Tijdritfietsen
Dit viel me op tijdens de Giro tijdrit gisteren. Alle mannen van Astana hadden boven de opening van de cranks (trapas) een zwarte sticker... Is dit de moeite om ook te gaan doen?
[en jaja, niet zeggen dat dit een detail is... keramische lagers zijn dat ook, maar eenmaal je zo ver bent kijk je naar elk detail]
Het tijdritbuitenblad van Sram is nog niet op de markt. De meeste Astana-mannen (ook Contador) reden overigens met Dura-Ace buitenbladen.
[en jaja, niet zeggen dat dit een detail is... keramische lagers zijn dat ook, maar eenmaal je zo ver bent kijk je naar elk detail]
Het tijdritbuitenblad van Sram is nog niet op de markt. De meeste Astana-mannen (ook Contador) reden overigens met Dura-Ace buitenbladen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Mij viel dat ook op en zat er ook aan te denken of er zo geen lucht dat gat word "ingetrokken" wat
negatief zou kunnen werken.
Is het proberen waard natuurlijk al zal het verschil zo klein zijn dat je het amper merkt.
Of heeft het iets met de nieuwe 30mm-as te maken??
negatief zou kunnen werken.
Is het proberen waard natuurlijk al zal het verschil zo klein zijn dat je het amper merkt.
Of heeft het iets met de nieuwe 30mm-as te maken??
Scighera schreef:@H3
die ja, zoiets zou ik dolgraag willen, is zo te zien gepaintbrushed. maar das een duur geintje, met name omdat ik het spul er niet voor heb
@Auke
De Tri Stryke bevalt super. is misschien niet zo licht i.v.m andere zadels(wat normaal wel het geval is met PD: sterk, licht, goed afgewerkt etc)
Ik heb hem zoals je ziet zeer ver naar voren staan; reken daar nog bij dat ik op de punt zit (wat qua comfort geen probleem is, de punt is breed en zacht) en het is wel duidelijk dat het qua sterkte en duurzaamheid goed zit Ik heb al 2jr op 2 fietsen een PD zo gemonteerd zitten. en na meer dan 20.000km nog geen gebroken rails of wat dan ook gehad. Ook geen slijtage aan het oppervlak.
Ik heb er ritten van 3,5u op gereden, met alleen een triathlonshort aan (dus slechts een zeer dun zeem) en dit gaf geen problemen, comfotabel tot de laatste minuut.
Zadel is wel relatief hoog, hierdoor is makelijk een aquarack te monteren, of een binnenbandje op te bergen.
Fiets is verder goed weg te rekken in de wissel zone, zowel met de voor- als achterkant van het zadel.
Maw: een aanrader, ik wil geen ander meer iig . enig minpunje is misschien het ietwat hoge gewicht van 285gram
Heb inmiddels de Profile Design Tri Stryke besteld en ermee gefietst. Een pijn dat ik weer heb. Door die opening in het zadel kom ik nog pijnlijker dan voorheen met mijn schaambeen op een harde punt. Zit voor geen meter dus, kan me daardoor juist niet meer concentreren op het fietsen, wat veel snelheid scheelt. Pijn moet in de benen komen tijdens het fietsen op de TTfiets en niet van het zadel. Zou kunnen dat ik nog wat moet experimenteren met de houding, misschien het zadel iets lager en dan absoluut vlak horizontaal, maar zit te denken om het zadel weer in te ruilen als dat nog mogelijk is......
Ik heb nu de Selle Italia SLR T1 op het oog. Iemand daar ervaring mee?
http://www.sanden-sports.nl/default.php ... elID=12393
Als dit al voor de aerodynamica is vraag ik me af of het niet efficiënter is om de openingen tussen de crank en het tijdritblad te dichten. Het positieve effect (als dat er zou zijn) van het afplakken van de opening in de crank lijkt me idd vrij klein aangezien de lucht al zeer turbulent is rond de crank. Maar gratis tijd winnen is natuurlijk altijd mooi meegenomen ookal is het maar een seconde op een uur!C a s r a n schreef:Dit viel me op tijdens de Giro tijdrit gisteren. Alle mannen van Astana hadden boven de opening van de cranks (trapas) een zwarte sticker... Is dit de moeite om ook te gaan doen?
