Re: Canyon topic
Geplaatst: 29 jul 2015 16:34
filmpje inmiddels gekeken, is natuurlijk wel zo dat er waarschijnlijk zeker ontwikkelingen gaan komen op dit gebied. (zolang je het zelf maar blijft die de kracht op de pedalen overbrengt)
Voorbeeld dat ook echt iets met die data gedaan wordt naast een route begeleiden? Dat het technisch mogelijk is wil niet zeggen dat het al toegepast wordt. Zelfs de autonome Google-vehikels hebben veel meer nodig dan een GPS-ontvanger. Zelfs zonder overige weggebruikersEmPeHa schreef:Bij personenauto's "weet" de auto inderdaad of er een bocht of een heuvel aan komt. Dit met dank aan een gps-systeem.
Er zijn al wel trucks die hie gebruik van maken. Dacht met name volvo en renault. Die zouden vooral anticiperen op naderende hellingen en daarbij de automaat en cruise control beinvloedenRuudRuud schreef:Voorbeeld dat ook echt iets met die data gedaan wordt naast een route begeleiden? Dat het technisch mogelijk is wil niet zeggen dat het al toegepast wordt. Zelfs de autonome Google-vehikels hebben veel meer nodig dan een GPS-ontvanger. Zelfs zonder overige weggebruikersEmPeHa schreef:Bij personenauto's "weet" de auto inderdaad of er een bocht of een heuvel aan komt. Dit met dank aan een gps-systeem.
Ze hebben dit soort trucs wel eens toegepast in de MotoGP (en F1 ongetwijfeld dan ook maar daar ben ik niet zeker van). De vering en demping van de motor werd dan ingesteld voor het deel van het circuit/de bocht waar de rijder zich bevond. Is al snel weer verboden door de organisatie.
Kijk dat is nuttige infoMarkVeenstra schreef:Er zijn al wel trucks die hie gebruik van maken. Dacht met name volvo en renault. Die zouden vooral anticiperen op naderende hellingen en daarbij de automaat en cruise control beinvloeden
Om zodoende brandstof te besparen.
Ah, sorry. Helemaal mee eens. Mooie techniek, heel trefzeker etc. Dus als je het kan betalen doen!monsieurpinot schreef:rij jij ook een automaat?kogelenberg schreef:Ik heb het idee dat electronisch schakelen pas echt erg interessant wordt als je telefoon of fietscomputer voor je schakelt. Dan kan je pas echt goed op dezelfde cadans of op hetzelfde vermogen rijden.
ben het niet met je eens trouwens, want de preciesheid van electronisch schakelen, het ontbreken van kabels, gemak van stellen vind met elkaar een groot voordeel
Ik ga overigens wel de expander headset binnenkort gebruiken. Dan maar paar gram meer. Met de kunststof acros icm veel gestuiter al eens issues gehad (kapot). Zijn er meer hier?NuitKor schreef:Mooi!
Hoe hoog is die normale headset?
Wel al eens verloren tijdens een criterium...arnoudrace schreef:NuitKor schreef:Mooi!
Met de kunststof acros icm veel gestuiter al eens issues gehad (kapot). Zijn er meer hier?