Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 12 jun 2015 11:28

Hierboven al genoeg gezegd over de kosten maar als toevoeging;

Hoe heb je de lagers eruit gekregen? Op welke schaal (binnenste of buitenste) heb je kracht uitgevoerd? Industrielagers kunnen nogal gevoelig zijn ;)

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 12 jun 2015 11:39

robertvklinken schreef:Merkte recent dat mijn achterwiel niet goed meer draaide. Daarop besloten de lagers eruit te halen en te inspecteren. Vreemd genoeg lijkt alles in orde...
Onbelast krijg je geen goed beeld van eventuele lagerschade.
Wat bedoel je met niet meer goed draaide?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

robertvklinken
Forum-lid

Gebruikersavatar robertvklinken 12 jun 2015 17:59

Wanneer ik het wiel liet draaien op de as (zonder snelspanner) draaide het niet soepel. Alsof er vuiligheid in de lagers zat, kleine kraak. Nu ik ze in mijn handen heb voelt heel soepel... :?

Heb ze eruit geslagen met een rubberen hamer zoals in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=kpjSclC0STQ

Bedankt voor de tips mannen!
Afbeelding

robertvklinken
Forum-lid

Gebruikersavatar robertvklinken 12 jun 2015 18:16

Nadere inspectie heeft uitgewezen dat de kleine lager toch niet so soepel meer loopt en waarschijnlijk de boosdoener is. Allebei tegelijk vervangen? Wiel heeft pas 2800km gereden.
Afbeelding

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 13 jun 2015 17:06

Je hebt nu alles los en lagers kosten de wereld niet dus ja, alles tegelijk vervangen.

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 24 jun 2015 19:40

Ik ben van plan om ergens in augustus of september te gaan kijken voor een betaalbaar setje 38mm carbon wielen te gaan kopen/bestellen voor mijn Bianchi Sempre Pro. Dit zullen wellicht chinese wielen worden i.v.m. het betaalbare.
Maar welke partij kan ik nu het beste benaderen? Lees veel over Helin Liu, en heb deze shop ook op internet via Aliexpress bekeken. Het ziet er wel goed uit, maar ook kwam ik FAR sport tegen in vele vormen.
Er zijn zoveel aanbieders van schijnbaar dezelfde producten dat ik het niet echt kan overzien.
Welke aanbieders staan bekend als "goed en betrouwbaar", en welke zeker niet?
Of is er een aanbieder in Nederland zelf die een vergelijkbaar product kan leveren voor een fractie meer?

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 24 jun 2015 19:55

Helin Liu staat bekend als goed en betrouwbaar (bij mij althans ;) ).
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Spaceship
Forum-lid

Gebruikersavatar Spaceship 24 jun 2015 20:10

Far sports ook, lol

Er zijn over deze aanbieders zowel slechte als goede verhalen.
A het gaat over verschillende producten en over verschillende tijden.
B de kwaliteit fluctueert.

Beste is reviews te vinden over het specifieke product waar je interesse in hebt.

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 24 jun 2015 21:55

Goede en slechte verhalen hoor je ook over binnenlandse verkopers. Ken zelf ook wel een paar aanbieders van diverse voorwerpen waar ik nooooooooit meer iets zal kopen.
Als er een "gezonde balans" is tussen positief en negatief dan is het risico naar mijn mening aanvaardbaar, of in ieder geval weinig hoger dan de alternatieven.
Ik ga nog even op het WWW speuren naar reviews. Dank alvast.

Spaceship
Forum-lid

Gebruikersavatar Spaceship 24 jun 2015 22:30

Ik trachtte uit te leggen dat niet al die producten die ze verkopen dezelfde kwaliteit hebben. Gooi het niet op één hoop. Zo was product A in het verleden niet erg ok en product B van heden (van dezelfde verkoper) wel. Of juist andersom. Je moet het dus per product bekijken en niet zomaar per verkoper.

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 24 jun 2015 23:23

Ok. Verkeerd begrepen dan. Excuus. Ga ik even op zoeken dan. Bedankt.

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 24 jun 2015 23:30

Iemand hier misschien ervaring met de 38mm clinchers van 23mm breed en met novatec naven?
Lagering is niet zo belangrijk. Zijn industrielagers heb ik begrepen, dus die 6 lagertjes pak ik zo uit de la bij de wg. Kan desnoods direct na aflevering al. Het gaat mij meer om montage, spaakspanning, stevigheid van spaaknippels in de velg ed.

Plaats reactie