[en jaja, niet zeggen dat dit een detail is... keramische lagers zijn dat ook, maar eenmaal je zo ver bent kijk je naar elk detail].
Ik heb sinds kort dit zadel, aleen nog erg weinig mee gefietst.Auke schreef:[Ik heb nu de Selle Italia SLR T1 op het oog. Iemand daar ervaring mee?
http://www.sanden-sports.nl/default.php ... elID=12393
In vergelijking met de normale SLR (XP) is de punt een stuk dikker.
Je kunt de T1 via marktplaats erg goedkoop kopen: 49 euro, excl. verzenden.
Daar heb ik hem ook vandaan.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 10 nov 2007 18:08
ja 1 dag/minuut, hij lijkt comfortabel maar zit knalhard en ik zat precies op de harde naden van selle italia.
ik zou hem zeker niet kopen zonder omruil garantie anders word het als nog een duur zadeltje, probeer de flite team edition eens.
geen gat en naden en de gel op de goede plek.
ik zou hem zeker niet kopen zonder omruil garantie anders word het als nog een duur zadeltje, probeer de flite team edition eens.
geen gat en naden en de gel op de goede plek.
ik heb sinds een jaar de slr-T1 en heb er 9 wedstrijden op afgewerkt + 5000km training.
voor de Triatlonpositie is het het beste zadel dat ik al gebruikt heb , heb ook een Arionne maar die zit niet goed, en voor lange afstanden voldoet de T1 zelfs beter dan de Rolls waar ik al jaren tevreden over was.
er is trouwens een goedkopere versie van Selle , de NT-1 heeft een ander dek weegt iets zwaarder en kost minder dan 40 €
voor de Triatlonpositie is het het beste zadel dat ik al gebruikt heb , heb ook een Arionne maar die zit niet goed, en voor lange afstanden voldoet de T1 zelfs beter dan de Rolls waar ik al jaren tevreden over was.
er is trouwens een goedkopere versie van Selle , de NT-1 heeft een ander dek weegt iets zwaarder en kost minder dan 40 €
Gilbertson Allure TI - Campa Ath. EPS
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus
De ultieme tijdrit tandbladen, custom 53-42T carbon Fibre-Lyte voor op Sram SRM:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
mooi pieter echt subliem:)
evenals je soloist sl met je lw .
nu heb ik ff een vraag een soloist rijders die met campa rijden en zipps hebben steken.
mijn achterpad van mijn cervelo komt nogal snel krom te staan en als ik op mijn 11 rijd scheelt het net 1 mm dat de ketting niet tegen de pad komt of tegen mijn frame . hebben jullie dit probleem ook ? Ik heb daar dus al een klein beetje lakschade (is miniem hoor) ?
evenals je soloist sl met je lw .
nu heb ik ff een vraag een soloist rijders die met campa rijden en zipps hebben steken.
mijn achterpad van mijn cervelo komt nogal snel krom te staan en als ik op mijn 11 rijd scheelt het net 1 mm dat de ketting niet tegen de pad komt of tegen mijn frame . hebben jullie dit probleem ook ? Ik heb daar dus al een klein beetje lakschade (is miniem hoor) ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ja idd bij mij scheelt het ook heel weinig. Ik kan zelfs geen kcnc cassette monteren want dan raakt de ketting de pad zeker(vreemd maar waar).
Ook deze ziet er weer schitterend uit Casran.
Ook deze ziet er weer schitterend uit Casran.
beste forum members kwam net op de site van saunier duval de nieuwe scott tt fiets tegen die ik nog niet had gezien. Kmoet zeggen dat ook dit weer een juweeltje is.De huidige trend van tt fietsen is dat het achterwiel volledig in de zitbuis geintregeerd zit zoals bv cervelo die toch wel een van de eerste frame bouwers was.
wat vinden jullie van dit frame ?
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=61&i=scottttyv7.jpg][/URL
wat vinden jullie van dit frame ?
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=61&i=scottttyv7.jpg][/URL
Heel erg fraai alleen jammer van die Franse rommel die eronder zit.