Carbon clinchers uit China vragen
Onbelast krijg je geen goed beeld van eventuele lagerschade.robertvklinken schreef:Merkte recent dat mijn achterwiel niet goed meer draaide. Daarop besloten de lagers eruit te halen en te inspecteren. Vreemd genoeg lijkt alles in orde...
Wat bedoel je met niet meer goed draaide?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- robertvklinken
- Forum-lid
Wanneer ik het wiel liet draaien op de as (zonder snelspanner) draaide het niet soepel. Alsof er vuiligheid in de lagers zat, kleine kraak. Nu ik ze in mijn handen heb voelt heel soepel...
Heb ze eruit geslagen met een rubberen hamer zoals in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=kpjSclC0STQ
Bedankt voor de tips mannen!
Heb ze eruit geslagen met een rubberen hamer zoals in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=kpjSclC0STQ
Bedankt voor de tips mannen!
- robertvklinken
- Forum-lid
- Infinito GB
- Forum-lid
Ik ben van plan om ergens in augustus of september te gaan kijken voor een betaalbaar setje 38mm carbon wielen te gaan kopen/bestellen voor mijn Bianchi Sempre Pro. Dit zullen wellicht chinese wielen worden i.v.m. het betaalbare.
Maar welke partij kan ik nu het beste benaderen? Lees veel over Helin Liu, en heb deze shop ook op internet via Aliexpress bekeken. Het ziet er wel goed uit, maar ook kwam ik FAR sport tegen in vele vormen.
Er zijn zoveel aanbieders van schijnbaar dezelfde producten dat ik het niet echt kan overzien.
Welke aanbieders staan bekend als "goed en betrouwbaar", en welke zeker niet?
Of is er een aanbieder in Nederland zelf die een vergelijkbaar product kan leveren voor een fractie meer?
Maar welke partij kan ik nu het beste benaderen? Lees veel over Helin Liu, en heb deze shop ook op internet via Aliexpress bekeken. Het ziet er wel goed uit, maar ook kwam ik FAR sport tegen in vele vormen.
Er zijn zoveel aanbieders van schijnbaar dezelfde producten dat ik het niet echt kan overzien.
Welke aanbieders staan bekend als "goed en betrouwbaar", en welke zeker niet?
Of is er een aanbieder in Nederland zelf die een vergelijkbaar product kan leveren voor een fractie meer?
Far sports ook, lol
Er zijn over deze aanbieders zowel slechte als goede verhalen.
A het gaat over verschillende producten en over verschillende tijden.
B de kwaliteit fluctueert.
Beste is reviews te vinden over het specifieke product waar je interesse in hebt.
Er zijn over deze aanbieders zowel slechte als goede verhalen.
A het gaat over verschillende producten en over verschillende tijden.
B de kwaliteit fluctueert.
Beste is reviews te vinden over het specifieke product waar je interesse in hebt.
- Infinito GB
- Forum-lid
Goede en slechte verhalen hoor je ook over binnenlandse verkopers. Ken zelf ook wel een paar aanbieders van diverse voorwerpen waar ik nooooooooit meer iets zal kopen.
Als er een "gezonde balans" is tussen positief en negatief dan is het risico naar mijn mening aanvaardbaar, of in ieder geval weinig hoger dan de alternatieven.
Ik ga nog even op het WWW speuren naar reviews. Dank alvast.
Als er een "gezonde balans" is tussen positief en negatief dan is het risico naar mijn mening aanvaardbaar, of in ieder geval weinig hoger dan de alternatieven.
Ik ga nog even op het WWW speuren naar reviews. Dank alvast.
Ik trachtte uit te leggen dat niet al die producten die ze verkopen dezelfde kwaliteit hebben. Gooi het niet op één hoop. Zo was product A in het verleden niet erg ok en product B van heden (van dezelfde verkoper) wel. Of juist andersom. Je moet het dus per product bekijken en niet zomaar per verkoper.
- Infinito GB
- Forum-lid
Ok. Verkeerd begrepen dan. Excuus. Ga ik even op zoeken dan. Bedankt.
- Infinito GB
- Forum-lid
Iemand hier misschien ervaring met de 38mm clinchers van 23mm breed en met novatec naven?
Lagering is niet zo belangrijk. Zijn industrielagers heb ik begrepen, dus die 6 lagertjes pak ik zo uit de la bij de wg. Kan desnoods direct na aflevering al. Het gaat mij meer om montage, spaakspanning, stevigheid van spaaknippels in de velg ed.
Lagering is niet zo belangrijk. Zijn industrielagers heb ik begrepen, dus die 6 lagertjes pak ik zo uit de la bij de wg. Kan desnoods direct na aflevering al. Het gaat mij meer om montage, spaakspanning, stevigheid van spaaknippels in de velg ed.