Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

eelcoz

eelcoz 24 jul 2011 19:42

timo2.0 schreef:
petje75 schreef:Dus kijken we terug op een geweldige TDF 2011 voor de Rabo en kan dit volgend jaar misschien niet beter.
Kun jij vertellen waar je die idiote, zwaar overtrokken sarcastische mening op baseert? Niet op dit topic want helemaal niemand op dit forum zegt dat de Tour de France 2011 van Rabo "geweldig" was. Wel zeggen diverse forumleden dat de tegenvallende Tour van de Raboploeg het gevolg is van enorm veel pech. Als Gesink niet geblesseerd raakt, Mollema geen griep krijgt en Boom het net wel redt in plaats van 2 km voor de finish teruggepakt te worden door de sprintersploegen dan is het hosanna en is het Nederlandse wielrennen en de bankploeg in het bijzonder geniaal want zo gaat dat bij de Nederlandse "fans" die met de waan van de dag meehuilen met de wolven.
Persoonlijk vind ik nog steeds dat de val van Gesink niet puur en alleen 'pech' te noemen is, maar ook het gevolg was van het niet voorin het peloton rijden. Daarnaast ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat het door het ijs zakken in de bergen alleen door de valpartij werd veroorzaakt. Ook is het wel makkelijk om alle tegenvallende zaken bij Rabo aan pech te wijten, en wanneer het goed gaat dit te bejubelen. No offense tegenover jou alleen, maar ik vind dat er wel een erg pro-Gesink en pro-Rabo sfeer hier op het forum hangt. Zodra je ietwat kritisch bent, wordt je van alle kanten aangevallen. Alles wat Rabo doet, lijkt geweldig te zijn.

Ik ben het verder wel met je eens wat het Nederlandse wielrennen van de laatste jaren betreft en de invloed van mondialisering op onze positie in de wielerwereld.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2011 19:48

stokie schreef:Mooi cavendish!

Overigens ga ik vanaf nu marconi negeren. Er is toch geen relevante discussie met de man aan te gaan. Hij leeft schijnbaar in een eigen wereldje en daar ga je nooit enige realiteitszin in krijgen...
You made my day! Ik zal je niet missen hoor!
Maar droom jij maar verder hoor met die grandioze NL overwinningen in LBL, AGR, Waalse Pijl, Milaan-SanRemo , R.v Lombardije, Parijs-Rouibaix, Clasica San Bastian, Ronde v Vlaanderen, TdF .etc. Misschien wint er wel een Nederlandse renner in je dromen.
Doei! :)
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

dc
Forum-lid

dc 24 jul 2011 20:06

marconi schreef:]
Begin jij nu eens met een opsomming van de truien en klassementen die door Nederlanders in de TdF zijn gewonnen gedurende de laatste 10 jaar! DAT zijn feiten en ik wacht al uren op een antwoord! Nog steeds niets kunnen vinden??? Je hebt het toch over feiten?
Ik gaf je twintig jaar. Maar tien jaar is ook wel leuk. 2000-2010:
2001 M Boogerd 10e

2008 RG Vuelta 7
2009 RG Vuelta 6
2010 RG Tour 6
2011 SK Giro 9

We hadden 1991-2000 erbij kunnen pakken dan hebben we Michael die vierde wordt als het halve peloton geschorst wordt. En Steven Rooks die met Epo in zijn donder nog een top tien in de Vuelta pakt. Daarom wees ik ook naar twinitig jaar, dan is het verschil nog duidelijker ;)

Dan maar een opsomming van ALLE klassiekers die door Nederlandse renners zijn gewonnen de laatste 10 jaren ! :mrgreen: Feiten man, kom op ! Dat zijn toch de beste wapens ?

Doei ! :lol:
Tuurlijk! Noem even snel de klassiekers die we van 1991-2000 hebben gewonnen.... We hebben in twintig jaar twee lichtpuntjes gehad, Erik en Michael.

Dit jaar is sinds jaren dat een Nederlandse kopman een aangeschreven klassieker pakt (Knaven was mazzel, verdiend maar mazzel) en zelf meedoet in de RVV. Dus luid vooral maar de noodklok... :roll:

Je bewijst je als klapsupporter pur sang... want je kent duidelijk niet de wielergeschiedenis. We komen uit een heel erg diep dal en alles wijst erop dat we eruit aan het klauteren zijn.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2011 20:07

timo2.0 schreef:
marconi schreef:Maar jij vergeet waar het mij om ging. Ik stelde dat de Nederlandse prof renner internationaal de laatse jaren niet meer presteert. Incidenteel wordt ewr wel eens een succesje behaald maar grote successen ? LBL b.v. ? Of een andere grote klassieker? Etappewinst in de Tour? Jersey in de Tour ? Maar er worden allerlei zaken bijgehaald die ik nooit heb opgeroepen.
M
O
N
D
I
A
L
I
S
E
R
I
N
G

