Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

DDX
Forum-lid HC

DDX 16 aug 2018 23:11

Vandaag richting Grenoble gefietst om van daaruit de Col de Porte overgaand in weggetje naar Charmant Som te beklimmen.
De beklimming zelf viel mij eigenlijk een beetje tegen, stukjes wat minder steil en zelfs stukjes afdalen, kwam niet echt in een lekker ritme.
En ook best wel druk met auto's op het middendeel wat gewoon een drukke weg was.

Maargoed toch leuk om even te klimmen naar 1640m en uitzicht was de moeite waard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1776345743

219km met 3300hm

Veen
Forum-lid

Veen 17 aug 2018 08:54

Walter G schreef: 12 aug 2018 11:12 Ha! Ik zag mezelf ook nog langs de route zitten, mooi verslag!
Op 8 seconden schoof ik (nou, eigenlijk alleen voorwiel en neus) nog even door het beeld. Heb ze vervolgens in Taarlo en Ubbena nog even weer opgevangen en ben daarna via Oudemolen, Gasteren, Anloo en wat dorpjes aan de andere kant van de Hunze naar huis gepierd.

Overigens respect voor de forummers die regelmatig de 150+ km. wegtrappen, dat durf ik nog niet aan. Morgen de 100 maar weer eens proberen aan te tikken.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 aug 2018 16:53

Met een oud collega een klein rondje Groene Hart. Hij is niet zo'n fanatieke fietser en was vooral even lekker bijkletsen over familie, vakgebied en gemeenschappelijke hobby's.

Een ervan is water dus met de zelfbedienings pont :winkthumb:
Afbeelding

Afbeelding

Omdat hij een MTB heeft flink wat onverhard gezocht
Afbeelding

En natuurlijk een goeie lunch
Afbeelding

Voor mij met de handrem erop wat niet wegneemt dat fietsen toch een heerlijke manier is om met elkaar bij te praten :mrgreen:

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 17 aug 2018 17:07

Gastheerg schreef: 17 aug 2018 16:53
Omdat hij een MTB heeft flink wat onverhard gezocht
Hij stond hier gevaarlijk dichtbij een nog groter onverhard stuk. Klein duwtje :lol:

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 aug 2018 17:32

Hij moest zich bij mij thuis weer omkleden. Dus verleiding was groot maar niet verstandig :-)

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 aug 2018 19:26

Vandaag vanuit het werk via een ommetje naar huis.
Heerlijk koel windje in de duinen.
Een beetje slalommen om de duitse gezinnetjes en bij een ouder echtpaar de reputatie van wielrenners bevestigd.
Ik zag ze al van ver breed over het fietspad fietsen en gingen alleen opzij als er tegenliggers waren.
En al die tijd niet achter zich gekeken.
Bij hun aangekomen had ik mijn snelheid verminderd en zei ik "sorry"??.
De man ging een beetje opzij zodat ik erlangs kon maar voordat ik 'dankuwel' kon zeggen begon mevrouw wild te bellen.
Toen heb ik even geremd en toegegeven dat ik geen bel had maar dat dat in het niets valt bij het gedrag dat hun beide vertonen op het fietspad.
Maar dat kon de pret niet drukken want met dit perfecte fietsweer moet je wel vrolijk worden. ;)
https://www.strava.com/activities/1778153719
Laatst gewijzigd door Theo V op 17 aug 2018 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 17 aug 2018 19:28

Vandaag weer eens een stukje Waterland opgezocht. Het was alweer een tijdje geleden dat ik daar heb gereden, dus . . . . omdat de wind voor mij uit de west tot noordwest hoek kwam. Maar vind 't-Gooi etc. toch mooier om te rijden.!

https://www.strava.com/activities/1778246414
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 aug 2018 09:04

Vanmorgen in alle vroegte illegaal de Puy de Dome opgefietst. Een geweldige ervaring! Die kan van de bucketlist!
Bijlagen
134D01B3-28E2-435B-887C-400F38F861FF.jpeg
47280E83-0116-4510-8B7C-EBA9FE634981.jpeg

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 18 aug 2018 15:17

Vanochtend een beetje vroeg wakker dus maar op de fiets gestapt.
Voor zevenen al de deur uit richting Alkmaar.
Er stond weinig wind en een heerlijk temperatuurtje. (<20 graden)
Bij Akersloot weer terug naar het noorden.
De wind begon ook wat op te zetten maar dat was niet erg want die stond nu toch in de rug.
Voor het (voor mij) te warm werd stond ik thuis al onder de douche. ;)
https://www.strava.com/activities/1779824011

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 aug 2018 18:24

Morgen rijden de profs op en rond Geraardsbergen. Leuk om daar weer eens te kijken. De Muur moet ik ieder jaar toch minimaal 1 keer gedaan hebben.

Vanuit Melle was er vandaag een toertocht die kant op dus samen met een maatje naar onze zuiderburen.

M'n maatje heeft het wat sneller koud dan ik. Eigenlijk heb ik het nooit echt koud.
Afbeelding

Vrij vroeg gestart en bizar hoe rustig het overal was. Ook allemaal kleine weggetjes met veel draaien en keren en overal werden de hoogtemeters bij elkaar gezocht.
Afbeelding

Eerste controle lag al heerlijk in de zon
Afbeelding

Mooi hoe die cafe's in Belgie met wielerhelden zijn versierd
Afbeelding

Hier is het wetenschappelijk bewijs dat wielertoeristen betere ogen hebben dan elite renners. Het minibordje was voor onze toer :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Uw reporter in actie
Afbeelding

Veel fans alvast voor morgen op en rond Geraardsbergen
Afbeelding

De enige echte Manneke Pis staat natuurlijk in Geraardsbergen. Maar vul hier niet je bidon :lol:
Afbeelding

Wijsheid op de Vesten
Afbeelding

Op de fiets een foto maken op De Muur valt toch niet mee. Donker en echt ALLES beweegt :mrgreen:
Afbeelding

Gehaald. Sterker ik fietste De Muur op zonder adem te halen. Is ook wel echt mijn klim. Gewicht speelt nauwelijks een rol. Goed in het zadel blijven en toch power leveren.
Afbeelding

Bosberg
Afbeelding

Top Bosberg
Afbeelding

Daarna veel onbekende hoogtemeters en op en af en draaien en keren. Echt een heel leuk rondje.
Afbeelding

Super!
Afbeelding

En vlak voor de finish nog een lekker strookje. Was eigenlijk te braaf.....dit strookje
Afbeelding

Veel te braaf :lol:
Afbeelding

Nog wat leuke passages
Afbeelding

Afbeelding

En helaas is zo'n dag altijd weer zo voorbij
Afbeelding

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 18 aug 2018 19:09

Mooie reportage Gerard. :like:

Maestro
Forum-lid

Maestro 18 aug 2018 19:48

Vandaag gehele dag vrij om een ritje te maken. Vorige week geen tijd (eigenlijk hele "vakantie" al) gehad om mee te rijden met de Bauke Mollema Tocht, dus route overgetrokken en vandaag op Wahoo gezet. Doordat er nogal een stevige wind stond (ZW4) en mijn verste afstand tot dusver slechts 125km was, in het begin even kijken hoe het ging en eventueel eerder terugkeren (maarr.. als het eenmaal op je fietscomputer staat, moet je natuurlijk doorzetten). Al met al prima kunnen doorfietsen ondanks de vele wind. Totaal 170km bij thuiskomst, toch ruim 40km verder dan de vorige langste afstand. https://www.strava.com/activities/1780706706/

Plaats reactie