Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 03 nov 2014 16:13

Het liefst heb je natuurlijk geen ex-dopingzondaars meer in je sport, maar door wie wil je de ploegen dan laten leiden vraag ik mij af.

Oud renners die niet gepakt zijn zijn precies dat: niet gepakt. Of het nu waar is of niet, zo zullen velen het toch zien. Mensen uit een andere sport halen lijkt mij ook zinloos, want in topsport wordt óf doping gebruikt, óf het is een onbelangrijke sport.

bundes
Forum-lid

bundes 03 nov 2014 21:28

En hoe is Fuentes dan gestraft?
En wie zijn er nu echt gestraft? Man man doofpot is echt nog te zacht uitgedrukt

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 19 nov 2014 12:46

Voor de vierde keer in twee maanden is een wielrenner van de Kazachse ploeg Astana geschorst op verdenking van dopinggebruik. De internationale wielerunie UCI meldde woensdag dat de Kazach Victor Okisjev van de opleidingsploeg van Astana positief heeft getest op anabole steroïden tijdens de Aziatische wielerkampioenschappen in mei. De 20-jarige renner kan een B-staal aanvragen die eventueel het tegendeel bewijst, maar hij is al wel geschorst.

Vorige maand werd bekend dat de Kazach Ilija Davidenok uit de opleidingsploeg eveneens positief heeft getest op anabole steroïden, in de Tour de l'Avenir eind augustus. Zijn landgenoten Maxim en Valentin Iglinski, broers uit de profploeg, werden betrapt op epo.

Lars Boom tekende in augustus een tweejarig contract bij de profploeg van Astana waar ook Lieuwe Westra en de Italiaanse Tour-winnaar Vincenzo Nibali rijden.

:shock: :cry: :roll: :?
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 nov 2014 13:09

Is de uci er nu nog niet klaar mee??
Less is bore

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 19 nov 2014 13:12

Niet te geleuvuuh, het is trouwens wel misschien de vierde in 2 maanden maar de fucking vijfde dit jaar gezien Kreuziger ten tijde van zijn opvallende tests ook bij Astana reed.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 19 nov 2014 13:19

Kom op jongens! Dat zijn incidentjes en puur toevallig. Even de bezem erbij en onder het kleed vegen en klaar is Kees.

Sjongejonge zeg. Vergeleken met Astana/UCI ruikt een beerput nog fris als je die open trekt :mrgreen:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 19 nov 2014 13:38

Ondertussen in Lugano (nog voor deze 4e onthulling):
Vincenzo Nibali ergert zich aan dopingvragen die hij moet beantwoorden nadat er drie renners van zijn ploeg Astana binnen korte tijd positief hebben getest.

"Er wordt zoveel over gesproken, eerlijk gezegd word ik ziek van die vragen. We hebben het over externe zaken, een familiezaak zelfs", zegt de Tourwinnaar tegen Cyclingnews.

Nibali doelt op Maxim en Valentin Iglinski, broers van elkaar. Later liep ook Ilya Davidenok tegen de lamp.

Na de dopinggevallen besloot Astana zich terug te trekken voor de Ronde van Peking, waarmee het voldeed aan een regel van de MPCC, de beweging voor een geloofwaardige wielersport.

"Ik denk niet dat ons hele team de schuld moet krijgen of moet worden bestraft voor hun stommiteit. Astana heeft de prijs betaald", aldus Nibali.

"Als renners tegenwoordig zoiets ondernemen, is dat helemaal hun eigen beslissing. Ze zetten alles op het spel, hun familie, hun contracten. Tegenwoordig is er een heel kleine kans dat je nog wegkomt met dopinggebruik."

Vinokoerov

Nibali vindt niet dat Astana-manager Alexandre Vinokoerov, die als renner werd betrapt op doping, slecht is voor het imago van de ploeg.

"Wat heeft hij hiermee te maken? Hij is hier niet bij betrokken. Natuurlijk is hij als manager verantwoordelijk, maar dat heeft niets met zijn verleden te maken. Hij heeft al moeten boeten en is teruggekeerd in de sport, net als veel anderen."

Ja, Nibali zou, natuurlijk volledig onschuldig als hij is, ziek moeten worden van zijn teamgenoten :) Het lijkt mij dat de UCI nu wel iets moet gaan doen.... al was het maar voor de Bühne.

Waar rook is, is vuur.. alleen is dit geen vuur meer maar een grote bushfire.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

is
Forum-lid

is 19 nov 2014 13:43

Met een beetje goede medische begeleiding waren ze hiermee nooit gepakt, zullen dus wel individuele gevalletjes zijn :shock: :lol:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 nov 2014 14:34

Zorro schreef:
Sjongejonge zeg. Vergeleken met Astana/UCI ruikt een beerput nog fris als je die open trekt :mrgreen:
Begint een hoog Fifa gehalte te krijgen inmiddels.
Less is bore

JoostG
Forum-lid

JoostG 19 nov 2014 14:57

Pro tour licentie afnemen.... Ik weet niet hoeveel renners Astana onder contract heeft, maar inmiddels is al een fors percentage ervan tegen de lamp gelopen. Dit team heeft klaarblijkelijk zijn zaakjes niet op orde en dan is het in het belang van de wielersport dat deze ploeg niet meer aan de start verschijnt.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

is
Forum-lid

is 19 nov 2014 20:40

http://www.nu.nl/sport/3933060/dopingau ... enten.html Zie je iig waar de prioriteiten liggen :D

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 19 nov 2014 20:55

De Belgische wielerbond gaat toch geen actie ondernemen tegen Michael Boogerd. Het dossier met de dopingbiecht van de oud-wielrenner is weg uit België.

''Het dossier is weer terug bij de Internationale Wielrenunie. Ik weet niet of de UCI er nu nog een zaak van gaat maken'', zei directeur Herman Ram van de Dopingautoriteit woensdag.

De Belgische bond kwam in oktober plotseling met de mededeling dat het alsnog een onderzoek was gestart naar Boogerd, die in maart 2013 bekende dat hij zich aan doping had bezondigd in zijn carrière.

De Dopingautoriteit overhandigde in juni 2013 het dossier met de bekentenis aan België, omdat Boogerd op een Belgische licentie fietste.

De oud-renner zelf was nogal verbaasd over de actie van de Belgische bond, ruim anderhalf jaar na zijn biecht. Hij kondigde aan een advocaat in de arm te nemen en niet met de bond in gesprek te gaan.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie