Canyon
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
filmpje inmiddels gekeken, is natuurlijk wel zo dat er waarschijnlijk zeker ontwikkelingen gaan komen op dit gebied. (zolang je het zelf maar blijft die de kracht op de pedalen overbrengt)
Voorbeeld dat ook echt iets met die data gedaan wordt naast een route begeleiden? Dat het technisch mogelijk is wil niet zeggen dat het al toegepast wordt. Zelfs de autonome Google-vehikels hebben veel meer nodig dan een GPS-ontvanger. Zelfs zonder overige weggebruikersEmPeHa schreef:Bij personenauto's "weet" de auto inderdaad of er een bocht of een heuvel aan komt. Dit met dank aan een gps-systeem.
Ze hebben dit soort trucs wel eens toegepast in de MotoGP (en F1 ongetwijfeld dan ook maar daar ben ik niet zeker van). De vering en demping van de motor werd dan ingesteld voor het deel van het circuit/de bocht waar de rijder zich bevond. Is al snel weer verboden door de organisatie.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6219
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Er zijn al wel trucks die hie gebruik van maken. Dacht met name volvo en renault. Die zouden vooral anticiperen op naderende hellingen en daarbij de automaat en cruise control beinvloedenRuudRuud schreef:Voorbeeld dat ook echt iets met die data gedaan wordt naast een route begeleiden? Dat het technisch mogelijk is wil niet zeggen dat het al toegepast wordt. Zelfs de autonome Google-vehikels hebben veel meer nodig dan een GPS-ontvanger. Zelfs zonder overige weggebruikersEmPeHa schreef:Bij personenauto's "weet" de auto inderdaad of er een bocht of een heuvel aan komt. Dit met dank aan een gps-systeem.
Ze hebben dit soort trucs wel eens toegepast in de MotoGP (en F1 ongetwijfeld dan ook maar daar ben ik niet zeker van). De vering en demping van de motor werd dan ingesteld voor het deel van het circuit/de bocht waar de rijder zich bevond. Is al snel weer verboden door de organisatie.
Om zodoende brandstof te besparen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Kijk dat is nuttige infoMarkVeenstra schreef:Er zijn al wel trucks die hie gebruik van maken. Dacht met name volvo en renault. Die zouden vooral anticiperen op naderende hellingen en daarbij de automaat en cruise control beinvloeden
Om zodoende brandstof te besparen.
Blijkt bij Volvo i-See genoemd te worden. Dan heb je het wel over een aandrijving die te allen tijde betrouwbaar is en gekende vermogens levert. Dat kan ik over mezelf niet zeggen
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36
Ah, sorry. Helemaal mee eens. Mooie techniek, heel trefzeker etc. Dus als je het kan betalen doen!monsieurpinot schreef:rij jij ook een automaat?kogelenberg schreef:Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
ben het niet met je eens trouwens, want de preciesheid van electronisch schakelen, het ontbreken van kabels, gemak van stellen vind met elkaar een groot voordeel
Maar het wordt echt gaaf als er voor je wordt geschakeld. En ik rijd een handbak
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Ik ga overigens wel de expander headset binnenkort gebruiken. Dan maar paar gram meer. Met de kunststof acros icm veel gestuiter al eens issues gehad (kapot). Zijn er meer hier?NuitKor schreef:Mooi!
Hoe hoog is die normale headset?
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Wel al eens verloren tijdens een criterium...arnoudrace schreef:NuitKor schreef:Mooi!
Met de kunststof acros icm veel gestuiter al eens issues gehad (kapot). Zijn er meer hier?
Als je een handig en het even aan tijd hebt, kun je ook die kunstof ring blijven gebruiken. Je kunt nm de allu prop dr weer uithalen als je de headset op spanning hebt gezet. Plastic kapje dr weer op, en klaar. Nadeel is wel dat als de stem los moet, je ook weer aan de gang kunt met de prop.
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Dat is waar, als lager eenmaal op spanning staat doet die expander nix meer.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF