Haha, ik heb vorige week ongeveer dezelfde route afgelegd in tegengestelde richting van Hengelo naar Utrecht. Ook wind schuin tegen. Zitten een paar erg lange saaie stukken in met name Holten-Deventer. Stukje Apeldoorn-Amersfoort, Zeist Utrecht is wel leuk.Dgeerling schreef:Gisteren een verjaardagsfeestje in Markelo, dus heb ik me 's ochtends in de wielerbroek gehesen voor een enkele rit Mijdrecht-Markelo. Via de N201 door Hilversum en Baarn, daarna via Bunschotenen Nijkerk naar Apeldoorn, toen Teuge-Twello-Deventer en een stuk vechtend met de wind naar Holten en daarna uitrollen voor de laatste 10km naar Markelo. Prachtige tocht met veel wisselende landschappen, alleen de wind had van mij minder gemogen, want continue van voren... . Al met al 135km in 5u20min, gemiddelde van 25,5km/h.
Vandaag gefietst in 2013
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Gisteravond feestje gehad van m'n werkgever, super gezellig. Vanmorgen toch besloten op de fiets te stappen. Vanuit Bovenkarspel richting Enkhuizen gegaan, aldaar de dijk op gereden naar Andijk. Via Andijk naar Medemblik. Langs stoomtramstation richting Oostwoud, daarna Midwoud en Hauwert op weg terug naar Hoogkarspel en huis Bovenkarspel. Bij elkaar zo rond de 50km, met aardig wat wind.
Niet vandaag, maar afgelopen week wel gefietst. Een weekje in Frankrijk doorgebracht, i.v.m. Alpe d'HuZes. Dus begin van de week veel gefietst en genoten van het goede weer, de mooie omgeving en prachtige beklimmingen. O.a. Col de la Croix de Fer, Col de Sarenne en Les Deux Alpes beklommen. En acht keer de Alpe d'Huez, voor het goede doel.
Twee plaatjes van deze week:
Bovenop Col de la Croix de Fer lag nog een restje sneeuw:
Uitzicht vanaf Col de Sarenne, wat een mooie klim is dat!
Twee plaatjes van deze week:
Bovenop Col de la Croix de Fer lag nog een restje sneeuw:
Uitzicht vanaf Col de Sarenne, wat een mooie klim is dat!
Eenvoud kenmerkt het ware.
-
- Forum-lid
Vanochtend met een fietsmaatje richting Tecklenburg gereden. Het doel was 137 km, maar omdat m'n maatje halverwege er al redelijk doorheen zat, hebben we het rondje ingekort tot 118 km. Bij mij ging het echt heerlijk, ik kan me niet herinneren dat ik ooit in Tecklenburg zo gemakkelijk heb geklommen. Bij aankomst had ik gemakkelijk nog 50-70 km kunnen rijden. De klimmetjes van vandaag waren achtereenvolgens: Tecklenburg vanaf drie kanten (Osnabrucker Strasse, klim langs t ziekenhuis, Steinstrasse), Brandenberg, Grafenstrasse, Sudenfelderstrasse, Doreberg, Holperdorperstrasse, Jagerberg, Kleeberg en uiteindelijk nog een keer Tecklenburg. Plus nog een paar korte klimmetjes tusendoor die geen naam mogen hebben. Goed voor 1800 hm.
Ik was er overigens nog nooit op zondag geweest, maar de omgeving van de Holperdorperstrasse was zeer druk met motoren. Voor de rest was de omgeving, zoals altijd, rustig.
Ik was er overigens nog nooit op zondag geweest, maar de omgeving van de Holperdorperstrasse was zeer druk met motoren. Voor de rest was de omgeving, zoals altijd, rustig.
Gisteren niet heel veel tijd. Toch 70 km weg gefietst. Vanuit Westervoort kris kras over de Posbank, waar het gezellig druk was met fietsers. Vervolgens via Doesburg over de IJsseldijk terug. Wel uniek om te zien, het hoogwater in juni.
Note: Voor de mensen die deze week een route willen fietsen over de Posbank. In Rheden wordt de avondvierdaagse gehouden. Sommige wegen en paden worden dan voor fietsers en ander verkeer afgesloten.
Note: Voor de mensen die deze week een route willen fietsen over de Posbank. In Rheden wordt de avondvierdaagse gehouden. Sommige wegen en paden worden dan voor fietsers en ander verkeer afgesloten.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Deze avond een rondje gedaan.
Krimpen aan de Lek, over de dijk naar Bergstoep, naar beneden en het fiets pad naast de Provinciale weg terug naar Krimpen aan de Lek.
Goed voor 27,5 KM.
http://connect.garmin.com/activity/325947124#
Krimpen aan de Lek, over de dijk naar Bergstoep, naar beneden en het fiets pad naast de Provinciale weg terug naar Krimpen aan de Lek.
Goed voor 27,5 KM.
http://connect.garmin.com/activity/325947124#
Merida Scultura Endurance 4000
Heb m'n snelheid eens willen testen op het vlakke. 80km gereden grotendeels langs het Denderpad: Geraardsbergen-Aalst-Geraardsbergen. Eindelijk eens boven de 28km/u gemiddeld gegaan, namelijk 28.1km/u.
Het is wel eens leuk als je niet om de haverklap een beetje moet klimmen. Moet wel zeggen dat, ook al ging het redelijk soepel, ik het goed voelde!
Het is wel eens leuk als je niet om de haverklap een beetje moet klimmen. Moet wel zeggen dat, ook al ging het redelijk soepel, ik het goed voelde!
Mijn vaste avondrondje van 45km afgewerkt. Na 15km wilde ik eigenlijk afsteken en rechtdoor naar huis, want enorm zware benen. Vanaf dat moment kwam het zonnetje door en begon de wind in mijn voordeel te staan. Gevolg: ik kreeg de geest en uiteindelijk 1 van mijn snelste rondjes van dit seizoen gereden. Raar!
-
- Forum-lid
Niet vandaag maar afgelopen zondag. Milano-San Remo Amatoriale. Voornamelijk droog maar af en toe was het weer wat minder. Met name de finish was nogal nat.
De start in Milaan, rechts bovenin is ons groepje als een blauw plukje zichtbaar.
Bij Savona
De Poggio, het is inmiddels 9 graden
De Poggio
In de straten van San Remo. Ik maak me ergens druk over compleet met Italiaanse handgebaren
Zeer tevreden met 31,5 gemiddeld.
Ik zal van de week nog een kort filmpje plaatsen.
De start in Milaan, rechts bovenin is ons groepje als een blauw plukje zichtbaar.
Bij Savona
De Poggio, het is inmiddels 9 graden
De Poggio
In de straten van San Remo. Ik maak me ergens druk over compleet met Italiaanse handgebaren
Zeer tevreden met 31,5 gemiddeld.
Ik zal van de week nog een kort filmpje plaatsen.