Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 aug 2011 18:37

@ Pinarello

Routes ja, maar ik rijd geen routes maar tracks (courses). Die moet je uittekenen met de tracking-tool en die volgt niet automatisch wegen (althans bij mij niet).

Ben wel benieuwd hoe MS eruit ziet met City Navigator, zou je eens een screenshot kunnen maken van Mapsource?

cakoga
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2011 11:41

cakoga 14 aug 2011 18:47

Ik heb Garmin Training center geïnstalleerd en Mapsource maar het werkt niet. Kan dit komen doordat Mapsource te geïnstalleerd is na Garmin training center.?
Hoe kan ik Mapsource installeren vanuit training center?

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 14 aug 2011 18:49

Ik moet nog even een unlockcode van Garmin hebben vanwege andere pc.
Wat is het commando ook alweer op de prt scrn hier neer te zetten want met plakken lukt niet.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 aug 2011 20:13

Op PC: op printscreen drukken > paint openen > plakken (ctrl+v) > opslaan als PNG en uploaden
op Mac: shift+appeltje+4 > vierkantje trekken wat je op je screenshot wil hebben > je screenshot staat als JPG op je desktop

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 14 aug 2011 20:27

havana schreef:Op PC: op printscreen drukken > paint openen > plakken (ctrl+v) > opslaan als PNG en uploaden
op Mac: shift+appeltje+4 > vierkantje trekken wat je op je screenshot wil hebben > je screenshot staat als JPG op je desktop
Dan komt er zoiets uit:


Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 aug 2011 20:36

Stuk leesbaarder dan de OSM. Vind de plaatsnamen nog altijd niet super goed te lezen, maar soit.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 14 aug 2011 20:40

havana schreef:Stuk leesbaarder dan de OSM. Vind de plaatsnamen nog altijd niet super goed te lezen, maar soit.
Op de pc prima te lezen. Zelfs elk gehucht staat erop.

floris4
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 mar 2011 22:15
Locatie: Goirle

floris4 14 aug 2011 21:34

havana schreef:Stuk leesbaarder dan de OSM. Vind de plaatsnamen nog altijd niet super goed te lezen, maar soit.
Op de foto rechts klikken en dan openen in nieuw tabblad, dan zie je hem een stuk groter.
Zie je het dan nog niet goed dan moet je mss je sigaar even opzij leggen en je zonnebril afzetten. 8-) :mrgreen: :mrgreen:
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 15 aug 2011 11:04

Snap ook niet zo het commentaar op MS, werkt gewoon normaal al zijn er uiteraard verbeterpunten ;)
bv dat bij een track tekenen deze niet automatisch de weg volgt, maar dit komt ook doordat (tot een aantal jaren terug) juist de mensen die tracks gebruiken voor bv lopen geen of weinig gebruik van wegen willen maken. Nou zou het handig zijn geweest als ze de onderhand de functie net als bij bv gpsies hadden toegevoegd waarbij je hem aan of uit kan zetten.
Leesbaarheid van plaatsnamen is niet de schuld van MS maar van het gebruikte kaartmateriaal, aangezien de info die door MS wordt weergegeven daarvan afhankelijk is. Zie ook het verschil tussen bv de onroute fietskaart en city select kaart (ja ik weet dat deze oud is :oops: )
Afbeelding
Afbeelding
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

floris4
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 mar 2011 22:15
Locatie: Goirle

floris4 15 aug 2011 22:13

Vandaag besteld: Garmin Edge 800Performanec and Navigation BundleHRM+CAD+City Navigator on M.SD
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.

eddie1802
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 aug 2010 21:26

eddie1802 16 aug 2011 13:08

cliors schreef:bv dat bij een track tekenen deze niet automatisch de weg volgt, maar dit komt ook doordat (tot een aantal jaren terug) juist de mensen die tracks gebruiken voor bv lopen geen of weinig gebruik van wegen willen maken. Nou zou het handig zijn geweest als ze de onderhand de functie net als bij bv gpsies hadden toegevoegd waarbij je hem aan of uit kan zetten.
Dit is ook een van mijn grootste irritatie punten. Ik gebruik nu de route functie en zet deze later om naar een track met WinGDB3 (http://www.sackman.info/). Dit werkt op zich prima maar het zou makkelijker zijn geweest als dit standaard in MS of BC zou zitten.
Eigenlijk zou je gewoon het tekenen van routes en tracks moeten kunnen combineren, dus weg volgen en met de hand, en dan pas bij het opslaan moeten kiezen tussen route of track.

Ook omdat ik vaak bestaande tracks die ik van internet pluk aanpas. Het liefst zou ik een route tekenen van bijv. mijn huis naar een punt op de track. Dan de route vanaf dat punt aan de track plakken (merge) en vanaf een ander punt op de track weer een route tekenen naar mijn huis. Nu teken in de hele track over met een route en zet die route dan weer om naar een track.

Een ander groot irritatie punt zijn éénrichtingswegen op OSM (en openfietsmap). In de meeste gevallen betreft dat alleen het autoverkeer maar als ik een fietsroute willen plannen over zo'n weg dan wordt dat geweigerd. Nu maak ik een route tot aan de éénrichtingsweg en een tweede route na de éénrichtingsweg. Die zet ik beiden om naar een track en die tracks verbind ik dan handmatig aan elkaar. Een keuze functie waarbij je kan kiezen het éénrichtingsverkeer te negeren zou een hoop schelen.

eelcoz

eelcoz 16 aug 2011 13:11

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 21 nov 2011 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten