Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

jeroen_r
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 aug 2005 12:20

jeroen_r 19 okt 2009 13:59

is het prijsverschil ten opzichte van de six carbon het waard? ik twijfel namelijk tussen de super six en de gewone six.
Met het geld wat ik overhoud door de six te kopen zou ik de six wat beter kunnen aankleden, bijvoorbeeld een andere wielset oid.

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 19 okt 2009 16:45

Hier is de 2010 (advies) prijzen lijst

http://img29.imageshack.us/i/2010cannon ... umerp.pdf/

Ik krijg mijn Six Carbon binnenkort, kan niet wachten :D, het is dit jaar een mooie verbetering ten opzichte van vorig jaar, ~400 gram lichter waarvan 300 v/d voorvork af. De SuperSix is wel weer een stapje beter natuurlijk, veel lichter nog en zal ook wel beter zijn als je echt voor performance gaat. De SuperSix van 3000 euro met SRam Rival lijkt me een mooie deal. De Six ultegra is 400 euro minder, dus de stap als het binnen je budget past is klein. Zitten voor de rest zelfde wieltjes op.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

michelvd
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:54

michelvd 19 okt 2009 19:27

TJB schreef:Hier is de 2010 (advies) prijzen lijst

http://img29.imageshack.us/i/2010cannon ... umerp.pdf/

Ik krijg mijn Six Carbon binnenkort, kan niet wachten :D, het is dit jaar een mooie verbetering ten opzichte van vorig jaar, ~400 gram lichter waarvan 300 v/d voorvork af. De SuperSix is wel weer een stapje beter natuurlijk, veel lichter nog en zal ook wel beter zijn als je echt voor performance gaat. De SuperSix van 3000 euro met SRam Rival lijkt me een mooie deal. De Six ultegra is 400 euro minder, dus de stap als het binnen je budget past is klein. Zitten voor de rest zelfde wieltjes op.


Verkoopt Cannondale geen losse frames, ik zie ze althans niet in de lijst staat.

zola1978
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:40

zola1978 19 okt 2009 20:41

michelvd schreef:
TJB schreef:
Verkoopt Cannondale geen losse frames, ik zie ze althans niet in de lijst staat.


Italiaanse prijs lijst voor frames (wat niet (veel) zal schelen met NL)
Super Six Hi-Mod, € 2999,-
Super Six, € 1399,-
Synapse Hi-MOD, € 2199,-
Synapse, € 1399,-

De Super 6 die uitgevoerd is met Ultegra 6700, is natuurlijk niet de Hi-Mod uitvoering. De goedkoopste is dan de SRAM Red uitvoering en dan moet je weer van rood houden natuurlijk

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 20 okt 2009 02:28

Ik las overal dat ze geen losse frames meer verkochten Zola, in Italie wel?

Gelezen geloof ik op bikeforums.net

Zou trouwens wel top zijn als ze frames nog los verkopen.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

jo_spr
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01

jo_spr 20 okt 2009 09:52

Hoi,

De frameprijzen zijn te vinden op http://www.bikeboutique.eu/site/assortiment
Het Super Six frame is alleen in Hi-mod te krijgen (2999). Het frame wat 1399 kost is een gewone Six.

Weet trouwens iemand wat het verschil in rijgedrag is tussen een gewoon en Hi-mod frame (is dat uit te drukken in cijfers).

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 20 okt 2009 11:22

Voorlopig zijn er sowiezo weinig losse frames leverbaar. Verschil tussen mid-mod en hi-mod is in ieder geval niet voelbaar. Denk dat cannondale dezelfde strategie als Scott hanteerd. Tijdens de productie worden de lichtste frames eruit gehaald en tot hi mod omgedoopt (en van de bijbehorende stickers voorzien).
Er zijn nog maar heel weinig merken die voldoende capaciteit hebben om twee varianten van hetzelfde frame op de markt te zetten.

zola1978
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:40

zola1978 20 okt 2009 11:50

TJB schreef:Ik las overal dat ze geen losse frames meer verkochten Zola, in Italie wel?

Gelezen geloof ik op bikeforums.net

Zou trouwens wel top zijn als ze frames nog los verkopen.

Ja wel, maar ook maar spaarzaam geloof ik.

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 20 okt 2009 11:52

Sharkman 1 schreef:Voorlopig zijn er sowiezo weinig losse frames leverbaar. Verschil tussen mid-mod en hi-mod is in ieder geval niet voelbaar. Denk dat cannondale dezelfde strategie als Scott hanteerd. Tijdens de productie worden de lichtste frames eruit gehaald en tot hi mod omgedoopt (en van de bijbehorende stickers voorzien).
Er zijn nog maar heel weinig merken die voldoende capaciteit hebben om twee varianten van hetzelfde frame op de markt te zetten.
Dat Denk ik niet Sharkman...
er wordt bij Cannondale volgens mij bij de Hi-mod wel gebruik gemaakt van een andere carbonvezel. gewichtsverschil tussen de Hi-Mod en de standard Mod is ongeveer 200 gram. Dus het lichtste frames eruit halen scenario van jou, lijkt mij onwaarschijnlijk. Natuurlijk is er altijd kans op een verschil in gewicht per carbon frame, maar das geen 200 gram.
En Daarbij, als er geen verschil zou zijn, vind ik het erg gewaagd wat Cannondale zegt betreffende de Super Six Ultimate (5.1 kilo in 56cm)
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 20 okt 2009 11:55

Jo_SPR schreef:Hoi,

De frameprijzen zijn te vinden op http://www.bikeboutique.eu/site/assortiment
Het Super Six frame is alleen in Hi-mod te krijgen (2999). Het frame wat 1399 kost is een gewone Six.

Weet trouwens iemand wat het verschil in rijgedrag is tussen een gewoon en Hi-mod frame (is dat uit te drukken in cijfers).


Verschil is er wel, maar is minimaal. zoals hierboven gezegd; gewichtsverschil is ongeveer 200gram. voelbaar voor een ''gewone rijder''? Nee lijkt mij niet. heb ze allebei mogen berijden en ik kon geen verschil merken, allebei super class racefietsen!
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 okt 2009 15:03

Hoe weet je zo goed wat het gewichts verschil precies is? Om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen moet je toch wel heel wat frames op een weegschaal hebben gezet.

En ach ja dat gewicht van die Super Six Ultimate is in een kindermaat zonder pedalen en bidonhouders. Zitten er ook nog van die papieren tubes op...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 20 okt 2009 16:11

Amclassic-fan schreef:Hoe weet je zo goed wat het gewichts verschil precies is? Om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen moet je toch wel heel wat frames op een weegschaal hebben gezet.

En ach ja dat gewicht van die Super Six Ultimate is in een kindermaat zonder pedalen en bidonhouders. Zitten er ook nog van die papieren tubes op...


puur wat ik zo hier en daar gelezen heb en in bij m'n FM heb gehoord.. en zoals ik al zei, ongeveer......

ah kindermaatje? welke merken meten in 58/60 oid dan? en met pedalen en bidonhouder(s)?
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

Plaats reactie