Canyon
Ben inderdaad wel benieuwd, hoe diep ie zit tov mijn huidige. Dus inderdaad veel lezen, meten, afwegen.. Is in mijn ogen iets mooier.. Ook weer iets zwaarder.. Wel weer met hoge velgen, ipv laag bij ultimate.. Ppff haha
Wat is jullie ervaring van gewoon schakelen tov di2? Is dat het extra geld waard? Ik fiets al 20 jaar zonder, niet het idee dat het iets toegevoegd..
Wat is jullie ervaring van gewoon schakelen tov di2? Is dat het extra geld waard? Ik fiets al 20 jaar zonder, niet het idee dat het iets toegevoegd..
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
dan heb je goed vergelijkingsmateriaal (je huidige fiets), dat is mooi.Critic schreef:Ben inderdaad wel benieuwd, hoe diep ie zit tov mijn huidige. Dus inderdaad veel lezen, meten, afwegen.. Is in mijn ogen iets mooier.. Ook weer iets zwaarder.. Wel weer met hoge velgen, ipv laag bij ultimate.. Ppff haha
Wat is jullie ervaring van gewoon schakelen tov di2? Is dat het extra geld waard? Ik fiets al 20 jaar zonder, niet het idee dat het iets toegevoegd..
ik rijd zelf met EPS en wil niet meer terug naar mechanisch schakelen. Hier het forum ook genoeg ervaringen van DI2 gebruikers om te lezen.
Ik heb zowel een normale Shimano 6800- als een 6870 Di2-groep.Critic schreef:Ben inderdaad wel benieuwd, hoe diep ie zit tov mijn huidige. Dus inderdaad veel lezen, meten, afwegen.. Is in mijn ogen iets mooier.. Ook weer iets zwaarder.. Wel weer met hoge velgen, ipv laag bij ultimate.. Ppff haha
Wat is jullie ervaring van gewoon schakelen tov di2? Is dat het extra geld waard? Ik fiets al 20 jaar zonder, niet het idee dat het iets toegevoegd..
Is het nodig? Nee, de 6800-groep schakelt al goed.
Is het een verbetering? Zeer zeker! Het schakelt altijd soepel en sneller en trefzekerder dan handmatig vind ik.
Zou ik zonder kunnen? Ja, makkelijk.
Zou ik zonder willen? Nee, ik ben om, de volgende fiets mag zeker weer een Di2-groep hebben.
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36
Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
rij jij ook een automaat?kogelenberg schreef:Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
ben het niet met je eens trouwens, want de preciesheid van electronisch schakelen, het ontbreken van kabels, gemak van stellen vind met elkaar een groot voordeel
Op dit moment neig ik er ook naar om dat extra geld eerder te besteden aan mooie wielen, of power meter.. En gewoon mechanisch te blijven schakelen. Maar heb nog ff om verder in te lezen, na te denken, en kijken hoe snel het sparen gaat..
Je telefoon of fietscomputer kan nooit vooruitdenken zoals een mens dat wel kan.kogelenberg schreef:Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
Meen mij te herinneren dat er wel een kastje was (GCN show?) welke "leert" wat je schakel voorkeuren zijn en deze dan wel degelijk automatisch zou doorvoeren?RuudRuud schreef:Je telefoon of fietscomputer kan nooit vooruitdenken zoals een mens dat wel kan.kogelenberg schreef:Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Een mens is het enige dier wat zich twee keer aan dezelfde steen stoot, laten we het niet over vooruit denken hebben.
Correct; https://www.youtube.com/watch?v=FCNRqMUigZU.Soap schreef:Meen mij te herinneren dat er wel een kastje was (GCN show?) welke "leert" wat je schakel voorkeuren zijn en deze dan wel degelijk automatisch zou doorvoeren?RuudRuud schreef:Je telefoon of fietscomputer kan nooit vooruitdenken zoals een mens dat wel kan.kogelenberg schreef:Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
En al die kunstmatig lerende kastjes weten hoe de weg eruit ziet? Of ik binnen 3 meter een bocht nader? Of er een heuvel aan gaat komen? Of ik moe ben of juist topfit? Of ik moet stoppen?
Nee. Dus dat gaat gewoon niet werken denk ik. Overigens ben ik niet gehinderd door enige kennis uit het YouTube-filmpje wat gepost is. Kon zo snel geen leesbare review vinden
Nee. Dus dat gaat gewoon niet werken denk ik. Overigens ben ik niet gehinderd door enige kennis uit het YouTube-filmpje wat gepost is. Kon zo snel geen leesbare review vinden
Bij personenauto's "weet" de auto inderdaad of er een bocht of een heuvel aan komt. Dit met dank aan een gps-systeem.