Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 06 aug 2015 08:00

Heb wat speling op het balhoofd en wil dit even bijstellen. De I-lock is nieuw voor mij.
De gebruikershandleiding doet hier vrij simpel over, maar weet iemand of dit inderdaad zo is? ;)

De opmerking picture 5 roept bij mij wat vragen op.
https://www.canyon.com/nl/service/suppo ... cles_id=65

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 aug 2015 08:29

Ik heb ook een rammeltje als ik mn stuur op til en dan laat vallen. Precies zoals Canyon omschrijft, en kan het niet terugvoeren op kabels of het wiel. Dus dacht ik ook aan t balhoofd. Ik heb de stappen uitgevoerd, kon dat I-lock ini mini torcs schroefje heel veel indraaien, zonder dat de stuurbeweging extra weerstand gaf of de ruimte (pic 5) verdween. Uiteindelijk durfde ik niet echt meer verder te draaien en de rammel is ook nog niet weg.
Ik was al zo veel verder ingedraaid dat ik erg ging twijfelen of het wel goed was, en of het balhoofd wel daadwerkelijk mijn rammeltje veroorzaakte.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 aug 2015 09:54

dit papiertje al eens tegengekomen? had er in het begin ook wat problemen mee, maar na een keer goed de stuurpen aandrukken, en bij montage de beginstand volgens onderstaande picture gehanteerd te hebben lijkt het opgelost:

Afbeelding

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 06 aug 2015 10:07

monsieurpinot schreef:dit papiertje al eens tegengekomen? had er in het begin ook wat problemen mee, maar na een keer goed de stuurpen aandrukken, en bij montage de beginstand volgens onderstaande picture gehanteerd te hebben lijkt het opgelost:

Afbeelding
Kun je deze twee plaatjes nog eens even toelichten?

1) I-lock boutje los
2) Twee boutjes van de pen lossen
3) Pen aandrukken
4) Boutjes pen vast
5) ....en dan gok ik dat het plaatje wat je post van toepassing is?

Thanks! Eind van de maand de Criquielion, dan zit een balhoofd met speling niet zo lekker in mijn hoofd...

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 aug 2015 10:11

klopt, je zet eerst de i lock op de stand zoals aangegeven op plaatje 1 op de foto (dus rechter streepjes boven elkaar)
vervolgens duw je stuurpen goed vast (bovenop eventuele spacers). Dan pen vastzetten. Vervolgens met mini torx aandraaien (niet verder dan het streepje aan de andere kant). Je ziet ook als het misgaat want dan draait de i lock open, en zie je een kier ontstaan.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 aug 2015 10:36

Dank,

Ik had het plaatje idd niet gevonden en was dus eigenlijk "maar wat aan t doen" (wel met losse stuurpen). Gevalletje klok horen luiden maar de klepel niet weten te hangen ;). Ik zal nog maar eens naar mijn inrichting kijken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 06 aug 2015 12:56

monsieurpinot schreef:klopt, je zet eerst de i lock op de stand zoals aangegeven op plaatje 1 op de foto (dus rechter streepjes boven elkaar)
vervolgens duw je stuurpen goed vast (bovenop eventuele spacers). Dan pen vastzetten. Vervolgens met mini torx aandraaien (niet verder dan het streepje aan de andere kant). Je ziet ook als het misgaat want dan draait de i lock open, en zie je een kier ontstaan.
Het 'there needs to be a small gap in the headset' is dus niet zoals het het fijnste zit?

Vanavond maar eens kijken wat het wordt. Doorgaans is het op papier lastiger dan in de schuur :roll:

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 aug 2015 22:21

;) ik had díe handleiding dus niet gelezen bij (reeds meerdere malen) vastdraaien van de i-lock. Maar bij mij lukt 't zonder een grote kier

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 06 aug 2015 22:51

Truc is om stuurpen goed aan te drukken voordat je de ilock wigjes uit elkaar drijft met mini boutje. Veel speling op een canyon balhoofd heb ik overigens nog nooit meegemaakt. Rammeltje komt vaak van losse spacer bovenop stuurpen. Die wordt immers niet aangedrukt.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 07 aug 2015 09:15

Het is gelukt, thanks voor de hulp! Weten we dat ook weer.
(overigens verstandig dat ze dit formaat boutjes in Torx uitvoeren ipv inbus)

Overigens geen spijt van de Endurace CF, direct maar even alles nagekeken en het loopt als een zonnetje. :mrgreen:

Enige waar ik nog naar op zoek ben is het perfecte zadel, maar dat is niet alleen op de racefiets een probleem... :|

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 07 aug 2015 09:40

Drikus schreef: Enige waar ik nog naar op zoek ben is het perfecte zadel, maar dat is niet alleen op de racefiets een probleem... :|
Je rijdt ook paard? ;-)

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 07 aug 2015 12:51

monsieurpinot schreef:
Drikus schreef: Enige waar ik nog naar op zoek ben is het perfecte zadel, maar dat is niet alleen op de racefiets een probleem... :|
Je rijdt ook paard? ;-)
de stadsfiets is wellicht nog een stalen ros te noemen, maar verder... :|

Plaats reactie