Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2009 22:46

Zijn ze een beetje helemaal gek geworden bij VDB-parts. Laat ze gewoon zelf op de website van Campa kijken, daar staat de carbon Centaur derailleur gewoon. Zeer slechte zaak van VDB en ook niet al te best van je FM.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

niels1979
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 okt 2008 15:57

niels1979 07 jan 2009 22:49

Ik heb het ze gezegd, maar dat geloofden ze niet.
kan ook niet zeggen "hier heb je de fiets terug"

edit: heb net een email gestuurd naar VDB Parts en het verhaal uitgelegd.
wordt vervolgd

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 07 jan 2009 23:25

niels1979 schreef:Ik heb het ze gezegd, maar dat geloofden ze niet.
kan ook niet zeggen "hier heb je de fiets terug"

edit: heb net een email gestuurd naar VDB Parts en het verhaal uitgelegd.
wordt vervolgd


Hoi,
Dit zijn foefeltrucjes als de groothandel sommige onderdelen niet op voorraad heeft en om van het overtollige spul van af te geraken.
Verder kan jouw LBS je tegemoet komen met een carbon exmplr. het kost hem tenslotte maar
€ 20 meer.
Als dat een goede klant niet waard is ............
Ik zou mijn klanten iig niet teleurstellen voor zo'n habbekrats.
En VDB parts zou ik voor de keuze stellen.

Blijf op je strepen staan, aan een Kuota Centaur Carbon hoort géén alu achterderailleur te hangen en daarmee basta !
Succes,
Morel

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 07 jan 2009 23:32

In de campa-catalogus van 2009 staat enkel de centaur alu derrie te zien en is er geen sprake van een carbonversie. Misschien een foutje op de site van campa?
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 07 jan 2009 23:48

timper schreef:In de campa-catalogus van 2009 staat enkel de centaur alu derrie te zien en is er geen sprake van een carbonversie. Misschien een foutje op de site van campa?


Hoi,
En wat is dit dan;
http://www.campagnolo.com/jsp/en/groupset/catid_2.jsp

Grtz,
Morel

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 07 jan 2009 23:51

Morel schreef:
timper schreef:In de campa-catalogus van 2009 staat enkel de centaur alu derrie te zien en is er geen sprake van een carbonversie. Misschien een foutje op de site van campa?


Hoi,
En wat is dit dan;
http://www.campagnolo.com/jsp/en/groupset/catid_2.jsp

Grtz,
Morel


Ja, inderdaad. Ik heb de 'papieren' versie en daar staat die carbonnen versie nog niet in. Des te beter, dan moet dat makkelijk te regelen zijn mits een heel kleine meerprijs.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

niels1979
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 okt 2008 15:57

niels1979 08 jan 2009 11:03

Hallo Niels,



Allereerst onze dank voor het vertrouwen en de aankoop in onze producten.

Wat betreft uw vraag, begrijp ik een beetje de commotie !!

Allereerst de groep Centaur is volledig veranderd voor het seizoen 2009 en hier zijn enorm veel mogelijkheden op samenstelling !!

De NIEUWE groep Campagnolo Centaur is met een alu achterversnelling !

Natuurlijk is er nog de mogelijkheid om een carbon achterversnelling te plaatsen maar hou er rekening mee dat dit dan de achterversnelling is van het seizoen 2007 !!!!!

Verder kan er bij de groep Centaur gekozen worden of u met de alu grepen werkt of met de carbon uitvoering en zelfs in Ultra Shift uitvoering of gewone versie van verleden jaar ! Tevens kan u dan ook nog eens deze keuze, tussen carbon en alu, toepassen op het trapstel !

Zoals u bemerkt, zijn er in een samenstelling van groep, bij de naam Centaur verschillende mogelijkheden ! Wij, de firma VDB Parts, stellen steeds onze groepen samen op basis van eerlijkheid ! De samenstelling die u terugvindt op de fiets Kharma is deze samenstelling met alle componenten 2009 ! Dus met alu achterversnelling model 2009 !!! U zal bemerken dat de vormgeving iets anders is !

Alvast bedankt en ik hoop u via deze weg voldoende geïnformeerd te hebben !

Indien u nog vragen heeft, aarzel dan niet om mij deze te stellen !

Veel succes op uw racepaard Kuota !



Met sportieve groeten,

Kuota Team BeNeLux | VDB Parts NV
kuota@vdbparts.be

+32 3 780 71 20

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2009 11:08

‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 08 jan 2009 11:20

heeft iemand voor de grap zijn "."-toets omgewisseld voor zijn "!"-toets?

Ik heb de Centaur carbon 2009 ad al in het echt gezien, dus hij bestaat wel degelijk!
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

brozie
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 sep 2008 16:07

brozie 08 jan 2009 14:34

Kikkie schreef: Ik heb de Centaur carbon 2009 ad al in het echt gezien, dus hij bestaat wel degelijk!


Ik heb het er met mijn fm over gehad en hetgeen VDB Parts hierboven vermeldt, blijkt wel degelijk te kloppen ! Als je de Carbon versie bestelt, is dit NIET automatisch met de carbon achterderrie ; je moet die zgn. als "optie" bijbestellen. Maar hij bestaat inderdaad wel degelijk, want de mijne wordt volgende week zo geleverd.

De fm's werden hiervan door VDB op de hoogte gesteld, maar als zij de juiste info niet doorspelen naar hun klanten, tja ...

niels1979
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 okt 2008 15:57

niels1979 08 jan 2009 17:05

Hierbij nog een mailtje van Cardsports, de Nederlandse importeur van Campa

Beste Niels,

In 2009 heeft Campagnolo de fabrikanten/fietsenmakers de keuze gesteld bij
het gebruik van aluminium of carbon.

Bij Centaur zijn de cranks, de achterderailleur en de Ergo Powers zowel in
alu als in carbon te verkrijgen.

Het komt vaker voor dat de fabrikanten een alu achterderailleur gebruiken,
waar de rest van de delen wél carbon zijn. Dit wordt voornamelijk uit kosten
overweging gedaan.

Hopende uw vraag voldoende te beantwoord hebben, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,


XXXXXXXX
Card Sports



Het lijkt me duidelijk, het boeit me verder niet dat ik wat bij moet leggen voor een carbon achterderrie, gaat om het hele gegoochel vooraf.


Als iemand nog een Centaur Carbon 2009 gaat aanschaffen, doe hier je voordeel mee.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 08 jan 2009 17:27

Jammer dat dit zo ondoorzichtig is inderdaad. Je FM toont niet al teveel begrip helaas. Behalve dat hij zou moeten weten dat je dit soort keuzes hebt bij de bestelling van de (fiets met) groep, vind ik dit nu typisch zo iets waarmee hij zijn meerwaarde kan tonen t.o.v. internetaankopen ;)

Plaats reactie