Pagina 86 van 183

Re: Wielerseizoen 2024

Geplaatst: 05 apr 2024 17:47
door fiedoo
https://www.routeyou.com/nl-fr/route/vi ... or-het-bos zo moet het toch ook kunnen? Vier bochten en de laatste bocht op 350m voor de kasseistrook? Snelheid er wat uit en peleton voorgeselecteerd in aanloop naar het bos.

Re: Wielerseizoen 2024

Geplaatst: 05 apr 2024 20:33
door fiedoo
nu ook Landa uitgeschakeld. QS en Visma delen in de klappen!

Re: Wielerseizoen 2024

Geplaatst: 05 apr 2024 22:32
door 1094
Waarom asfalteren ze al die stroken niet gewoon. Is toch veel fijner

Re: Wielerseizoen 2024

Geplaatst: 05 apr 2024 22:50
door Ernie C.
Rubber tegeltjes i.p.v. kasseien. Je bent niet meer vooruit te branden en je valt lekker zacht!

Re: Wielerseizoen 2024

Geplaatst: 06 apr 2024 08:06
door daniel1975
1094 schreef: 05 apr 2024 22:32 Waarom asfalteren ze al die stroken niet gewoon. Is toch veel fijner
Daar pleit ik al jaren voor :D
Kasseien fietsen is onnodig gekkenwerk.

Re: Wielerseizoen 2024

Geplaatst: 06 apr 2024 08:13
door kxlight
540 rondjes op de wielerbaan van Roubaix

Re: Wielerseizoen 2024

Geplaatst: 06 apr 2024 08:48
door wasbeer2006
Om zaken aan te passen of veiliger te maken moet je niet altijd naar de rijders luisteren.
Die zeggen wat hun goed uitkomt en voor VDP is dat een lastig parcours.
Terpstra was wel voor een chicane, al lijkt deze bochten combo meer op degner 1 en 2 plus haarspeld op Suzuka. Mooi bochten overigens.

Al denk ik dat dit ook geen oplossing is, want je trekt het meteen volledig uit elkaar. Asphalteer dan gewoon die stroken als het veiliger moet.
Maargoed je moet soms iets proberen. Maar is zie gekkere dingen die de aandacht verdienen.

Re: Wielerseizoen 2024

Geplaatst: 06 apr 2024 08:55
door jbams
Wat ik me wel afvroeg: is er nu plots zoveel meer aandacht omdat er grote namen hard zijn gevallen?

Stell, in DDV en Baskeland vallen de helpers van Wanty of Uno-X, even hard en met dezelfde blessures. Vonden 'we' het dan minder erg?

Re: Wielerseizoen 2024

Geplaatst: 06 apr 2024 11:17
door fiedoo
de krant van HLN over :" Plugge, wielerploeg Ineos en de organisatoren Flanders Classics en ASO hebben met Safe R een plan om het wielrennen veiliger te maken. SafeR kan zomaar aan de slag, ware het niet dat andere wielerploegen hun voet dwars zetten.

Om dan Zeeman te horen besluiten op een vraag over de val van Wout: " Dan zien we een bericht van Matteo Jorgenson op X dat uitgerekend die afdaling deel uitmaakte van jullie tactische plan omdat de koers naar jullie hand te zetten. Tot Wout van Aert viel. Zeeman: “Iedereen wist dat daar de wedstrijd zou worden beslist. Zoals je bij de eerste twintig in het Bos van Wallers moet rijden, anders is je koers misschien over. Sommige parcoursen hebben consequenties. En teams zijn daar om te presteren.” Tja, wat moet je daar dan van denken?

Re: Wielerseizoen 2024

Geplaatst: 06 apr 2024 11:19
door fiedoo
jbams schreef: 06 apr 2024 08:55 Wat ik me wel afvroeg: is er nu plots zoveel meer aandacht omdat er grote namen hard zijn gevallen?

Stell, in DDV en Baskeland vallen de helpers van Wanty of Uno-X, even hard en met dezelfde blessures. Vonden 'we' het dan minder erg?
Als ik mijn nek breek of de koning verstuikt zijn dikke teen, waar zou het meeste tramelant van gemaakt worden denk je?

Re: Wielerseizoen 2024

Geplaatst: 06 apr 2024 12:24
door Enzzo
Hier op het forum over jou denk ik ;)
Maar het ligt inderdaad voor de hand dat de commotie nu vooral wordt ingegeven door de grote namen.
En eigenlijk is dat niet erg want de UCI en de ASO gaan wat grote namen missen in de wedstrijden.
Hopelijk worden ze nu echt een keer wakker!

Re: Wielerseizoen 2024

Geplaatst: 06 apr 2024 12:32
door Klein_Verzet
Gisteren zat Thijs Zonneveld aan tafel bij Sophie. Jammer dat ook die vreselijk Eric Jakhals erbij zat met 'n waan van Smeetsiaanse zelfoverschatting; een kenner die geen kenner is maar een sensatiebeluste aandachtstrekker. Afijn, er werden beelden getoond van "de chicane." Een armoedige veel te korte rechts-links-rechtse, waarbij de linkse meer dan 180º terugdraait, voorzien van ... jawel, vooroorlogse dranghekken: het mocht natuurlijk niks kosten want de ASO/UCI heeft blijkbaar slechts enkele tientallen miljoenen in de schoot geworpen liggen. Luchtkussens, deftige boarding, vang-netten, grindbakken, nee joh, niks van dat alles. Het zijn maar Renners van het soort play-station gladiatoren.

Die SafeR moet er snel komen !