Pinarello
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 December 2006
Dan moeten ze hun weegschaal eens ijken, klinkt 340 gram niet een beetje als heel erg veel verf?
Is wel incl. balhoofd en lagers......Althans mijn frame (53 CC )weegt 1330 incl.
Totaal 7320 Grammen, dus excl. berijder.
Greetz Rene
Dan moeten ze hun weegschaal eens ijken, klinkt 340 gram niet een beetje als heel erg veel verf?
Is wel incl. balhoofd en lagers......Althans mijn frame (53 CC )weegt 1330 incl.
Totaal 7320 Grammen, dus excl. berijder.
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Quoten: Origineel geplaatst door Patrickh op 29 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Rene op 29 December 2006
Kijk eens op bovenstaand linkje , dan kom je bij copetitive cyclist.
http://www.competitivecyclist.com
Hier kijk je bij racefietsen , dan bij pinarello, en dan bij closeout frames...daar staat de pinarello Paris Alu tussen. Ga via de configurator / buy naar de lijst.
Nu kan je ingeven wat er allemaal op je fiets zit , en met de gewichten erbij.
Meestal is dit wel optimistisch , maar doe er ca 400 Gram bij en je zit in de goede richting. Mijn frame zou 990 gram wegen , echter met lak erop is het toch 1330.
Affin succes.
Als ik dat doe kom ik op 7.1kg + jouw 400gr = 7.5 kg zou dit kunnen kloppen denk je .
Gaat binnenkort nog heel wat af omdat ik dan lightweight standaard wielen ga aanschaffen dus ik den k dat er nog wel 'n +- 500gr afgaat . Dus zo'n 7kg zou niet slecht zijn.
Je kan ook een digitale personenweegschaal gebruiken. Tsa die wielen zullen geweldig zijn in die fiets.
Zelf wacht ik nog op een Campagnolo 2007 Cranckstel, en misschien nog een set Campagnolo Neutron Ultra wielen. Dit alles met latex binnenbandjes en veloflex buitenbanden gaat het gewicht ook nog iets omlaag.
Greetz Rene
Quoten: Origineel geplaatst door Rene op 29 December 2006
Kijk eens op bovenstaand linkje , dan kom je bij copetitive cyclist.
http://www.competitivecyclist.com
Hier kijk je bij racefietsen , dan bij pinarello, en dan bij closeout frames...daar staat de pinarello Paris Alu tussen. Ga via de configurator / buy naar de lijst.
Nu kan je ingeven wat er allemaal op je fiets zit , en met de gewichten erbij.
Meestal is dit wel optimistisch , maar doe er ca 400 Gram bij en je zit in de goede richting. Mijn frame zou 990 gram wegen , echter met lak erop is het toch 1330.
Affin succes.
Als ik dat doe kom ik op 7.1kg + jouw 400gr = 7.5 kg zou dit kunnen kloppen denk je .
Gaat binnenkort nog heel wat af omdat ik dan lightweight standaard wielen ga aanschaffen dus ik den k dat er nog wel 'n +- 500gr afgaat . Dus zo'n 7kg zou niet slecht zijn.
Je kan ook een digitale personenweegschaal gebruiken. Tsa die wielen zullen geweldig zijn in die fiets.
Zelf wacht ik nog op een Campagnolo 2007 Cranckstel, en misschien nog een set Campagnolo Neutron Ultra wielen. Dit alles met latex binnenbandjes en veloflex buitenbanden gaat het gewicht ook nog iets omlaag.
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
heb vandaag tochtje gemaakt en na die tijd even de fiets gewassen
en ook een KMC ketting erop laten leggen eens kijken hoe dat rijdt
-
- Forum-lid
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 dec 2006 14:45
menno, zie ik daar schade op je kettingbladen of is dat zichtsbedrog?
edit: nu zie ik dat het zeep is
edit: nu zie ik dat het zeep is
Quoten: Origineel geplaatst door Rene op 29 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Michiel op 29 December 2006
Ik dacht eruit te zijn, had het helemaal bedacht, maar begin nu toch weer te twijfelen. Dit is hoe ik mijn nieuwe fiets in mijn hoofd had. Pina F4:13, met Campa Chorus en Fulcrum wielen.
Toch begin ik weer te twijfelen. Het Paris frame vind ik eigenlijk mooier. Maar ook weer duurder. Wat zijn voor jullie de voordelen van een Paris boven een F4:13? Of zeg je juist, ga voor de F4:13? Ben benieuwd naar jullie mening...
