Pagina 843 van 1091
Geplaatst: 13 apr 2011 13:05
door Zorro
Chelleke schreef:Kan er mij iemand de geometrie geven van een Cervelo R3SL van 2-3 jaar oud.
Destijds van de Cervelo site afgehaald toen ik mijn 2009 R3SL nog had:
[img=
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RG7DGUNR.jpg]
Geplaatst: 13 apr 2011 21:27
door evertdehandsch
lancev7 schreef:Het zit op de grens, persoonlijk vind ik het geen topaanbieding voor een driejaar-overjarig model.
Geldt dit ook voor bijv. een Soloist SL?
Geplaatst: 14 apr 2011 00:01
door lancev7
Uhh tja, er zit qua ontwerp een wezenlijk verschil tussen de Soloist SL en de tegenwoordige S, serie. Het verschil tussen de Soloist en S serie is groter dan in de R serie dus voor de Soloist moet de aanbieding aanzienlijk zijn.
Geplaatst: 14 apr 2011 00:34
door stefan
In 2008 koste een R3SL €3300,- Zo verkeerd is €1800,- niet. (En ik weet wat de marges op dit frame zijn.)
Als er een 3T vork bijgeleverd is zit het wel goed. De Wolf SLC vorken zijn destijds teruggeroepen. Na de terugroepactie kwamen ze even met Easton EC90 SL en SLX vorken. Niet veel later met 3T.
Lance: Er zitten inderdaad wel een aantal verschillen in het oude en nieuwe frame maar daardoor is toch niet direct achterhaald of wel? Het is niet meer het nieuwste van het nieuwste dus je mag een fikse korting verwachten maar meer dan 50% korting lijkt mij niet reëel (zoals bij de R3SL minder dan €1800,-).
Geplaatst: 14 apr 2011 01:08
door trifox
los van de prijs denk ik dat het verschil tussen een R3sl en een R5 veel groter is dan tussen een Soloist Sl en een S3.
bij de S3 heb je nog steeds dezelfde geometrie. wezenlijk verschil is de liggende achtervork die forser is geworden en de interne kabeldoorvoer die nu langs de liggende bovenbuis begint. maar eigenlijk is de s-serie enkel een naamsverandering (tov soloist) met een facelift.
Tussen de R5 en R3sl daarentegen is het verschil dermate groot te noemen dat je eigenlijk van een totaal ander frame spreekt. Zowel geometrie, als opbouw van het frame rond de BBright bracket is totaal verschillend met zijn voorganger. voor mezelf bv ga ik van een 58 frame naar een 56.
maw je kunt beter een overjarig soloist frame op de kop tikken dan een R3sl omdat deze meer aansluit op de huidige S-serie. Dan bij de R-serie waar je een doorgevoerde evolutie krijgt doorgevoerd en de vroegere R3 wat verouderd er uit komt tegenover de huidige versie.
Maal je daar niet om dan lijkt mij de 1800€ (met 3T vork?) een realistische prijs om voor een " matige" prijs met een dergelijk topframe te kunnen rondrijden. Je gaat op de 2dehandse markt amper veel goedkoper vinden. (trouwens ik heb diezelfde versie ook gereden, nu maar hopen dat de R5 mij nog meer plezier zal verschaffen als men beweert bij Cervelo)
Geplaatst: 16 apr 2011 11:24
door evertdehandsch
Ik ben deze ochtend wat aan het bladeren geweest in dit topic, en het valt me nu pas op dat er eigenlijk weinig tot geen forumleden een S2 hebben in de zwart/rode kleurstelling. Wit/rood kom je heel de tijd tegen weliswaar.
Is dit een door een slechte beschikbaarheid van die bepaalde kleurstelling dat er zo weinig zijn of is ie gewoon lelijk volgens de meeste?
Geplaatst: 16 apr 2011 11:54
door japiecarbon
Dat komt denk ik omdat de wit rode versie die je ziet de 2010 versie is en de zwart rode is uit 2011.
De witte in 2011 heeft nog een extra zwarte streep.
Of bedoel je de zwart rode "giant" uitvoering uit 2009?
Geplaatst: 16 apr 2011 12:01
door evertdehandsch
Neen, ik heb het op beide uitvoeringen, zowel 2010 als 2011. De zwarte 2011 versie heb ik nog nergens gezien.
Geplaatst: 16 apr 2011 12:20
door chelleke
Stefan schreef:In 2008 koste een R3SL 3300,- Zo verkeerd is 1800,- niet. (En ik weet wat de marges op dit frame zijn.)
Als er een 3T vork bijgeleverd is zit het wel goed. De Wolf SLC vorken zijn destijds teruggeroepen. Na de terugroepactie kwamen ze even met Easton EC90 SL en SLX vorken. Niet veel later met 3T.
Lance: Er zitten inderdaad wel een aantal verschillen in het oude en nieuwe frame maar daardoor is toch niet direct achterhaald of wel? Het is niet meer het nieuwste van het nieuwste dus je mag een fikse korting verwachten maar meer dan 50% korting lijkt mij niet reëel (zoals bij de R3SL minder dan 1800,-).
Het is zelfs 1650 geworden, maar zou toch liever een S3 hebben. de R3SL lijkt qua uitzicht een beetje op men huidige frame. De S3 heeft de aero zadelpen en een bredere schuine onderbuis. En dat vind ik toch wel mooier
Geplaatst: 16 apr 2011 12:55
door trifox
Man, 1650€ voor dergelijk nieuw frame. (ok wat gedateerd, maar toch)
Wie het schoentje past.... mooie deal zou ik zeggen. en de zwart/witte versie vondt ik toch enorm tijdloos qua kleurstelling.
Ik begrijp dat een S2/S3 wat meer sexappeal heeft maar je gaat toch praktisch het dubbele mogen op tafel leggen (en dat scheelt toch een paar mooie wielen denk ik zo)
Geplaatst: 16 apr 2011 16:04
door av017
Evert Dehandsch schreef:Neen, ik heb het op beide uitvoeringen, zowel 2010 als 2011. De zwarte 2011 versie heb ik nog nergens gezien.
dan heb ik hier eentje voor je , lol
vandaag gaan halen :
[img=
http://dl.dropbox.com/u/3752207/DSC_1675.JPG]
[img=
http://dl.dropbox.com/u/3752207/DSC_16dd74.jpg]
sram force
reynolds assault 2010 (ik haat de 2011 decals)
time rxs carbon pedalen
garmin edge 800
Geplaatst: 16 apr 2011 17:06
door soloistcarbon
lekker hoor, al vind ik t met de letters op de wielen wel drukkies ogen… njoy thé ride