Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Critic
Forum-lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 28 jul 2015 20:17

Ben inderdaad wel benieuwd, hoe diep ie zit tov mijn huidige. Dus inderdaad veel lezen, meten, afwegen.. Is in mijn ogen iets mooier.. Ook weer iets zwaarder.. Wel weer met hoge velgen, ipv laag bij ultimate.. Ppff haha
Wat is jullie ervaring van gewoon schakelen tov di2? Is dat het extra geld waard? Ik fiets al 20 jaar zonder, niet het idee dat het iets toegevoegd..

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 28 jul 2015 20:39

Critic schreef:Ben inderdaad wel benieuwd, hoe diep ie zit tov mijn huidige. Dus inderdaad veel lezen, meten, afwegen.. Is in mijn ogen iets mooier.. Ook weer iets zwaarder.. Wel weer met hoge velgen, ipv laag bij ultimate.. Ppff haha
Wat is jullie ervaring van gewoon schakelen tov di2? Is dat het extra geld waard? Ik fiets al 20 jaar zonder, niet het idee dat het iets toegevoegd..
dan heb je goed vergelijkingsmateriaal (je huidige fiets), dat is mooi.
ik rijd zelf met EPS en wil niet meer terug naar mechanisch schakelen. Hier het forum ook genoeg ervaringen van DI2 gebruikers om te lezen.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 29 jul 2015 08:49

Critic schreef:Ben inderdaad wel benieuwd, hoe diep ie zit tov mijn huidige. Dus inderdaad veel lezen, meten, afwegen.. Is in mijn ogen iets mooier.. Ook weer iets zwaarder.. Wel weer met hoge velgen, ipv laag bij ultimate.. Ppff haha
Wat is jullie ervaring van gewoon schakelen tov di2? Is dat het extra geld waard? Ik fiets al 20 jaar zonder, niet het idee dat het iets toegevoegd..
Ik heb zowel een normale Shimano 6800- als een 6870 Di2-groep.

Is het nodig? Nee, de 6800-groep schakelt al goed.
Is het een verbetering? Zeer zeker! Het schakelt altijd soepel en sneller en trefzekerder dan handmatig vind ik.

Zou ik zonder kunnen? Ja, makkelijk.
Zou ik zonder willen? Nee, ik ben om, de volgende fiets mag zeker weer een Di2-groep hebben.

kogelenberg
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36

kogelenberg 29 jul 2015 10:06

Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 jul 2015 10:08

kogelenberg schreef:Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
rij jij ook een automaat? ;) ;) ;)
ben het niet met je eens trouwens, want de preciesheid van electronisch schakelen, het ontbreken van kabels, gemak van stellen vind met elkaar een groot voordeel

Critic
Forum-lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 29 jul 2015 10:27

Op dit moment neig ik er ook naar om dat extra geld eerder te besteden aan mooie wielen, of power meter.. En gewoon mechanisch te blijven schakelen. Maar heb nog ff om verder in te lezen, na te denken, en kijken hoe snel het sparen gaat..

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 29 jul 2015 14:16

kogelenberg schreef:Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
Je telefoon of fietscomputer kan nooit vooruitdenken zoals een mens dat wel kan.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 29 jul 2015 14:21

RuudRuud schreef:
kogelenberg schreef:Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
Je telefoon of fietscomputer kan nooit vooruitdenken zoals een mens dat wel kan.
Meen mij te herinneren dat er wel een kastje was (GCN show?) welke "leert" wat je schakel voorkeuren zijn en deze dan wel degelijk automatisch zou doorvoeren?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 29 jul 2015 14:51

Een mens is het enige dier wat zich twee keer aan dezelfde steen stoot, laten we het niet over vooruit denken hebben.

B. Banner
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:56

B. Banner 29 jul 2015 15:19

Soap schreef:
RuudRuud schreef:
kogelenberg schreef:Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
Je telefoon of fietscomputer kan nooit vooruitdenken zoals een mens dat wel kan.
Meen mij te herinneren dat er wel een kastje was (GCN show?) welke "leert" wat je schakel voorkeuren zijn en deze dan wel degelijk automatisch zou doorvoeren?
Correct; https://www.youtube.com/watch?v=FCNRqMUigZU.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 29 jul 2015 15:42

En al die kunstmatig lerende kastjes weten hoe de weg eruit ziet? Of ik binnen 3 meter een bocht nader? Of er een heuvel aan gaat komen? Of ik moe ben of juist topfit? Of ik moet stoppen?

Nee. Dus dat gaat gewoon niet werken denk ik. Overigens ben ik niet gehinderd door enige kennis uit het YouTube-filmpje wat gepost is. Kon zo snel geen leesbare review vinden :)

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3220
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 29 jul 2015 16:09

Bij personenauto's "weet" de auto inderdaad of er een bocht of een heuvel aan komt. Dit met dank aan een gps-systeem.

Plaats reactie