Pagina 845 van 1091

Geplaatst: 20 apr 2011 11:50
door dewitte
@ Keesje,

Ik heb zonet een R3SL gevonden van 2010 in 56. Zijn er met dit model ook veel gescheurde gevallen want dan kan ik misschien beter naar iets anders uitkijken?

alvast bedankt

Geplaatst: 20 apr 2011 12:03
door japiecarbon
Kees, hoeveel spacers heb je nu onder je stuurpen?
Als dat rond de 2 is dan kan je misschien nog met een maat 56 uitkomen

Geplaatst: 20 apr 2011 14:32
door trifox
keesje schreef:Ìk reed een Cervelo R3 maat 56 uit 2010.
En zoals zo vele is het bracket gescheurd en valt het frame in de garantie.

Dit zal een nieuw frame R3 2011 zijn,
Nu zegt echter de fietsenmaker dat doordat de geometrie van het nieuwe 2011 model gewijzigd is , ik beter een maat klainer kan nemen (54 ipv 56)
De 56 past me nu erg goed.

Iemand hiermee ervaring ?


Zal inderdaad het geval zijn. Ik ga van een 58 (R3sl) naar een 56 (R5). dus wat je fietsenhandelaar zegt is juist. trouwens als je zelf meet en geometrietabellen er op naslaat dan zul je zelf ook wel tot die conclusie komen.

Geplaatst: 20 apr 2011 14:45
door japiecarbon
Is eigenlijk t balhoofd alleen veranderd, of nog meer?

Geplaatst: 20 apr 2011 16:18
door trifox
frame is eigenlijk compleet veranderd. als je de geometrie tabel bekijkt is de invalshoek van de 2011 modellen anders. nu gaat men uit van stack and reach en dat verschilt toch wat met de meer traditionele benadering.
Het leidt er toe dat je op de nieuwe frames meer gebruik maakt van setback-zadelpennen waar vroeger meestal no-setback pennen werden gebruikt.
het is in het begin toch wat zoeken hoe je ongeveer op dergelijk frame je positie moet zoeken. Hoop dit nu binnen de 14- dagen te kunnen doen wanneer ik mijn R5 ga hebben. Ben benieuwd. de R-frames 2011 schijnen een spectaculaire ervaring te geven... (en mijn R3sl was al zo fantastisch...)

Geplaatst: 20 apr 2011 17:10
door keesje
Trifox schreef:frame is eigenlijk compleet veranderd. als je de geometrie tabel bekijkt is de invalshoek van de 2011 modellen anders. nu gaat men uit van stack and reach en dat verschilt toch wat met de meer traditionele benadering.
Het leidt er toe dat je op de nieuwe frames meer gebruik maakt van setback-zadelpennen waar vroeger meestal no-setback pennen werden gebruikt.
het is in het begin toch wat zoeken hoe je ongeveer op dergelijk frame je positie moet zoeken. Hoop dit nu binnen de 14- dagen te kunnen doen wanneer ik mijn R5 ga hebben. Ben benieuwd. de R-frames 2011 schijnen een spectaculaire ervaring te geven... (en mijn R3sl was al zo fantastisch...)


Welke maat heb je dan voor je R5 tov van je oude R3SL ?

Geplaatst: 20 apr 2011 19:20
door trifox
keesje schreef:
Trifox schreef:frame is eigenlijk compleet veranderd. als je de geometrie tabel bekijkt is de invalshoek van de 2011 modellen anders. nu gaat men uit van stack and reach en dat verschilt toch wat met de meer traditionele benadering.
Het leidt er toe dat je op de nieuwe frames meer gebruik maakt van setback-zadelpennen waar vroeger meestal no-setback pennen werden gebruikt.
het is in het begin toch wat zoeken hoe je ongeveer op dergelijk frame je positie moet zoeken. Hoop dit nu binnen de 14- dagen te kunnen doen wanneer ik mijn R5 ga hebben. Ben benieuwd. de R-frames 2011 schijnen een spectaculaire ervaring te geven... (en mijn R3sl was al zo fantastisch...)


