Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 jul 2015 16:34

filmpje inmiddels gekeken, is natuurlijk wel zo dat er waarschijnlijk zeker ontwikkelingen gaan komen op dit gebied. (zolang je het zelf maar blijft die de kracht op de pedalen overbrengt)

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 29 jul 2015 16:40

EmPeHa schreef:Bij personenauto's "weet" de auto inderdaad of er een bocht of een heuvel aan komt. Dit met dank aan een gps-systeem.
Voorbeeld dat ook echt iets met die data gedaan wordt naast een route begeleiden? Dat het technisch mogelijk is wil niet zeggen dat het al toegepast wordt. Zelfs de autonome Google-vehikels hebben veel meer nodig dan een GPS-ontvanger. Zelfs zonder overige weggebruikers ;)

Ze hebben dit soort trucs wel eens toegepast in de MotoGP (en F1 ongetwijfeld dan ook maar daar ben ik niet zeker van). De vering en demping van de motor werd dan ingesteld voor het deel van het circuit/de bocht waar de rijder zich bevond. Is al snel weer verboden door de organisatie.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6219
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 jul 2015 16:47

RuudRuud schreef:
EmPeHa schreef:Bij personenauto's "weet" de auto inderdaad of er een bocht of een heuvel aan komt. Dit met dank aan een gps-systeem.
Voorbeeld dat ook echt iets met die data gedaan wordt naast een route begeleiden? Dat het technisch mogelijk is wil niet zeggen dat het al toegepast wordt. Zelfs de autonome Google-vehikels hebben veel meer nodig dan een GPS-ontvanger. Zelfs zonder overige weggebruikers ;)

Ze hebben dit soort trucs wel eens toegepast in de MotoGP (en F1 ongetwijfeld dan ook maar daar ben ik niet zeker van). De vering en demping van de motor werd dan ingesteld voor het deel van het circuit/de bocht waar de rijder zich bevond. Is al snel weer verboden door de organisatie.
Er zijn al wel trucks die hie gebruik van maken. Dacht met name volvo en renault. Die zouden vooral anticiperen op naderende hellingen en daarbij de automaat en cruise control beinvloeden
Om zodoende brandstof te besparen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 29 jul 2015 17:01

MarkVeenstra schreef:Er zijn al wel trucks die hie gebruik van maken. Dacht met name volvo en renault. Die zouden vooral anticiperen op naderende hellingen en daarbij de automaat en cruise control beinvloeden
Om zodoende brandstof te besparen.
Kijk dat is nuttige info :)

Blijkt bij Volvo i-See genoemd te worden. Dan heb je het wel over een aandrijving die te allen tijde betrouwbaar is en gekende vermogens levert. Dat kan ik over mezelf niet zeggen ;)

Afbeelding

brekson
Forum-lid
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 29 jul 2015 18:10

En waarom lees ik zoiets alleen maar op het canyon forum ?
We dwalen een beetje af :)
Is meer voor het technische topic.
Sworks Venge

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 29 jul 2015 20:03

Dacht ook al op een Volvo-topic te zijn gestoten ;-)

kogelenberg
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36

kogelenberg 29 jul 2015 23:17

monsieurpinot schreef:
kogelenberg schreef:Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
rij jij ook een automaat? ;) ;) ;)
ben het niet met je eens trouwens, want de preciesheid van electronisch schakelen, het ontbreken van kabels, gemak van stellen vind met elkaar een groot voordeel
Ah, sorry. Helemaal mee eens. Mooie techniek, heel trefzeker etc. Dus als je het kan betalen doen!

Maar het wordt echt gaaf als er voor je wordt geschakeld. En ik rijd een handbak

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 30 jul 2015 23:08

NuitKor schreef:Mooi!

Hoe hoog is die normale headset?
Ik ga overigens wel de expander headset binnenkort gebruiken. Dan maar paar gram meer. Met de kunststof acros icm veel gestuiter al eens issues gehad (kapot). Zijn er meer hier?
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Anko
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2013 13:39

Anko 31 jul 2015 08:25

arnoudrace schreef:
NuitKor schreef:Mooi!
Met de kunststof acros icm veel gestuiter al eens issues gehad (kapot). Zijn er meer hier?
Wel al eens verloren tijdens een criterium...

Als je een handig en het even aan tijd hebt, kun je ook die kunstof ring blijven gebruiken. Je kunt nm de allu prop dr weer uithalen als je de headset op spanning hebt gezet. Plastic kapje dr weer op, en klaar. Nadeel is wel dat als de stem los moet, je ook weer aan de gang kunt met de prop.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 31 jul 2015 08:27

Dat is waar, als lager eenmaal op spanning staat doet die expander nix meer.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Anko
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2013 13:39

Anko 31 jul 2015 09:42

Iemand ervaring met 25mm breede velgen in het oude model Aeroad? Canyon schrijft wel max 23mm breede banden voor, maar die vallen bij mij als 25mm als ik ze nameet. Zou theoretisch moeten passen, maar ben op zoek naar ervaringen.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 31 jul 2015 10:12

@Anko:
En de ene band valt breder dan de ander. Je zult dus idd moeten passen en op zoek gaan naar ervaringen..

Plaats reactie