Maar je blijft mijn reacties koppig negeren
Ik negeer je helemaal niet! Jij negeert mijn reacties! Eerst is het de hoogtestage van Gesink die de schuld krijgt van zijn falen in het NK.Dat verwonderde mij al. Dan valt hij en herstelt niet meer. Nu is het mondialisering.Een andere renner krijgt griep, weer een andere knieproblemen, iedereen schijnt ziek, zwak en misselijk te zijn. Plus die mondialisering! Wat doen we eigenlijk nog in de TdF met al die mondialisering? Kleine prutlanden ( Noorwegen , Luxemburg )wat bevolkingsgrootte betreft schijnen wel te kunnen presteren en het wielerland Nederland met 16,5 miljoen inwoners ziet geen kans om van die fantastische amateurs een paar uitblinkende profs te maken. Wees nou eens eerlijk: Wat maken onze tijdrijders nu klaar in de Tour ?
Sprinters? Heel lang geleden hadden we die nog. Klimmers? Ja, Gesink, maar die heeft geen punch en kon nu helemaal niets uitrichten. Kruijswijk, ja, maar die deed nog niet mee. Ik HOOP dat deze coureur eindelijk eens wat glans aan het Nederlandse wielrennen kan gaan geven. Misschien Poels ook. Wat Kruijswijk in de Giro presteerde heeft mijn grote bewondering. Dat was klasse.Maar waar zijn de Nederlandse overwinningen in al die klassiekers? Onbegrijpelijk!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 jul 2011 20:17

Zucht, moet ik dan echt aan marconi gaan uitleggen wat mondialisering is? Hij blijkt dit woord niet te begrijpen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 jul 2011 20:20

Nee, dat hoef ik niet want dat had ik al lang gedaan...
timo2.0 schreef:
marconi schreef:
timo2.0 schreef:Aanvulling op mijn stelling dat "marconi" niet zou moeten vergelijken met de gouden jaren van het Nederlandse wielrennen vanwege de mondialisering van het fietsen...

1981: 10x een Belg, 7x een Nederlander, 5x een Fransman, 1x een Zwitser en 1x een Ier
2011: 5x een Brit, 4x een Noor, 2x een Spanjaard, 2x een Belg, 2x een Duitser, 1x een Amerikaan, 1x een Fransman, 1x een Luxemburger, 1x een Portugees, 1x een Australiër
Juist en waar zijn de Nederlandse winnaars ? Omdat het gemondialiseerd wordt zouden de Noren en Luxemburgers helemaal niet kunnen voorkomen in 2011 als je het aantal wielrenners in die landen met die in Nederland vergelijkt.
Is het probleem in onze communicatie soms dat je niet begrijpt wat mondialisering is? Dan moet je eens voor het gemak kijken naar het aantal nationaliteiten dat in 1981 deelnam en dit vergelijken met 2010. Landen die niet meedoen kunnen niet winnen, landen die wel meedoen kunnen wel winnen, als slechts een paar landen meedoen is de kans dat je wint groter dan als een heleboel landen meedoen, helemaal als de landen die vroeger nauwelijks met wielrennen bezig waren het nu een stuk serieuzer aanpakken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

petje75
Forum-lid

petje75 24 jul 2011 20:28

Kun jij vertellen waar je die idiote, zwaar overtrokken sarcastische mening op baseert?
Nou ben ik een keer positief is het weer niet goed :(
Rabo's tour is toch geslaagd met 1 etappeoverwinning en een 2e plaats?
Of niet dan? Of vind je ook dat ze met al het geld wat er in gestopt is niet de beoogde doelstellingen heben gehaald?
Of dat deze tour is uitgelopen op een mislukking.
Ik heb er geen verstand van, dat heb je nu al een aantal keren geroepen.
Ik heb van deze TDF wel genoten van Contador die hard gevallen is en ondanks alle tegenslagen en duidelijke vermoeidheid toch door bleef knokken vaak tegen beter weten in.
Van een arrogant frans mannetje die ondanks zijn kleine motor toch even op een 4e plek komt.
Van diverse nederlanders doe ondanks hun verwondingen er zich toch dapper doorheen slaan en Parijs halen(Ja alle 3 ;)
Maar ik ben ook maar een toerfietsertje 8-)

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2011 20:29

[@ "dc"]
marconi schreef:]
Begin jij nu eens met een opsomming van de truien en klassementen die door Nederlanders in de TdF zijn gewonnen gedurende de laatste 10 jaar! DAT zijn feiten en ik wacht al uren op een antwoord! Nog steeds niets kunnen vinden??? Je hebt het toch over feiten?
Ik gaf je twintig jaar. Maar tien jaar is ook wel leuk. 2000-2010:
2001 M Boogerd 10e

