Pagina 86 van 106
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 okt 2011 15:13
door mnslingerland
boswielrenner schreef:ja dat zijn cannondale cranks. wellicht de beste cranks op dit moment.
Dat wordt al jarenlang beweert. Ervaring met deze heb ik echter zelf niet.
Vraag: is dit jouw nieuwste aanwinst? welke maat is het?, wat weegt dit compleet?
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 okt 2011 20:46
door boswielrenner
Nee was het maar waar. Ik hoop volgend jaar mijn Tarmac S-works sl4 ongeveer zo op te bouwen
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2011 09:36
door tyro13
Iemand al ervaring met de standard gen III in bandjes uitvoering? Ik overweeg ze aan te kopen voor volgend seizoen. Ze kosten een zak geld en hoor graag eens een "echte gebruiker" die een setje in bezit heeft. Er zijn wel alternatieven voor lichte bandjes wielen maar LW heeft voor mij althans de looks die een fiets echt af maken.....
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2011 17:46
door anniversary
Ik heb de G III clinchers ,ik kocht ze in april 2009 (één van de eerste sets die geleverd werden in België), ik heb niks dan lof over de wielen.
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2011 18:50
door tyro13
anniversary schreef:Ik heb de G III clinchers ,ik kocht ze in april 2009 (één van de eerste sets die geleverd werden in België), ik heb niks dan lof over de wielen.
Is het wat te doen kwa bandjes opleggen? Ik had een set reynolds waar bandjes verwisselen peace of cake was,Ik heb ook alu dtswiss rr1.1velgen met 240s naven en dat zijn vrij moeilijke zelfs met de relatief gemakkelijke ultremo's. Waar heb je ze gekocht? Heb jij er zo een extra garantie of crash replacement bij?
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2011 22:05
door anniversary
Bandjes wisselen is geen probleem,die krijg ik er vlot op met de hand (vredestein fortezza tricomp),ik kocht ze bij cycloon in Kaprijke,ik heb er wel 11 maanden moeten op wachten bestelde ze in mei 2008 en ze werden pas in april 2009 geleverd (dit werd me wel op voorhand gemeld),volgens ik hoorde zijn er nu geen wachttijden meer.Ik fiets enkel met de wielen tijdens de zomer,ik heb 8 sets wielen, fulcrum,campa,mavic maar geen enkele set is concurrentie voor de lightweights, mavic ultimate komt dicht in de buurt maar deze zijn enkel te verkrijgen in tube versie.
Re: Lightweights
Geplaatst: 17 nov 2011 08:14
door tyro13
Okay thanks. Ik ben zelf van regio sint lievens houtem, maar heb een vriend die specialized ziek is en daar bij cycloon kind aan huis is..... Ik zal aan hem vragen een "zacht" prijsje te maken! (zou er by the way onderhandelingsmarge zijn?) ivm wachttijd, als ik t licht op groen krijg(madam....) zou ik ze bestellen en ze laten leveren tegen mei voor de ardennenritten en 3ballons en marmotte. Ik hoef ze nu niet persé te hebben want heb voorlopig toch geen koersfiets meer.
Re: Lightweights
Geplaatst: 29 dec 2011 09:07
door dogestyle
Ben sinds kort in het bezit van een setje lightweights. Heb ze 2e hands overgenomen dus gebruik maken van de mythische service van carbonsport zit er voor mij volgens mij dan niet meer in (toch? zou ze namelijk graag na 1 seizoen laten onderhouden, sealen etc). Wat zijn nu zaken die je zelf kan doen? Zo is bv de body ingevreten (genII) en zou ik deze graag vervangen. Kun je dan gewoon een losse dt swiss 240 body bestellen, of moet je via de website een origineel bestellen? Zou een makkelijk klusje moeten zijn maar ik zie niet hoe hij los moet komen...
de vorige eigenaar gebruikte dura ace remblokken, wat sporen heeft achtergelaten. Remrand is echter nog gaaf. Hoe kun je dit het beste verwijderen en welke remblokken zijn goed voor deze wielen. Heb nog een aantal corimablokken en dura ace blokken liggen. Of iets anders bestellen? Zit er ook over te denken de decals te verwijderen, maar wil niet chemisch te agressief te werk gaan. Wat is hier raadzaam?
Greetz
Re: Lightweights
Geplaatst: 29 dec 2011 11:21
door csteenbe
dogestyle schreef:Heb ze 2e hands overgenomen dus gebruik maken van de mythische service van carbonsport zit er voor mij volgens mij dan niet meer in (toch? zou ze namelijk graag na 1 seizoen laten onderhouden, sealen etc).
Gewoon mail sturen na CS voor wat betreft het onderhoud, is geen enkel probleem. Ik dacht eerste halfuur gratis daarna betaal je gewoon!
Ik meen dat een DT Swiss body er op past met een kleine aanpassing, Sharkman weet dat precies.
Qua remblokken gebruik ik achter de LW blokken en voor de Campa voor carbonwielen blokken die gebruikt worden bij de Bora en Hyperon wielen.
Decals verwijderen is een tijdrovend klusje, heb het eens voorzichtig geprobeerd maar ben toen snel tot de conclusie gekomen dat ik me dat zelf niet wil aandoen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Re: Lightweights
Geplaatst: 04 jan 2012 14:25
door jorrit10
voor de echte freaks:
![Afbeelding](http://www.bike24.net/i/p/0/8/27380_00_y.jpg)
Re: Lightweights
Geplaatst: 04 jan 2012 16:26
door thestudent
Tjonge die wil ik:) maar met alle in de prak gereden setjes lightweights is het nog niet zo'n slechte oplossing. Is natuurlijk wel de kleerhanger voor je mooie wieleroutfit.
Re: Lightweights
Geplaatst: 10 apr 2012 22:46
door arjan916
Zat ik vanavond op wat (Duitse) webshops te koeloeren naar wat speelgoed, kom ik een type Lightweight tegen die ik nog niet kende: Fernweg.
Kennelijk een nieuw model, want 2012 en er staat 'vrolijk' een nieuw prijskaartje bij van € 4.220,-
't Zijn (helaas) wel tubes, dan zou ik bij het winnen van de Staats toch de 'gewone' Lightweights doen, als Clincher weliswaar.
http://www.jedi-sports.de/product_info. ... -2012.html" onclick="window.open(this.href);return false;