Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 22 apr 2016 07:06

Dat was inderdaad geen succes.... Pompte ze vanmorgen even bij. Stonden op ongeveer 4 bar. Dacht pomp ze even naar 6 bar, maar toen klapte de band van de velg... Gelukkig zat er nog geen sealant in de band.... :roll:

Gaan we dus maar niet doen... :mrgreen: Toch maar even mijn Ones plakken. En binnenkort er maar een Pro One bijbestel.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6025
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 22 apr 2016 10:36

Wiliertoerist schreef:Vorige week een nieuwe One Tubeless gemonteerd, de zoveelste deze maand nadat in eerdere banden kleine gaatjes veranderden in scheuren.

Met de nieuwe band 135 km gereden, en vanavond met een gangetje van 33km/uur op weg naar Vreeland en toen een enorme knal en met de taxi naar huis.

AfbeeldingSchwalbe klapband by Marco Handgraaf, on Flickr

[EDIT] Op de foto zie je +/- 4 cm van de band dat naar buiten geslagen is.

Deze gaat dus samen met een First Ride band ook retour Schwalbe, eens kijken wat ze erover zeggen.....
Dat is precies het zelfde wat mij vorig jaar dus ook is overkomen, zie http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 6#p1028986
Schwalbe heeft dat trouwens heel netjes opgelost door mij twee nieuwe Pro One tubelessbanden toe te sturen omdat de 'chaferrand' niet goed is gevulcaniseerd, een fabricage fout dus.! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 22 apr 2016 22:18

Toch vanavond maar mijn Ones geplakt en vanavond nog even een kort rondje gemaakt... Mijn achterband had ik dit keer voor gemonteerd (omdat die er het slechts aan toe was). Dat rijdt alleen niet echt fijn met sturen. Voorwiel is wel wat zoekerig en instabiel omdat de band niet mooi rond meer is. Best dun en plat in het midden. Dus toch nog maar even een nieuwe Pro One 25mm besteld. Want helaas zijn de Panaracers nog niet verkrijgbaar. Ik hoop dat ik hem morgen nog binnenkrijg zodat ik hem nog even voor de GranFondaRosa monteren....

Hebben de Pro Ones eigenlijk net zo'n degelijke draad als de Ones, of zijn het meer tubeless ready banden a la mountainbikebanden... Gewicht lijkt wel een stuk lager en ergens moet die gewichtsbesparing vandaan komen.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 22 apr 2016 23:51

De draad net zo degelijk als de One die gisteren klapte ? (over 4 cm volledig van de draad gescheurd).

De Pro One monteert makkelijker. De wangen zijn soepeler, ik pomp ze 0,5 bar harder op dan de One. Ik rij altijd met vloeistof, maar voor wie dat niet doet lijkt me dat met de Pro One niet handig. Schwalbe noemt ze zelf ook Tubeless Ready. Je zal in geval van nood onderweg ook een stuk makkelijker een binnenbandje erin kunnen stoppen, behalve met Pacenti velgen dan.

Mijn geklapte One mag ik trouwens samen met de Pro One First Ride opsturen voor onderzoek, ik heb inmiddels redelijk regelmatig email contact met Schwalbe Nederland, de service afdeling reageert bijzonder snel. :like:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8919
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 23 apr 2016 08:50

Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 23 apr 2016 11:55

Ziet er goed uit... Maar wel apart dat de testrijder ondervond dat de band met iets meer druk fijner reed.

Mij benieuwen hoe goed IRC vertegenwoordigd gaat worden in Europa en Nederland na 15 jaar afwezigheid. Mooie bandjes hebben en hadden ze. In 1998 reed ik ook met de IRC Mythos bandjes op mijn mtb. Fijne en lichte bandjes. Zag wel dat Futurumshop de Mythos 29er band al aanbiedt... Shimano is ook goed vertegenwoordigd in Nederland, zou mooi zijn als er meer Japanse merken als IRC en Panaracer beter vertegenwoordigd zouden zijn. Mij benieuwen of Sabma naast de mtb banden, ook IRC racefietsbanden gaat distribueren in de Benelux...

Overigens zojuist mijn Schwalbe Pro One TL ontvangen en gelijk gemonteerd... :D Ging eigenlijk wel een stuk moeilijker dan de One. Band zit veel strakker en ging moeilijk over de velgrand van mijn standaard wielen. Eenmaal op de velg kreeg ik hem gelijk al op druk. Hopelijk ga ik niet lek morgen, want een binnenband erin steken zal wel veel moeite kosten onderweg.... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Suntoro op 23 apr 2016 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6025
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 apr 2016 11:56

Dat is goed, alweer een tubelessband die als goed getest op de markt komt. Nu nog Conti, Vredestein (Fortezza Senso TLR was aangekondigd) en Michelin. :roll:

Maar zolang 'niemand' met tubelessbanden wil rijden is er weinig aanbod in (web)winkels. Behalve dan Schwalbe die met z'n Pro One voor een "schappelijke prijs" te koop zijn zijn de andere merken hier bijna niet te koop of anders voor een prijs die iedereen die wil overstappen zal afschrikken. :(
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 23 apr 2016 12:06

Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (kon alleen geen druk opbouwen met vloerpomp)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk

piepeloe
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2016 15:56

piepeloe 29 apr 2016 16:14

ben een paar weken ook overgestapt op tubelessbandjes IRC 25 (27 gemeten) en tot nog toe tevreden qua souplesse en rolweerstand
heb achteraan 7k en vooraan 6.5k gepompt.het geheel is niet goedkoop,67€ per band,ventielen,velglint,latexmelk plus werk kost me om en bij de 200€

Dirk198717
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 apr 2016 20:05

Dirk198717 29 apr 2016 17:36

welke banden kunnen jullie mij aanraden passende bij deze velg
http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... eId=502344

ik wil ong 1-2 per week fietsen in vooral droog weer :)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6025
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 29 apr 2016 18:50

Dirk198717 schreef:welke banden kunnen jullie mij aanraden passende bij deze velg
http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... eId=502344

ik wil ong 1-2 per week fietsen in vooral droog weer :)
Schwalbe Pro One 25mm. :like:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

abel
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 feb 2006 15:18

abel 29 apr 2016 21:49

en juist dat maakt laat me twijfelen: rij vrijwel nooit lek op mijn Conti GP4000S, zijn betaalbaar, en als ik dit topic doorworstel lees ik nogal wat wisselende ervaringen over lekrijden en de dichtende eigenschappen van latexmelk bij tubeless...en dan ook nog de prijs: twijfel, twijfel
(Conti's zijn aan vervanging toe)
piepeloe schreef:ben een paar weken ook overgestapt op tubelessbandjes IRC 25 (27 gemeten) en tot nog toe tevreden qua souplesse en rolweerstand
heb achteraan 7k en vooraan 6.5k gepompt.het geheel is niet goedkoop,67€ per band,ventielen,velglint,latexmelk plus werk kost me om en bij de 200€

Plaats reactie