Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote 'off topic' topic

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 15 mar 2023 22:39

thestudent schreef: 15 mar 2023 22:37 Opkomst. 74,6 procent. misschien nog wel het positiefste signaal.
Dat maakt dat de overwinning van BBB nog meer betekenis heeft.
I know myself like no one else
Nothing to defend

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 15 mar 2023 22:46

Ja, maar ook dat partijen die nu qua percentage wat lijken te verliezen, misschien wel zeer stabiel hun stemmen hebben binnengehaald qua absolute aantallen. Maar puur het feit dat mensen deelnemen aan een stemming is gewoon al heel belangrijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2023 23:08

thestudent schreef: 15 mar 2023 22:37 Ik ben er allang achtergekomen dat de partij die overeenkomt met mijn opvattingen niet bestaat. Ik moet gewoon schipperen met wat ik op dat moment belangrijker vindt.
Same here.
Ik kom bij kieswijzers die ik voor de lol wel (serieus) invul altijd een beetje gematigd vleesch noch visch uit. CDA ofzo. Omdat ik geen uitersten aanvink. En dan kom je nergens.

Maar we gaan interessante tijden krijgen qua politieke gevolgen. Hoe gaan de coalitiepartijen reageren? Gaat CDA zich profileren bij bbb-kiezers, voelt VVD dat ze weer meer over rechts kunnen, gaat D66 nog meer naar GL/PvdA trekken?
Less is bore

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 16 mar 2023 01:10

Dat is toch raar. Als politieke partij heb je toch een visie en overtuiging die je wilt uitdragen. Ga je je eigen visie en overtuiging, alles wat jouw partij eigen en uniek maakt, aan de kant zetten om maar weer meer kiezers te krijgen?

Zie hier: het huidige democratische systeem werkt niet.

D66 doet dat al tijden door zich aan te passen aan andere partijen en fier te verkondigen dat ze links van het midden zitten. GL en PvdA door te zeggen dat ze samen de grootste zijn, et cetera.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2023 07:04

GL en PvdA is een hele rare combi, puur macht gedreven. De traditionele achterban van beide partijen is behoorlijk verschillend.
Less is bore

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2023 07:18

Uiteraard. Er zijn blijkbaar genoeg dingen die ze overeengekomen zijn, waar ze samen aan willen werken. Dat hoeft natuurlijk niet alles te zijn he.

Uiteindelijk is dat ook politiek, want je kan wel op je eilandje blijven blaten over vasthoudende standpunten, maar dan kom je ook nergens.

En voor de standpunten die voor pvda te extreem zijn komt partij voor de dieren wel om de hoek kijken. ( al zou ik die ook maar weer fuseren met GL, want dat is GL alleen dan extremer )
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 16 mar 2023 07:39

Benieuwd wanneer het kabinet gaat vallen. Combi GL/PvdA heeft overeenkomsten met de hang van Rutte naar D66, macht gedreven. Gisteren heeft met name de provincie gesproken.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 16 mar 2023 07:45

Stikstof is dus het sleutelwoord gebleken. En wat denk je dat er nu ten gronde gaat veranderen? Inderdaad....

De particratie is al erg ver van een democratie geëvolueerd en er is ook geen correctie voorzien.
Als er echt democratie moet zijn zal er een systeemshift nodig zijn en een aanpassing aan het kies -en politieke systeem.
Anders blijft het verder ploeteren achter de facade van conventies en 'moet van EU'.

Gaat allemaal niet gebeuren dus die tevredenheid over de grote opkomst berg die maar op, want op deze manier gaat er niets grondig veranderen.

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 16 mar 2023 07:50

Minder invloed van de EU zou ons land al een stuk verder kunnen helpen. In 2024 zijn er verkiezingen voor het Europees Parlement. De eerstvolgende Tweede Kamerverkiezingen zijn dan weer in 2025, tenzij het kabinet eerder valt.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2023 08:06

Minder EU gaat je niet helpen. Tientallen jaren oude afspraken die wij gewoon jaren weigerden na te leven. Het is niet dat het zonder EU uiteindelijk geen probleem is.

De BBB in de provincie kan geen oude wetgeving terugdraaien of tegen gerechtelijke uitspraken handelen. Wat er uiteindelijk toe gaat leiden dat de BBB weer implodeert.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 16 mar 2023 08:13

lugosi schreef: 16 mar 2023 07:45 Stikstof is dus het sleutelwoord gebleken. En wat denk je dat er nu ten gronde gaat veranderen? Inderdaad....
Als ik naar de verhoudingen in de eerste kamer kijk dan is daar een minderheid van ongeveer 25 zetels die vind dat het stikstof beleid te streng is. De vraag is dan of het beleid vanuit democratisch oogpunt minder streng zou moeten worden.
Alleen op provincie niveau wordt het lastiger.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mar 2023 08:16

De BBB gaat evengoed door de rechter en/of EU op de vingers getikt over stikstobeleid. Wat dat betreft gaat hetzelfde gebeuren alleen gaat het meer geld en tijd kosten.

Wat betreft GL/PvdA: de traditionele achterban ligt grotendeels onder de zoden. Daar win je de verkiezingen niet mee. We klagen steen en been over de verbrokkeling. Doen twee partijen daar wat aan, dan is het weer niet goed.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie