Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 jul 2011 13:25

Tekst Jeroenkuiper aangepast.
Less is bore

WdvB
Forum-lid

WdvB 06 jul 2011 21:51

Ik blijf Smeets goed verteren. Het is dan wel een EGO, die niet zo goed tegen kritiek kan, nog nooit op een fiets gezeten heeft, en van de technische (zowel fietstechnisch, als koerstechnisch) kant van het wielrennen niet zoveel kaas heeft gegeten...... Maar het is wel een echte gespreksleider aan tafel en gewoon een goede presentator. En iemand die goed kan improviseren (zie zijn geimproviseerde relaas tav overlijden Kneteman (zelfde dag als van Gogh)) en gewoon heel veel Tour-ervaring heeft wat betreft anectdotes, Tour-geschiedenis, etc. Telt ook mee dat je als Nederlander gewoon met die tv-man bent opgegroeid, Tour/Schaatsen....., dus ja, ben gewoon aan die stem gewend..... kan me in ieder geval moeilijk aan hem ergeren en mag graag naar dat Tour-journaal kijken. Voor de doelgroep is ie ook goed genoeg, en die doelgroep behelst meer dan de echte wielrenner of wielerliefhebber.

Tour du Jour is vandaag zowaar te verteren. Ben blij dat die Derksen er vandaag niet bij is.... en als Genee zich iets in de luwte van Jacobs houdt dan is het best wel grappig. Ben van den Burg vind ik zowieso leuk. Beetje stotterend en adhd maar wel altijd serieus, echte sportliefhebber en kennis van zaken vanuit zijn eigen sportverleden.... en heeft ook voldoende gefietst (net als Veldkamp) om ook daar de nodige verstand van te hebben.

VIV nog niet gezien, maar de eerste indruk: serieuze kalme belgen :), ongetwijfeld degelijk programma, maar gek genoeg geef ik een beetje de voorkeur aan de Hollandse invalshoek en zap dan toch naar TdJ..... zal wel door Ben vd B komen :)

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 09 jul 2011 20:13

marconi schreef:
amclassic-fan schreef:@Marconi, die commentatoren hebben gewoon een LCD scherm voor de neus staan met een full HD beeld. De tijd van 11 inch beeldbuizen zijn geweest. De NOS zou een vermogen kunnen besparen door net als Eurosport te gaan werken en de commentatoren lekker in een studio in Hilversum neer te zetten. 1 iemand die ter plekke renners interviewt is meer dan genoeg, dat die commentatoren de hele dag in een klein hokje op de finish zitten voegt niets toe.
Mart Smeets die commentaar geeft bij wielrennen is gewoon tenen krommend, het dieptepunt is ieder jaar weer het NK. Wat ie dan allemaal wel niet weet uit te kramen voor onzin...
Nou, ik heb Ducrot en Smeets wel eens horen klagen over de kwaliteit van hun beeldscherm alsdat dit een klein dingetje zou zijn. Die worden toch verstrekt door de TdF organisatie? Eurosport is voor mij geen fijne zender met die talloze reclame onderbrekingen. Nu heb ik eerlijk gezegd een enorme hekel aan die domme vervelende rot reclame en dan schakel ik snel over naar de Belg.
Nu is Ducrot ook een vm coureur die ook de TdF heeft gereden. Is die dan zo feilloos? Ja, Smeets vergiste zich een keer en dacht dat Boom er reed maar het was iemand anders. Nou, so what ? De foute observatie werd hersteld toen de coureur duidelijker zichtbaar werd.
Wat ik wél bijzonder storend vond is dat Smeets(?) zei dat Gesink zo enorm sterk moest zijn na zijn hoogtestage hetgeen zou blijken uit die vreemde demarrage die ook sommige Rabo renners naar achter wierp. Later stopte Gesink en verklaarde Rabo bank dat dit te verwachten was omdat de aansluiting naar zeeniveau niet goed verloopt. Ik blijf dit vreemd vinden en persoonlijk heb ik niet veel vertrouwen in de conditie van Gesink
Hij spaarde zich in de Dauphiné Libéré om energie te sparen voor die 2 bergop aankomsten. Ook daar kon hij niet als eerste bovenkomen. Ik hoop dat ik het mis heb en dat Gesink wél in topcondite verkeert. Time will tell!
Wel, ik ben bang dat vandaag bewezen is wat ik al vreesde. Gesink heeft onvoldoende conditie om de zware klim etappes door te komen. Vandaag was redelijk gemakkelijk gezien het feit dat Hushovd gewoon deze bergjes over kwam terwijl klimmer Gesink door zijn ploegmaten keer op keer geholpen moest worden. Die valpartijen zullen ook wel negatief hebben uitgewerkt maar ondanks dit excuus denk ik dat hij zonder die valpartijen ook slecht gepresteerd had. Zijn conditie is m.i. gewoon niet goed genoeg!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

stokie
Forum-lid

stokie 09 jul 2011 20:36

Dit heeft niets met zijn conditie te maken marconi. Door die valpartij kan hij gewoon niet optimaal presteren.. Met de conditie van Gesink zal het echt wel goed zitten hoor.
Als jij op je rug valt, moet je een knappe jongen zijn om nog zo hard te fietsen.

