit, blauw, zwart) met een verschil van wit in de voorvork en kader. In de voorvork is het wit echt sneeuwwit, en in de kader meer naar crèmekleur-achtig, beige dus.
vaag verhaal lijkt me niet gewoon.
als t geen pijn doet train je niet hard genoeg!!
-
walliebal
- Forum-lid
walliebal
09 mei 2010 17:49
Walliebal schreef:Je hebt natuurlijk gelijk, maar verwarrend is het wel. Ik zit met mijn 1.85m en bbl van ca 87 op een maat 62 (Agree dan).
Foosho schreef:Dat lijkt me wel wat groot..
Maar geen mens is het zelfde qua verhoudingen, als je er lekker op fietst en geen klachten hebt, niks meer aan doen
Het fietst wel ok. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal want dit is mijn eerste racer. Hiervoor (en nu nog) vooral ge-mtb-ed (en gerend, doe ik ook nog steeds). Ik heb deze fiets als 2e hands gekocht. In ieder geval heeft mijn fiets de afmetingen die staan bij het model dat "62" heet.
-
viktoooorr
- Forum-lid
viktoooorr
09 mei 2010 21:48
siebe schreef:Viktoooorr schreef:Heeft nog iemand een Cube agre gtc race (wit, blauw, zwart) met een verschil van wit in de voorvork en kader. In de voorvork is het wit echt sneeuwwit, en in de kader meer naar crèmekleur-achtig, beige dus.
vaag verhaal lijkt me niet gewoon.
het is nochtans waar hoor. Had het hier al eens gelezen op fiets.nl en die schreef net hetzelfde. We hadden ook ongeveer beiden onze fiets op hetzelfde moment gekocht.
-
siebe
- Forum-lid
siebe
12 mei 2010 19:57
mischien is er met de hele serie wel iets mis met de kleur,
was dit vanaf begin aaan of is hij met de tijd gaan verkleuren?
-
siebe
- Forum-lid
siebe
13 mei 2010 23:38
hoop dat mijn agree gtc race aankomende week ook binnen komt, kan niet wachten om de eerste rondjes te rijden.
-
viktoooorr
- Forum-lid
viktoooorr
14 mei 2010 11:36
siebe schreef:mischien is er met de hele serie wel iets mis met de kleur,
was dit vanaf begin aaan of is hij met de tijd gaan verkleuren?
Al vanaf het begin, maar ik ga eens zoeken in dit forum, want er was nog iemand die hier over sprak.
gevonden!
pieter1209:
Ik heb een agree sl besteld en ze zeiden enkele weken geleden dat er problemen waren ivm het spuitproces wit sloeg beige uit ofzo.
(;
-
siebe
- Forum-lid
siebe
15 mei 2010 20:42
dan had je beter gelijk kunnen zeggen, want hoe lang heb je m al?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
15 mei 2010 22:23
Hallo,
Ik zou nog laten weten hoe een 39T BBB tandwiel op een compact crank rijd.
Het rijd prima, merk geen verschil.
Het schakelt wel minder goed. Ik ben dat eens gaan uitzoeken. Het leek me vreemd een groter tandwiel (lees kleiner verschil) zou niet slechter moeten schakelen.
Bij visuele inspectie blijkt dat shimano op de dubbel cranks de tanden assimetrisch plaats dat wil zeggen meer aan de buitenkant van het blad (kant van het grote blad). Bij schakelen op lage cadans valt ie er dan wel een tussen.
Na opnieuw afstellen van mij derrie gebeurt dat bijna niet meer. In de loop van dit jaar komen zowel BBB als TA met vernieuwde blden voor deze shimano cranks. het gaat om de nieuwe utegra en da.
Voor de rest is een 39 indeaal. wind tegen of relaxed rijden is de 39 en anders de 50. je schakeld bijna niet meer voor.
Let wel op als je bv een 42 wilt ik denk niet dat dat tussen het frame gaat passen.
-
walliebal
- Forum-lid
walliebal
16 mei 2010 23:26
wasbeer2006 schreef:Hallo,
Ik zou nog laten weten hoe een 39T BBB tandwiel op een compact crank rijd.
Het rijd prima, merk geen verschil.
Het schakelt wel minder goed. Ik ben dat eens gaan uitzoeken. Het leek me vreemd een groter tandwiel (lees kleiner verschil) zou niet slechter moeten schakelen.
Bij visuele inspectie blijkt dat shimano op de dubbel cranks de tanden assimetrisch plaats dat wil zeggen meer aan de buitenkant van het blad (kant van het grote blad). Bij schakelen op lage cadans valt ie er dan wel een tussen.
Na opnieuw afstellen van mij derrie gebeurt dat bijna niet meer. In de loop van dit jaar komen zowel BBB als TA met vernieuwde blden voor deze shimano cranks. het gaat om de nieuwe utegra en da.
Voor de rest is een 39 indeaal. wind tegen of relaxed rijden is de 39 en anders de 50. je schakeld bijna niet meer voor.
Let wel op als je bv een 42 wilt ik denk niet dat dat tussen het frame gaat passen.
Zoiets dergelijks (asymmetrisch Shimano-blad) las ik ook in het commentaar over het TA-39T-blad. Eerst maar eens die compact erop zetten. Limburgs Mooiste komt er nu snel aan.
Bedankt voor de info
-
siebe
- Forum-lid
siebe
17 mei 2010 00:01
denk dat ik er dan in de loop der tijd toch maar gewoon een dubbel crankstel bij koop.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
17 mei 2010 16:11
Als ik ultegra zou rijden zou ik gewoon een triple erop gooien, ben je meteen klaar!
Ik heb dat imago probleem niet zo.
-
siebe
- Forum-lid
siebe
17 mei 2010 18:56
ik heb dat imago probleem ook niet hoor maar ik rijdt hiero toch alleen vlak dus dan volstaat en dubbel denk ik ook wel.