Bianchi
Beide niet van mij maar niettemin zeer fraaie frames
onderste is de 928 T-cube 2008 wat ik op het ogenblik (na de SL) een van de mooiere Italiaanse fietsen vindt.
[img=http://img145.imageshack.us/img145/9143/hpim0367qp5.jpg]
[img=http://img145.imageshack.us/img145/8234/hpim0374lp7.jpg]
onderste is de 928 T-cube 2008 wat ik op het ogenblik (na de SL) een van de mooiere Italiaanse fietsen vindt.
[img=http://img145.imageshack.us/img145/9143/hpim0367qp5.jpg]
[img=http://img145.imageshack.us/img145/8234/hpim0374lp7.jpg]
Werkelijk schitterende frames! Zijn deze nu al leverbaar? Veel mooier dan die 'doorgezakte' frames. Ik vroeg mij af waar dat T-Cube nou voor staat. Op de Bianchi site staat het volgende:
"The 928 Carbon T-Cube is completely new, improved in terms of sizes and enhanced at the performances level. Lugs disappear in favour of the Tube to Tube technology, made in Bianchi. The wrapped joints completely change the design of the botton bracket . The resulting weight is also worthy of a mention: the medium size weighs just 1 kg. Even the graphics have been renewed to allow the 12K fibre to show through."
Het slaat dus op de verdwenen lugs. Weet je misschien hoe het met de stijfheid van dit frame is gesteld? De 'oude' 928 stond namelijk niet bepaald bekend als een stijf frame...
"The 928 Carbon T-Cube is completely new, improved in terms of sizes and enhanced at the performances level. Lugs disappear in favour of the Tube to Tube technology, made in Bianchi. The wrapped joints completely change the design of the botton bracket . The resulting weight is also worthy of a mention: the medium size weighs just 1 kg. Even the graphics have been renewed to allow the 12K fibre to show through."
Het slaat dus op de verdwenen lugs. Weet je misschien hoe het met de stijfheid van dit frame is gesteld? De 'oude' 928 stond namelijk niet bepaald bekend als een stijf frame...
Zoals gezegd het zijn niet mijn fames maar mooi vindt ik ze zeker (langzaam maar zeker komt Bianchi weer op het juiste pad en met de SL hebben ze imho. het mooiste Italiaanse frame van carbon in huis).
Afgezien daarvan neemt Bianchi ook qua techniek afscheid van de eerste 928 serie en levert nu frames die voldoende licht zijn (T-cube is 1150 gram in XL=58 sloping) en een goede mix bieden van comfort en stijfheid). het niveua van de T-cube zal op het nivo van een Paris zitten (alleen de prijs is iets minder.......)
Mocht er interesse zijn het zwarte frame staat nog te koop (gloednieuw in XL=58 cm sloping met een bovenbuis van 57.5 en een klassieke maat van 61 cm center-top).
Afgezien daarvan neemt Bianchi ook qua techniek afscheid van de eerste 928 serie en levert nu frames die voldoende licht zijn (T-cube is 1150 gram in XL=58 sloping) en een goede mix bieden van comfort en stijfheid). het niveua van de T-cube zal op het nivo van een Paris zitten (alleen de prijs is iets minder.......)
Mocht er interesse zijn het zwarte frame staat nog te koop (gloednieuw in XL=58 cm sloping met een bovenbuis van 57.5 en een klassieke maat van 61 cm center-top).
Ben wel benieuwd naar de balhoofdbuislengte van de zwarte. Ziet er fors uit of is dat alleen de foto? Beiden schitterende frames trouwens.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Die 928 t-cube is idd een schitterend frame, daar gaat mijn bianchi hart weer sneller van kloppen (al rij ik nu een Giant).
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die