Vandaag geklust aan de fiets
Afgelopen tijd last van kooi van achterderailleur die soms klem bleef zitten/ketting die slap ging hangen.
Beetje wd40 of ontvetter erop spuiten hielp heel even, dus vandaag derailleur maar even uit elkaar gehaald.
Kwam genoeg vuil uit bij veertje/schanierpunt
Beetje wd40 of ontvetter erop spuiten hielp heel even, dus vandaag derailleur maar even uit elkaar gehaald.
Zo heb ik dat laatst ook bij mijn beide remhoeven gedaan. Compleet uit elkaar gehaald en gereviseerd, en dan zie je toch dat er flink wat vuil zit op verborgen plekken.DDX schreef:Afgelopen tijd last van kooi van achterderailleur die soms klem bleef zitten/ketting die slap ging hangen.
Afgelopen tijd rustig aan de mooiweer/zomerfiets weer in orde gemaakt.
Maar de slechtweer/winterfiets begon steeds meer geluid te maken.
Het kwam duidelijk bij de crank vandaag dus deze eergisteren eens goed schoongemaakt en de kettingbladen goed vastgezet.
Dat hielp maar niet alle kraakjes waren weg dus vandaag de trapas gedemonteerd, schoongemaakt, voorzien van wat nieuw vet en weer gemonteerd.
Heerlijk om weer op een kraakloze fiets te rijden.
Maar de slechtweer/winterfiets begon steeds meer geluid te maken.
Het kwam duidelijk bij de crank vandaag dus deze eergisteren eens goed schoongemaakt en de kettingbladen goed vastgezet.
Dat hielp maar niet alle kraakjes waren weg dus vandaag de trapas gedemonteerd, schoongemaakt, voorzien van wat nieuw vet en weer gemonteerd.
Heerlijk om weer op een kraakloze fiets te rijden.
Sumano 800 (beter als Campagnola!!!)
Nieuw zadel erop (Selle Italia Q-BIK L1) en nieuw stuurlint (Ritchey cork). Eerste maal dat ik dit zelf doe en het ziet er goed uit. Kan nog beter, maar voor alles is er een eerste keer zeker?
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
-
- Forum-lid
Net mijn fiets gepoetst, wil morgen een mooie ronde doen, maar het viel me op dat er bruinige plekjes op de ketting zitten. Ik kon het er niet afwassen en denk dat het roest is. Kan dit kwaad? Is dit iets waar ik mee naar mijn fietsenmaker moet?
Vliegroest, dat is na 10km fietsen verdwenen. Kan geen kwaad
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Ty. Vond het ook wel erg snel. Heb de fiets pas sinds oktober en deze winter niet op gereden.
-
- Forum-lid HC
Kan soms binnen een dag al roest opzitten. Is niet erg, maar voorkomen is beter dan genezen. Een droge en/of geoliede ketting roest niet.Danny091283 schreef:Ty. Vond het ook wel erg snel. Heb de fiets pas sinds oktober en deze winter niet op gereden.
Na het schoonmaken even drogen met een doek en opnieuw invetten, staat ie ook gelijk weer klaar voor de volgende rit.