Hoi ,
Qua gewicht zal het niet zoveel schelen, denk zo'n 200 to 300 gram. Vlgs. http://www.competitivecyclist.com zou het bijna 400 gram gewicht schelen.
Zelf heb ik een Paris Carbon , bevalt uitstekend, moet wel zeggen . kon het frame met 25 korting kopen dus was de keuze minder moeilijk. Persoonlijk vind ik de onderbuis van de Paris mooier, daar deze iets slanker is ( of minder grof dan de F4:13)
Ik denk dat je goed moet kijken naar je emotie ....en niet na drie maanden moet zeggen had ik maar......., want dan krijg je spijt.
Affin succes ...
Greetz Rene
Je hebt gelijk Rene, ik ben wel iemand die spijt krijgt als ie niet het beste heeft gekocht, ook al heb je iets heel goeds. Daarom neig ik nu toch weer naar de Paris.
Quoten: Origineel geplaatst door Michiel op 29 December 2006
Ik dacht eruit te zijn, had het helemaal bedacht, maar begin nu toch weer te twijfelen. Dit is hoe ik mijn nieuwe fiets in mijn hoofd had. Pina F4:13, met Campa Chorus en Fulcrum wielen.
Toch begin ik weer te twijfelen. Het Paris frame vind ik eigenlijk mooier. Maar ook weer duurder. Wat zijn voor jullie de voordelen van een Paris boven een F4:13? Of zeg je juist, ga voor de F4:13? Ben benieuwd naar jullie mening...
Hoi ,
Qua gewicht zal het niet zoveel schelen, denk zo'n 200 to 300 gram. Vlgs. http://www.competitivecyclist.com zou het bijna 400 gram gewicht schelen.
Zelf heb ik een Paris Carbon , bevalt uitstekend, moet wel zeggen . kon het frame met 25 korting kopen dus was de keuze minder moeilijk. Persoonlijk vind ik de onderbuis van de Paris mooier, daar deze iets slanker is ( of minder grof dan de F4:13)
Ik denk dat je goed moet kijken naar je emotie ....en niet na drie maanden moet zeggen had ik maar......., want dan krijg je spijt.
Affin succes ...
Greetz Rene
Je hebt gelijk Rene, ik ben wel iemand die spijt krijgt als ie niet het beste heeft gekocht, ook al heb je iets heel goeds. Daarom neig ik nu toch weer naar de Paris.
Pina Paris FP Carbon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Je hebt gelijk Rene, ik ben wel iemand die spijt krijgt als ie niet het beste heeft gekocht, ook al heb je iets heel goeds. Daarom neig ik nu toch weer naar de Paris.
Als je daar nu al over twijfelt zeker de Paris kopen!!Als je nu al naar de Paris neigt krijg je spijt iedere keer dat je een Paris ziet rijden.Ken iemand die kocht een E1, vond de C50 wat te duur maar wel mooier.Heeft na een jaar alsnog een C50 gekocht wat hem achteraf natuurlijk wel meer centjes heeft gekost!
Als je daar nu al over twijfelt zeker de Paris kopen!!Als je nu al naar de Paris neigt krijg je spijt iedere keer dat je een Paris ziet rijden.Ken iemand die kocht een E1, vond de C50 wat te duur maar wel mooier.Heeft na een jaar alsnog een C50 gekocht wat hem achteraf natuurlijk wel meer centjes heeft gekost!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door Michiel op 30 December 2006
Ik denk dat je goed moet kijken naar je emotie ....en niet na drie maanden moet zeggen had ik maar......., want dan krijg je spijt.
Affin succes ...
Greetz Rene
Je hebt gelijk Rene, ik ben wel iemand die spijt krijgt als ie niet het beste heeft gekocht, ook al heb je iets heel goeds. Daarom neig ik nu toch weer naar de Paris.
Hoi,
Ik heb niet gezegd dat je het beste moets kopen , en of de Paris Carbon beter is dan de F4:13 weet ik ook niet. Ik heb gezegd dat je naar emotie moest kijken , en als jou emotie zegt....Een Giant cadex uit het jaar 1999 , dam moet je dat vooral doen....
Ook je budget zal misschien nog wel meespelen ,en mocht je perse de Paris Carbon willen hebben en nu net die paar 100 euro niet hebben ....1 tip spaar dan effe door ipv niet je emotiefiets te kopen.
Het kopen van een emotie iets is als het verlengen van je Peni.....je zal er vast trots op zijn.
