Pagina 846 van 1091
Geplaatst: 22 apr 2011 02:06
door braakie
heeft iemand de R5Ca al zien rijden ?
Geplaatst: 22 apr 2011 10:03
door sensa
Niet zien rijden, wel de frameset zien hangen bij de dealer gister.
Super licht maar ziet er niet zo heftig uit als hij schijnt te zijn.
Geplaatst: 22 apr 2011 11:51
door stef
Amclassic-fan schreef:Ze hebben de balhoofdbuis verlengd zodat meer toerfietsers op de R-serie passen, niet omdat de constructie in theorie een ietsepietsie stijver wordt als je met een -17 graden stuurpen rijdt.
De toerfietser wint 13mm spacers uit onder de stuurpen, de stuurpen staat dus dichter bij het balhoofd. Dit resulteert in minder torsie en dus stijver. Je hoeft dus niet per defenitie met een -17° stuurpen te rijden. Als je kijkt naar het gerenomeerd merk Colnago zul je zien dat ook zij een vrij lange balhoofdbuis gebruiken. De meeste merken( Specialized, Canyon,...)hanteren ongeveer 170mm balhoofdbuis voor een framemaat 56. Zelfs Pinarello heeft hun balhoofdbuis voor 2011 aangepast naar 170mm. Het komt er dus op neer zelf na te zien met hoeveel spacers je rijdt op het 2010 model, is dit meer dan 2cm blijf je best bij dezelfde maat, alle voordelen die hieraan verbonden zijn aardig meegenomen, maar zullen u alvast niet sneller laten fietsen. Estetisch zal uw R3 wel mooier ogen met minder spacers onder de stuurpen, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
Geplaatst: 22 apr 2011 14:15
door gekke_henkie
R5CA alleen op de beurs gezien,
Ziet er niet zo'n heel heftige fiets uit nee.
Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het nut er toch minder van ga inzien.
kun je beter een bere aerodinamica hebben en iets meer gewicht, in het profpeloton moeten ze lood in de enorm lichte frames stoppen om hem op gewicht te krijgen.
Geplaatst: 22 apr 2011 15:09
door sharkman113
Zoals gezegd, technisch is er weinig te zeggen voor de verlenging van het balhoofdstel maar economisch des te meer. Je kunt gewoon meer rijders een passend frame laten vinden (eigenlijk is het een tweeledige keuze, je ontwerpt of een frame voor een paar profs en hebben de meeste klanten aanpassingen nodig of je keert het om, je klanten blijven gelukkig/tevreden en je verdient onder de streep ook nog eens meer.
Scott heeft hetzelfde probleem met de Addict geschapen, perfect frame maar te weinig klanten die er goed en zonder consessies op passen en vervolgens niets kunnen bieden voor klanten die wel sportief willen maar niet op een Addict passen.... (en de foil heeft dezelfde geometrie....)
Geplaatst: 28 apr 2011 18:24
door rafflesia
Hej,
Ik heb onlangs een
2010 Cervélo S2-frame aangeschaft (is nog niet in mijn bezit) en zou deze willen "opbouwen" met de
Sram Force compact groep.
Nu wil ik de groep reeds bestellen, maar durf ik niet met zekerheid zeggen of ik al dan niet de
Force BB30 of de
"gewone" Force moet bestellen.
Help!
Geplaatst: 28 apr 2011 19:49
door adroit
De gewone
Geplaatst: 28 apr 2011 23:46
door kikkie
Wat hij zei
Geplaatst: 29 apr 2011 02:03
door gekke_henkie
rafflesia schreef:Hej,
Ik heb onlangs een
2010 Cervélo S2-frame aangeschaft (is nog niet in mijn bezit) en zou deze willen "opbouwen" met de
Sram Force compact groep.
Nu wil ik de groep reeds bestellen, maar durf ik niet met zekerheid zeggen of ik al dan niet de
Force BB30 of de
"gewone" Force moet bestellen.
Help!
Hey!!, daar maak je een mooie keuze, ik heb met mijn S2 2010 Force nog geen spijt van gehad, nog niet een beetje
Je hebt de normale groep nodig... enige waar je wel op moet opletten (tenminste dat had ik) er staat een foutje in de gebruiksaanwijzing van de force groep. namelijk dat je de extra toe te passen ringen tussen externe lagercups en frame moet gebruiken.. de bracket breedte is 68mm en volgens de gebuiksaanwijzing moet je dan de spacers gebruiken. maar dan past het allemaal niet. zonder deze spacers past het precies zoals het hoort!!!.
Met wat vor wielen ga je de S2 rijden????
Geplaatst: 29 apr 2011 17:33
door rafflesia
Hej,
Allereerst bedankt voor de reacties.
Gekke_Henkie schreef:Met wat vor wielen ga je de S2 rijden????
Wel het zit zo; een Cervélo S2 is lange tijd (en nu eigenlijk nog) veel te duur geweest voor me. Nu heb ik me laten verleiden tot de aankoop van een 2010 model waar grote korting op zat en een vriend die me bij het in elkaar knutselen wil helpen (zo leer ik ook iets bij over fietsen, want nu ben ik daar een complete leek in).
De Force groep wou ik kost wat kost op m'n fiets, dus op de groep wou ik geen besparing doen.
Omdat het ganse kostenplaatje voor mij - een student - nu al te hoog zal oplopen, zal ik helaas geen wielen kunnen bekostigen van boven de 500 (hetgeen een S2 naar mijn mening verdient). Maar ik wou wel absoluut een hoge velg daar ik een lage velg in een S2 er simpelweg verschrikkelijk vind uitzien.
Bijgevolg zal ik hoogstwaarschijnlijk voor de
Veltec Typhus gaan, en de stickers er met behulp van dit forum proberen af te halen
Mvg,
Geplaatst: 29 apr 2011 18:03
door japiecarbon
Je kan ook een setje Chineese carbon clinchers besellen. Dat moet je wel kunnen halen onder de 500 euro.
Geplaatst: 29 apr 2011 18:37
door rafflesia
japie carbon schreef:Je kan ook een setje Chineese carbon clinchers besellen. Dat moet je wel kunnen halen onder de 500 euro.
Is waar maar heb - waarschijnlijk volledig onterecht - wat schrik van die bestellingen zo ver van huis
Zal er eens het volledige China-topic op na lezen alvorens te beslissen