Welke maat heb je dan voor je R5 tov van je oude R3SL ?


56 (R5) ipv 58 (R3sl)

Geplaatst: 20 apr 2011 19:25
door dewitte
Lap, Jedi-sport die hebben nog een R3SL frame in 56 maar enkel de volledige fiets te koop.

Nog iemand een goed adresje voor te zoeken naar dit frame?

Alvast bedankt

Geplaatst: 21 apr 2011 00:43
door stef
keesje schreef:Ìk reed een Cervelo R3 maat 56 uit 2010.
En zoals zo vele is het bracket gescheurd en valt het frame in de garantie.

Dit zal een nieuw frame R3 2011 zijn,
Nu zegt echter de fietsenmaker dat doordat de geometrie van het nieuwe 2011 model gewijzigd is , ik beter een maat klainer kan nemen (54 ipv 56)
De 56 past me nu erg goed.

Iemand hiermee ervaring ?


Het is vooral belangrijk dat je kijk naar uw stuurhoogte, als je met de 2010 zonder spacers rijdt kun inderdaad beter een 54 nemen in het model 2011. Indien je met 2cm spacers rijdt kun je gerust bij een 56cm model 2011 blijven. Zo gaat de fiets nog directer en stijver aanvoelen. Het verschil zit hem voornamelijk in de balhoofdbuislengt(maat 56) voor 2010=160mm, 2011= 173mm, dit is dus een verschil van 13mm. De bovenbuis is voor 2011 1mm(56,4) korter, dit is naar mijn mening als te verwaarlozen te beschouwen t.o.v de 56,5 cm voor het model 2010. De staande buis zal voor een 2011 ook iets langer zijn t.o.v het model 2010. Afhankelijk van uw huidige zadelhoogte en stuurhoogte dien je dus al dan niet te kiezen voor een 54. Hou er wel rekening mee dat de bovenbuislengte van een 54 slechts 54,8cm is! Als je dus met een stuurpen van 13cm op het model 2010 rijdt gaat dat dus niet lukken met een 54. Je moet dus rekening houden met uw totale zitpositie! Boodschap, alles zelf eens goed nazien vooraleer je beslist om te 'verkleinen' van frame!! Meten is weten...

Geplaatst: 21 apr 2011 17:23
door ts-biker
verkleinen is idd niet altijd nodig, zij die reeds zonder spacers reden gaan dit in de meeste gevallen wel moeten doen, zij die minimum 1cm hadden steken niet altijd, deze personen kunnen naar een -17° stuurpen gaan, dat is ook voor een groot deel de bedoeling (nog stijver -> zie cervélo website)

zelf blijf ik in dezelfde maat, maar ga naar -17°

Geplaatst: 21 apr 2011 23:50
door stef
TS-Biker schreef:verkleinen is idd niet altijd nodig, zij die reeds zonder spacers reden gaan dit in de meeste gevallen wel moeten doen, zij die minimum 1cm hadden steken niet altijd, deze personen kunnen naar een -17° stuurpen gaan, dat is ook voor een groot deel de bedoeling (nog stijver -> zie cervélo website)

zelf blijf ik in dezelfde maat, maar ga naar -17°


Dit is idd uiteindelijk de bedoeling van de gewijzigde geometrie, al denk ik dat er dealers zijn die dit blijkbaar niet zo goed hebben begrepen. Het volledige frame is aangepast i.f.v stijfheid en comfort voor hetzelfde gewicht. De relatief korte balhoofdbuis was een van de pijn punten van het 2010 model. Cervélo is met de R3 2011 immers nog enkele stappen verder gegaan door het aanpassen van de bracketregio en de achterbrug. Als je mij vraagt zijn ze daar wonderwel in geslaagd. De 2011 rijdt nog een pak beter dan het al sublieme 2010 model!

Geplaatst: 22 apr 2011 02:06
door amclassic-fan
Ze hebben de balhoofdbuis verlengd zodat meer toerfietsers op de R-serie passen, niet omdat de constructie in theorie een ietsepietsie stijver wordt als je met een -17 graden stuurpen rijdt.