Greetz Rene
Ik denk dat je goed moet kijken naar je emotie ....en niet na drie maanden moet zeggen had ik maar......., want dan krijg je spijt.
Affin succes ...
Greetz Rene
Je hebt gelijk Rene, ik ben wel iemand die spijt krijgt als ie niet het beste heeft gekocht, ook al heb je iets heel goeds. Daarom neig ik nu toch weer naar de Paris.
Hoi,
Ik heb niet gezegd dat je het beste moets kopen , en of de Paris Carbon beter is dan de F4:13 weet ik ook niet. Ik heb gezegd dat je naar emotie moest kijken , en als jou emotie zegt....Een Giant cadex uit het jaar 1999 , dam moet je dat vooral doen....
Ook je budget zal misschien nog wel meespelen ,en mocht je perse de Paris Carbon willen hebben en nu net die paar 100 euro niet hebben ....1 tip spaar dan effe door ipv niet je emotiefiets te kopen.
Het kopen van een emotie iets is als het verlengen van je Peni.....je zal er vast trots op zijn.
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Heb mijn besluit genomen. Ik sta op het punt om een Pina Paris aan te schaffen. Kan niet wachten om er op te fietsen. Ben bij Tom Schouten geweest en hij heeft alles voorgerekend. Nu weet ik dat hij niet de goedkoopste is en onderhandelen zat er ook niet echt in. Als ik de ervaringen op dit forum lees over Tom Schouten dan zijn die ook wat verdeeld.
Wat vinden jullie? Kan ik beter ergens anders terecht? Vind het wel belangrijk om mijn FM een beetje in de buurt te hebben. Ik woon zelf in Leiden.
Wat vinden jullie? Kan ik beter ergens anders terecht? Vind het wel belangrijk om mijn FM een beetje in de buurt te hebben. Ik woon zelf in Leiden.
Pina Paris FP Carbon
Ik zou dan eerder naar Evertse Sport in Zierikzee gaan. Daar lees ik alleen maar zeer lovende verhalen over en qua prijs is hij ook top.
Hoe vaak kom je nou bij je FM? Mocht je een gescheurd frame o.i.d. hebben dan weet je dat bij je bij Evertse direct een nieuwe krijgt; het kost je dan wel een auto-ritje maar goed.
Jaarlijks onderhoudsbeurtje kun je mooi combineren met een standwandeling ofzo
Je kan ook het Big Blue Book of Bicycle Repairs kopen van Park Tool, dan kun je voortaan alles zelf. Stukkie goedkoper
Hoe vaak kom je nou bij je FM? Mocht je een gescheurd frame o.i.d. hebben dan weet je dat bij je bij Evertse direct een nieuwe krijgt; het kost je dan wel een auto-ritje maar goed.
Jaarlijks onderhoudsbeurtje kun je mooi combineren met een standwandeling ofzo
Je kan ook het Big Blue Book of Bicycle Repairs kopen van Park Tool, dan kun je voortaan alles zelf. Stukkie goedkoper
Quoten: Origineel geplaatst door Michiel op 10 Januari 2007
Als ik de ervaringen op dit forum lees over Tom Schouten dan zijn die ook wat verdeeld.
Wat vinden jullie? Kan ik beter ergens anders terecht? Vind het wel belangrijk om mijn FM een beetje in de buurt te hebben. Ik woon zelf in Leiden.
Ben tot nu toe tevreden over Tom Schouten, hij is dan wel misschien niet de aller-goedkoopste maar hij neemt wel onwijs veel tijd voor de klant en geeft goed en eerlijk advies.
Hopelijk word volgende week of deze week me fiets daar nog opgebouwd als onderdelen binnen zijn. Van een oud-Ploeggenoot heb ik gister vernomen dat hij daar een Colnago frame heeft besteld en de boel daar ook laat opbouwen.
Als ik de ervaringen op dit forum lees over Tom Schouten dan zijn die ook wat verdeeld.
Wat vinden jullie? Kan ik beter ergens anders terecht? Vind het wel belangrijk om mijn FM een beetje in de buurt te hebben. Ik woon zelf in Leiden.
Ben tot nu toe tevreden over Tom Schouten, hij is dan wel misschien niet de aller-goedkoopste maar hij neemt wel onwijs veel tijd voor de klant en geeft goed en eerlijk advies.
Hopelijk word volgende week of deze week me fiets daar nog opgebouwd als onderdelen binnen zijn. Van een oud-Ploeggenoot heb ik gister vernomen dat hij daar een Colnago frame heeft besteld en de boel daar ook laat opbouwen.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)