2008 RG Vuelta 7
2009 RG Vuelta 6
2010 RG Tour 6
2011 SK Giro 9
Ik vroeg om 1ste plekken ! Dus gewonnen koersen!

We hadden 1991-2000 erbij kunnen pakken dan hebben we Michael die vierde wordt als het halve peloton geschorst wordt. En Steven Rooks die met Epo in zijn donder nog een top tien in de Vuelta pakt. Daarom wees ik ook naar twinitig jaar, dan is het verschil nog duidelijker ;)
Noem jij dat duidelijker als ik vraag om overwinningen de laatste 10 jaren?

Dan maar een opsomming van ALLE klassiekers die door Nederlandse renners zijn gewonnen de laatste 10 jaren ! :mrgreen: Feiten man, kom op ! Dat zijn toch de beste wapens ?

Doei ! :lol:
Tuurlijk! Noem even snel de klassiekers die we van 1991-2000 hebben gewonnen.... We hebben in twintig jaar twee lichtpuntjes gehad, Erik en Michael.

Dit jaar is sinds jaren dat een Nederlandse kopman een aangeschreven klassieker pakt (Knaven was mazzel, verdiend maar mazzel) en zelf meedoet in de RVV. Dus luid vooral maar de noodklok... :roll:

Je bewijst je als klapsupporter pur sang... want je kent duidelijk niet de wielergeschiedenis. We komen uit een heel erg diep dal en alles wijst erop dat we eruit aan het klauteren zijn.
Ja, die lichtpuntjes mis ik nu ! Maar klinkende overwinningen in klassiekers?
Jij bewijst helemaal niets. Alleen dat je meent alles te weten en anderen niets.
Oh, komen we nu plotseling uit een diep dal? Ik probeer nu al middels vele posts aan te tonen dat" we" al tien jaren in een diep dal zitten en dat wordt mij ten zeerste kwalijk genomen.
Nu schrijf je zelf dat "we" nu uit een diep dal kruipen. :o Ik meende uit alle boze reacties te constateren dat dit absoluut niet waar zou zijn! :roll:

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 jul 2011 20:32

Doe me een lol Marcone en hou aub op met deze ik-zal-en-moet-gelijk-hebben tirade.

Kunnen we hier weer gewoon over de tour gaan schrijven? Ik ben die stomme discussie tussen jou tegen de rest van de wereld over het wel of niet succesvol zijn van Nederlanders meer dan beu.
Live fast; die young. mijn blog

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2011 20:34

timo2.0 schreef:Zucht, moet ik dan echt aan marconi gaan uitleggen wat mondialisering is? Hij blijkt dit woord niet te begrijpen.
Dacht jij soms dat ik achterlijk ben?
Het is duidelijk dat indien er meer nationaliteiten mee doen dat de spoeling voor overwinningen per nationaliteit dan dunner wordt. Maar dat kleine landen ondanks die mondialisering wel scoren en Nederland niet geeft te denken. En dát schijn jij maar niet te willen begrijpen! Want stel dat je kritiek hebt op Nederlandse renners en hun begeleiding !

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2011 20:43

rob74 schreef:Doe me een lol Marcone en hou aub op met deze ik-zal-en-moet-gelijk-hebben tirade.

Kunnen we hier weer gewoon over de tour gaan schrijven? Ik ben die stomme discussie tussen jou tegen de rest van de wereld over het wel of niet succesvol zijn van Nederlanders meer dan beu.
Beklaag je dan bij de redactie! Ik meende dat een forum diende om iets te bediscussieren. Als je het beu bent dan lees je het toch gewoon niet? Ik tegen de rest van de wereld ? Mooi toch ? Nou, die "rest van de wereld" zal mij nooit op de knieën krijgen omdat de Nederlanders internationaal gewoon pover presteren.Dat "de rest van de wereld" dit niet wil horen zal mij een zorg zijn. Ik vraag om klinkende overwinningen in de TdF en klassiekers en ik zie ze niet. Ja, 5de 6de en 10 de stekken. Dat zijn geen overwinningen.
Maar ga jij maar lekker over de Tour schrijven hoor! Ik zal mij daar niet in mengen. Vergeet vooral niet die klinkende Nederlandse overwinningen te vermelden!

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 24 jul 2011 20:46

Weet iemand waar ik de uitzending van de etappe van 22 juli over de alp d'huez kan terug zien. Was er zelf bij maar wil hem nog eens kunnen bekijken. Thx.

Gesloten