Canyon
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
..en giant pennen hebben vaak ook 1 1/4
ah, groter dan, kleiner danmonsieurpinot schreef:jij linkt naar 6°/84°, maar Banner wil volgens mij juist met grotere hoek (>6°/<84°).IWC schreef:http://www.bike24.de/1.php?content=8;na ... id=7;pgc=0B. Banner schreef:Na ontvangst van mijn CF SL 9 vorig jaar heb ik deze zo mogelijk aangepast naar mijn gewenste positie. Ik heb o.a. de meegeleverde Ritchey WCS 100mm stuurpen vervangen voor een versie welk 120mm lang is. Nu ben ik echter opzoek naar stuurpen met een grotere hoek. Weet iemand waar ik een dergelijke stuurpen (120mm 31.8 1 1/4" >6°/<84°) kan vinden? De 1 1/4" vorkpijp is bijzonder schaars/onhandig heb ik gemerkt. Of is het mogelijk de Acros headset te vervangen met een headset met een kleinere/lagere top cup?
en ja Canyon heeft een lagere headset, scheelt ongeveer 1 cm
zou zelf ook niet 123 weten, maar ze moeten er wel zijn (want heb ze op diverse pro fietsen gezien), kunt altijd Canyon even contacten. headset kun je bij canyon zelf aanschaffen inderdaad (moet je even over mailen) en is 4,5mm
ik zou proberen het op te lossen met de lagere headset, een horizontale voorbouw op een fiets met sloping bovenbuis ziet er bescheiden uit
je kunt ook nog nadenken over een dieper stuur waar de remgrepen lager zitten (de ronde, klassieke vorm)
- arnoudrace
- Forum-lid
Ik zit strak op de std acros headset, maar dat past qua hoogteverschil zadel - stuur precies.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
16 mm
- arnoudrace
- Forum-lid
Gaaf! ik heb wel beetje gemengde gevoelens bij die Open Corsa's. Ze liggen lekker op de weg, maar slijten dusdanig snel (eigenlijk achterband al na 1200km te dun) en daardoor lekgevoelig dat ik ze niet nog een keer koop. stond laatst ook lek in een koers, vloeken op die dingen.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Die ervaring hoor ik wel vaker over de Open Corsa's. Ikzelf heb zeer goede ervaringen met de Veloflex Corsa en Master. Met mijn laatste setje deed ik circa 4000km (achter) voor had zeker de 6000km gehaald als ik hem naar achter had gezet.
Mooie racebakken die Aeroad en al helemaal met de Zipps eronder!
Mooie racebakken die Aeroad en al helemaal met de Zipps eronder!
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Ik wil volgend jaar ook graag nieuwe fiets. Oog laten vallen op Canyon, twijfel nog tussen ultimate cf slx of aeroad.. Vind ze beide erg mooi. Beide wat voor en tegen punten.. Dus nog geen beslissing gemaakt. Moet ook nog ff sparen, dus heb de tijd..
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
mijn advies: gebruik die tijd om op dit forum en elders je in te lezen over de houding op de fiets en de verschillen in geometrie qua frames.Critic schreef:Ik wil volgend jaar ook graag nieuwe fiets. Oog laten vallen op Canyon, twijfel nog tussen ultimate cf slx of aeroad.. Vind ze beide erg mooi. Beide wat voor en tegen punten.. Dus nog geen beslissing gemaakt. Moet ook nog ff sparen, dus heb de tijd..
Ik stond destijds voor dezelfde keuze en was van die zaken ook niet 100% op de hoogte, wat de keuze bemoeilijkte. Laat je goed opmeten en adviseren over wat voor frame bij je past. Qua kwaliteit zal het niet heel veel uitmaken welke van beide frames je aanschaft. Verschil zit 'm hierin dat de Aeroad een meer aero frame is, wellicht ietsje stijver, maar vooral een meer racy geometrie (= langere bovenbuis en korter balhoofd). Dit laatste moet dus bij je lichaam en wensen passen. Er komt trouwens ook een nieuwe Ultimate CF SLX uit einde van dit jaar (zal ergens volgend jaar geleverd kunnen worden vermoed ik).
je kan beide fietsen toch zo goed als identiek afstellen want de verschillen zijn echt niet groot of zie ik dit verkeerd?monsieurpinot schreef:mijn advies: gebruik die tijd om op dit forum en elders je in te lezen over de houding op de fiets en de verschillen in geometrie qua frames.Critic schreef:Ik wil volgend jaar ook graag nieuwe fiets. Oog laten vallen op Canyon, twijfel nog tussen ultimate cf slx of aeroad.. Vind ze beide erg mooi. Beide wat voor en tegen punten.. Dus nog geen beslissing gemaakt. Moet ook nog ff sparen, dus heb de tijd..
Ik stond destijds voor dezelfde keuze en was van die zaken ook niet 100% op de hoogte, wat de keuze bemoeilijkte. Laat je goed opmeten en adviseren over wat voor frame bij je past. Qua kwaliteit zal het niet heel veel uitmaken welke van beide frames je aanschaft. Verschil zit 'm hierin dat de Aeroad een meer aero frame is, wellicht ietsje stijver, maar vooral een meer racy geometrie (= langere bovenbuis en korter balhoofd). Dit laatste moet dus bij je lichaam en wensen passen. Er komt trouwens ook een nieuwe Ultimate CF SLX uit einde van dit jaar (zal ergens volgend jaar geleverd kunnen worden vermoed ik).
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
zit ook nog even te kijken, je hebt gelijk valt nog redelijk mee inderdaad (ik keek destijds naar de oude aeroad, die een lager balhoofd had, die had ik nog in m'n hoofd). Beste is om de stack en de reach even naast elkaar te zetten. Kan natuurlijk zijn dat als een bepaalde maat van de Ultimate je perfect past met een 10cm stuurpen je liever niet de Aeroad in dezelfde maat met een 9 cm stuurpen wilt rijdenJorisvc schreef:je kan beide fietsen toch zo goed als identiek afstellen want de verschillen zijn echt niet groot of zie ik dit verkeerd?monsieurpinot schreef:mijn advies: gebruik die tijd om op dit forum en elders je in te lezen over de houding op de fiets en de verschillen in geometrie qua frames.Critic schreef:Ik wil volgend jaar ook graag nieuwe fiets. Oog laten vallen op Canyon, twijfel nog tussen ultimate cf slx of aeroad.. Vind ze beide erg mooi. Beide wat voor en tegen punten.. Dus nog geen beslissing gemaakt. Moet ook nog ff sparen, dus heb de tijd..
aeroad cf slx
ultimate cf slx