Pagina 846 van 1870

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 jul 2015 16:34
door monsieurpinot
filmpje inmiddels gekeken, is natuurlijk wel zo dat er waarschijnlijk zeker ontwikkelingen gaan komen op dit gebied. (zolang je het zelf maar blijft die de kracht op de pedalen overbrengt)

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 jul 2015 16:40
door RuudRuud
EmPeHa schreef:Bij personenauto's "weet" de auto inderdaad of er een bocht of een heuvel aan komt. Dit met dank aan een gps-systeem.
Voorbeeld dat ook echt iets met die data gedaan wordt naast een route begeleiden? Dat het technisch mogelijk is wil niet zeggen dat het al toegepast wordt. Zelfs de autonome Google-vehikels hebben veel meer nodig dan een GPS-ontvanger. Zelfs zonder overige weggebruikers ;)

Ze hebben dit soort trucs wel eens toegepast in de MotoGP (en F1 ongetwijfeld dan ook maar daar ben ik niet zeker van). De vering en demping van de motor werd dan ingesteld voor het deel van het circuit/de bocht waar de rijder zich bevond. Is al snel weer verboden door de organisatie.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 jul 2015 16:47
door MarkVeenstra
RuudRuud schreef:
EmPeHa schreef:Bij personenauto's "weet" de auto inderdaad of er een bocht of een heuvel aan komt. Dit met dank aan een gps-systeem.
Voorbeeld dat ook echt iets met die data gedaan wordt naast een route begeleiden? Dat het technisch mogelijk is wil niet zeggen dat het al toegepast wordt. Zelfs de autonome Google-vehikels hebben veel meer nodig dan een GPS-ontvanger. Zelfs zonder overige weggebruikers ;)

Ze hebben dit soort trucs wel eens toegepast in de MotoGP (en F1 ongetwijfeld dan ook maar daar ben ik niet zeker van). De vering en demping van de motor werd dan ingesteld voor het deel van het circuit/de bocht waar de rijder zich bevond. Is al snel weer verboden door de organisatie.
Er zijn al wel trucks die hie gebruik van maken. Dacht met name volvo en renault. Die zouden vooral anticiperen op naderende hellingen en daarbij de automaat en cruise control beinvloeden
Om zodoende brandstof te besparen.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 jul 2015 17:01
door RuudRuud
MarkVeenstra schreef:Er zijn al wel trucks die hie gebruik van maken. Dacht met name volvo en renault. Die zouden vooral anticiperen op naderende hellingen en daarbij de automaat en cruise control beinvloeden
Om zodoende brandstof te besparen.
Kijk dat is nuttige info :)

Blijkt bij Volvo i-See genoemd te worden. Dan heb je het wel over een aandrijving die te allen tijde betrouwbaar is en gekende vermogens levert. Dat kan ik over mezelf niet zeggen ;)

Afbeelding

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 jul 2015 18:10
door brekson
En waarom lees ik zoiets alleen maar op het canyon forum ?
We dwalen een beetje af :)
Is meer voor het technische topic.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 jul 2015 20:03
door apollo
Dacht ook al op een Volvo-topic te zijn gestoten ;-)

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 jul 2015 23:17
door kogelenberg
monsieurpinot schreef:
kogelenberg schreef:Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
rij jij ook een automaat? ;) ;) ;)
ben het niet met je eens trouwens, want de preciesheid van electronisch schakelen, het ontbreken van kabels, gemak van stellen vind met elkaar een groot voordeel
Ah, sorry. Helemaal mee eens. Mooie techniek, heel trefzeker etc. Dus als je het kan betalen doen!

Maar het wordt echt gaaf als er voor je wordt geschakeld. En ik rijd een handbak

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 jul 2015 23:08
door arnoudrace
NuitKor schreef:Mooi!

Hoe hoog is die normale headset?
Ik ga overigens wel de expander headset binnenkort gebruiken. Dan maar paar gram meer. Met de kunststof acros icm veel gestuiter al eens issues gehad (kapot). Zijn er meer hier?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 31 jul 2015 08:25
door Anko
arnoudrace schreef:
NuitKor schreef:Mooi!
Met de kunststof acros icm veel gestuiter al eens issues gehad (kapot). Zijn er meer hier?
Wel al eens verloren tijdens een criterium...

Als je een handig en het even aan tijd hebt, kun je ook die kunstof ring blijven gebruiken. Je kunt nm de allu prop dr weer uithalen als je de headset op spanning hebt gezet. Plastic kapje dr weer op, en klaar. Nadeel is wel dat als de stem los moet, je ook weer aan de gang kunt met de prop.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 31 jul 2015 08:27
door arnoudrace
Dat is waar, als lager eenmaal op spanning staat doet die expander nix meer.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 31 jul 2015 09:42
door Anko
Iemand ervaring met 25mm breede velgen in het oude model Aeroad? Canyon schrijft wel max 23mm breede banden voor, maar die vallen bij mij als 25mm als ik ze nameet. Zou theoretisch moeten passen, maar ben op zoek naar ervaringen.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 31 jul 2015 10:12
door RuudRuud
@Anko:
En de ene band valt breder dan de ander. Je zult dus idd moeten passen en op zoek gaan naar ervaringen..