Wat ik vooral van Gesink vind, is dat hij ALTIJD ligt als het er om gaat. Dit is de 2e keer al in de Tour en ook al een keer in de Vuelta. Gesink is geen winnaar, want hij rijdt als een angsthaas in het peloton. En dan val je dus. Het is niet alleen domme pech. Evans rijdt de hele tour al als een winnaar, machtig om te zien.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 09 jul 2011 20:38

marconi schreef:
Wel, ik ben bang dat vandaag bewezen is wat ik al vreesde. Gesink heeft onvoldoende conditie om de zware klim etappes door te komen. Vandaag was redelijk gemakkelijk gezien het feit dat Hushovd gewoon deze bergjes over kwam terwijl klimmer Gesink door zijn ploegmaten keer op keer geholpen moest worden. Die valpartijen zullen ook wel negatief hebben uitgewerkt maar ondanks dit excuus denk ik dat hij zonder die valpartijen ook slecht gepresteerd had. Zijn conditie is m.i. gewoon niet goed genoeg!
En wat heeft dat met Smeets te maken?

frank1
Forum-lid

Gebruikersavatar frank1 09 jul 2011 21:23

Iemand gisteren nog de briljante opmerking van Mart gehoord? Over onderstaande fotosessie tegen de fotograaf "Het lijkt wel onderwater!"

Afbeelding

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 09 jul 2011 21:34

Ja, leuk was die. Onderwater.....dat is onmiskenbaar. Maar met de huidige fotoshop technieken was het misschien toch wel een terechte vraag van Mart :D
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 10 jul 2011 14:02

stokie schreef:Dit heeft niets met zijn conditie te maken marconi. Door die valpartij kan hij gewoon niet optimaal presteren.. Met de conditie van Gesink zal het echt wel goed zitten hoor.
Als jij op je rug valt, moet je een knappe jongen zijn om nog zo hard te fietsen.

Wat ik vooral van Gesink vind, is dat hij ALTIJD ligt als het er om gaat. Dit is de 2e keer al in de Tour en ook al een keer in de Vuelta. Gesink is geen winnaar, want hij rijdt als een angsthaas in het peloton. En dan val je dus. Het is niet alleen domme pech. Evans rijdt de hele tour al als een winnaar, machtig om te zien.
Kan wel mogelijk zijn maar tijdens het NK stapte hij ook al af na 1 felle demarrage. Toen kreeg ik al twijfels maar men zei later dat dit door de hoogtestage gekomen is die pas later aanslaat. Ik heb Gesink alleen maar horen zeggen dat zijn benen niet doen wat hij wilt. Natuurlijk geloof ik best dat hij pijn aan zijn rug heeft maar hij zei niet dat die rugpijn hem verhinderde om te kunnen fietsen. Wel, ik vind het enorm spijtig dat het zo is gelopen. Ik had hem een betere start toegewenst. Toch behoud ik mijn twijfels over zijn conditie.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 10 jul 2011 14:05

Mr_T schreef:
marconi schreef:
En wat heeft dat met Smeets te maken?
Niets, maar dit schreef ik eerder aangaande verslaggeving van Smeets die zei dat Gesink tijdens het NK top zou zijn na de hoogtestage.
Soms komt van het ene onderwerp het andere.Als het je erg stoort, lees het dan niet!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 jul 2011 14:13

Marconi, ik weet niet wat het is, maar je stemming is niet al te best geloof ik de laatste tijd?

En wat die hoogtestage betreft: iedereen die wel eens wedstrijdjes heeft gereden weet dat je na een paar weken in de bergen de eerstvolgende anderhalve week niet vooruit komt. Geloof niet dat jij de kennis hebt om daar echt een gefundeerde mening over te kunnen hebben.
Less is bore

eelcoz

eelcoz 10 jul 2011 19:21

stokie schreef:
Eens. Ik heb deze 'conclusie' lang willen ontkennen, maar je kunt er bijna niet meer omheen. Er is iedere keer wat met Gesink op belangrijke momenten, het lijkt bijna wel koorddansen, ook allemaal zo ontzettend gestresst (zie ook de manier waarop hij met z'n fiets liep te smijten). Terwijl een aantal andere klassementskleppers bijna nooit vallen, het moet meer dan domme pech zijn.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 10 jul 2011 19:55

Afbeelding

Afbeelding

zucht...

Plaats reactie